Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-26, 20:46
Medlem
Jag undrar, som rubriken säger, hur länge en stock håller sig fräsch om man inte har den i kylskåpet? Jag tycker snuset blir äckligt när det är kallt. Dock är det visserligen inte något problem men jag bara undrar :P Kan tillägga att jag snusar en halv till en dosa per dag.
Senast redigerad av MXZ 2008-05-26 kl. 20:48.
Citera
2008-05-26, 21:21
Medlem
knoxahs avatar
Gömma under kudden för morsan?

Nä, men ungefär en dag kanske? Smakar skit efter det.
Citera
2008-05-26, 21:24
Medlem
Ozmeisters avatar
En vecka är väl absolut max. Sedan blir det tråkigheter.
Ta och skaffa en snuskyl.
Citera
2008-05-26, 22:43
Medlem
max 3 dagar sen börjar det bli skillnader, tycker de är som godast efter 3 dagar. 5 dagar tort men då kan du frysa det någon timma och ta ut det, så håller det 3-5 dagar till, dock blir dom vääääldigt rinniga, och smakar mindre.
men det funkar att snusa.
Senast redigerad av Munah 2008-05-26 kl. 22:46.
Citera
2008-05-27, 00:30
Medlem
core_s avatar
Det torkar fort om det inte ligger kylt, så jag tvivlar på att du hinner få i dig en hel stock innan det är dags att slänga den.

Ska du frysa den, som sades innan här, så glöm för allt i världen inte att lägga den i en försluten plastpåse, FRAMFÖRALLT om det är lössnus.
Citera
2008-05-28, 00:00
Medlem
Ok, så det är alltså ingen bra ide att inte ha den i kylen? Tack för svaren ^^
Citera
2008-05-28, 13:44
Medlem
Devilrys avatar
Jag har fan haft stockat ståendes i runt tre veckor utan att smaken eller något annat har förändrats.
Jag tyckte [har slutat] iofs inte om kallt snus.
Citera
2008-05-28, 18:18
Medlem
kentabarss avatar
Om du fryser stocken håller den sig 1 år typ, funkar prima då jag vet en som bunkrade upp med snus innan priserna höjdes han sa att smaken inte ändrades.
Citera
2008-05-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MXZ
Ok, så det är alltså ingen bra ide att inte ha den i kylen? Tack för svaren ^^
beror på hur länge, 1 stock går ju åt på en vecka, inga problem dom är i kylskåp i ungefär 1 år ibland i butikerna.
Citera
2008-05-28, 20:35
Medlem
Bronkzs avatar
Om man inte känner skillnad på snus man köper på turkhandeln som inte är i kyl, och kall fin färsk snus på ICA i kyl (som man inte snusar när den e kall om man inte vill), är man inte en konnässör, utan en sån som tar vad som helst.

Det är extremt stor skillnad på smak, konsistens, rinnighet osv osv.

Och vänner, glöm inte att kolla undersidan efter datumstämpel. Det är inte skojj att langa ut 40 spänn på en dosa som gick ut för 3 månader sen!

och frysning funkar ypperligt. Frågan är om man kan frysa cigg med samma resultat

Ha som vana att aldrig köpa snus om det inte är absolut nödfall, från någon som inte förvarar det i kyl. Det står ju tom på den "KYLVARA".

Skulle du köpa mjölk som inte står i kylavdelningen?
Senast redigerad av Bronkz 2008-05-28 kl. 20:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in