• 1
  • 2
2008-05-26, 22:00
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Såg det här klippet på youtube för ett tag sen: http://youtube.com/watch?v=f67A7tA7UWo&feature=related

Måste säga att det är riktigt skickligt gjort och ett i stort sätt perfekt framträdande. Är dessa grabbar kända utomlands och gör de bra PR för Sverige tycker ni?
Citera
2008-05-26, 22:23
Medlem
Tigrovis avatar
Min personliga åsikt är att detta är ett perfekt exempel på varför försvaret borde bootas om - här klagas det på att vissa myndigheter ligger kvar på andra världskrigsläge och så sponsras (till 100%?) detta av mina skattepengar?

Tattoo/musikkårer känns lika meningsfullt och värdebringande som att stödja Bofors vidareutveckling av hillebarden.

Om det är kända? Tja, inom deras egna cirklar kanske? Och dessa är väl minst lika stora som trainspotting och Milli Vanellis fan club.
Skeptisk, djupt skeptisk.
Senast redigerad av Tigrovi 2008-05-26 kl. 22:26.
Citera
2008-05-26, 22:49
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrovi
Min personliga åsikt är att detta är ett perfekt exempel på varför försvaret borde bootas om - här klagas det på att vissa myndigheter ligger kvar på andra världskrigsläge och så sponsras (till 100%?) detta av mina skattepengar?

Tattoo/musikkårer känns lika meningsfullt och värdebringande som att stödja Bofors vidareutveckling av hillebarden.

Om det är kända? Tja, inom deras egna cirklar kanske? Och dessa är väl minst lika stora som trainspotting och Milli Vanellis fan club.
Skeptisk, djupt skeptisk.

En djupt skeptisk åsikt där!
Du är alltså emot svenska traditioner som denna? Att vi borde avskaffa högvakten osv?

Visst, det kan behövas förnyelse, men själv tycker jag att det här är något som vi svenskar kan vara stolta över. Om du tittar på klippet så tror jag du förstår hur många års träning som ligger bakom den skickligheten.

*trying not to take sides*
Citera
2008-05-26, 23:13
Medlem
Fiffelquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigAndAlmighty
En djupt skeptisk åsikt där!
Du är alltså emot svenska traditioner som denna? Att vi borde avskaffa högvakten osv?

Visst, det kan behövas förnyelse, men själv tycker jag att det här är något som vi svenskar kan vara stolta över. Om du tittar på klippet så tror jag du förstår hur många års träning som ligger bakom den skickligheten.

*trying not to take sides*

Många års träning bland officerarna i så fall. du vet väl att detär värnpliktiga som står och trummar?
Citera
2008-05-26, 23:30
Medlem
antns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffelquist
Många års träning bland officerarna i så fall. du vet väl att detär värnpliktiga som står och trummar?
Det är väl knappast någon nybörjartrummis som är med där. Du ska se att de som spelar nog har några år med trumstickor i händerna på nacken.
Citera
2008-05-27, 14:41
Medlem
Fiffelquists avatar
jo det är ju iofs sant.. för att vara med krävs det oftast att man har tidigare erfarenhet. jag skyller på kortslutning i hjärnen pga den sena timmen eller nått.
men ärligt talat krävs det inte att du är någon mästare utan bara tidigare erfarenhet.. när resten av livgardet åker ut på övning ställer sig trumkåren på exercisplattan
Citera
2008-05-27, 14:49
Medlem
aCeees avatar
Mycket maktingivande.
Citera
2008-05-27, 16:20
Medlem
-TnT-s avatar
Riktigt grymt! Någon som vet om vi tog hem segern?
Citera
2008-05-27, 21:58
Medlem
Hr. Grips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TnT-
Riktigt grymt! Någon som vet om vi tog hem segern?

Verkar inte så, Finland är självständigt nu för tiden vet du.
Citera
2008-05-28, 04:07
Medlem
sidyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hr. Grip
Verkar inte så, Finland är självständigt nu för tiden vet du.
Jag har hört att även Norge bröt upp med oss... ser man på.
Citera
2008-05-28, 12:19
Medlem
Hr. Grips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidys
Jag har hört att även Norge bröt upp med oss... ser man på.

Detta landet har verkligen gått utför de senaste åren...
Citera
2008-05-28, 22:46
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Tydligen är vi inte en stormakt längre
Men visst är det mäktigt? Nästan bud på att beställa hem grabbarna till ett fint födelsedagskalas
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in