2008-06-13, 13:56
Medlem
Pilsnerkorvens avatar
Ingen idé att maila. Jag mailade den där slamkrälande råttan Hamilton för ett dygn sedan och berättade precis vad jag tyckte om honom, hans kompisar i Riksdagen, och FRA-lagen.

Jag får väl erkänna att jag försökte hålla mig på mattan, men ju mer jag skrev desto argare blev jag. Spårade ur lite. Antar att han ignorerar alla mail han inte gillar, och resten bemöter han med den officiella partilinjen. Blir väl lite för obehagligt i annat fall.

Jag har mer eller mindre gett upp. Skiter i vilket, lämnar det här jävla helveteslandet om några månader. Hade egentligen tänkt återvända, men efter det här är det bara att glömma, kunde lika gärna bosätta mig i Nord-Korea. Aldrig mer Sverige.
2008-06-13, 14:01
Medlem
Skall bara installera lite program till mobilen (n95) sen blir det av att ringa.

Tack för tipset Cornucopia.

Nu har vi flashbackare mailbombat hela idiotstudion i riksdagen. Det är dags att hettsa upp telefonlinjen lite också!
2008-06-13, 14:03
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sideshow
Jag har fått automatiska svar från somliga politiker, så som Margareta Cederfelt:

hehe, skulle precis posta det där. Såg att det hade ploppat upp ett till från Margareta Cederfelt. Men du glömde den sista biten, bloggen och allt, men spelar roll..
aja, måste sluta nu..
2008-06-13, 14:05
Medlem
Sideshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
hehe, skulle precis posta det där. Såg att det hade ploppat upp ett till från Margareta Cederfelt. Men du glömde den sista biten, bloggen och allt, men spelar roll..
aja, måste sluta nu..
Oj, jo jag la dit det nu, tackar.
Senast redigerad av Sideshow 2008-06-13 kl. 14:07.
2008-06-13, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Skall bara installera lite program till mobilen (n95) sen blir det av att ringa.

Tack för tipset Cornucopia.

Nu har vi flashbackare mailbombat hela idiotstudion i riksdagen. Det är dags att hettsa upp telefonlinjen lite också!

Faktum är att oavsett så bör ni spela in alla telefonsamtal till politikerna, och sedan lägga ut på YouTube eller nåt. Helst berätta det för dem först. "Inte så jävla kul att bli avlyssnad va? Vänj dig.".

Hade jag inte haft familj, barn och pengar att förlora så hade jag lagt upp en sajt på nätet (utomlands) som hade hetat ngt i stil med "Inte så jävla kul att bli avlyssnad va?", där man enbart lägger ut inspelade samtal med Ja-sägande politiker, inte bara nu, utan även de kommande åren.

Sedan bör sajten förstås administreras via anonyma trådlösa nätverk + tor.
Senast redigerad av Cornucopia 2008-06-13 kl. 14:10.
2008-06-13, 14:10
Bannlyst
Varför gör vi inte uppror nu?

Kraften ligger hos massan och det är hos massan som kraften mot dessa korrupta politiker, banker och det s.k "rättssystemet" kan genereras. Det är hos oss denna kraft ligger och först när vi fört över tanke till handling är det som pyramiden fallerar. Vi låter politiker få dett spelutrymme det är därför vi står där vi är nu.
2008-06-13, 14:10
Medlem
Hmm, NÄR har ni fått svar? Mailade alla 178 för två timmar sen, inte ett enda svar (auto eller inte).
2008-06-13, 14:13
Medlem
Sideshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Zeppe
Hmm, NÄR har ni fått svar? Mailade alla 178 för två timmar sen, inte ett enda svar (auto eller inte).
Jag har fått svar från sex politiker inom loppet av 15 minuter, ungefär.
2008-06-13, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John Zeppe

Jag har inte fått svar på ett enda mail. Däremot har jag använt telefonen. Fast innan jag kom på att man bör spela in samtalen, informera om detta på slutet och lägga ut dem på nätet. Lite performance-art över det hela nästan.
2008-06-13, 14:15
Medlem
Fy fan va folk är paranoida.

För det första:

Lagen är bara till för att kunna övervaka utländska kopplingar.
"Alla dina samtal, sms och datatrafik kommer övervakas"
är nej-sidans slogan.. detta är alltså fel.
Ringer du dock till utlandet och snackar om "Bomber" kommer detta att spelas in. För min del får de gärna övervaka folk som ringer till utlandet och talar om bomber.

Men, det viktigaste av allt!:
All trafik är kontrollerad redan idag.
Om du säger nyckelord, spelar FRA in dina samtal.
Lagen är till för att FRA och regeringen skall kunna använda dessa inspelade samtal i en rättegång, det får dom ej göra idag.

Detta är varför invandrare utan anledning utvisas eller nekas inträde i Sverige.
FRA och Försvaret har helt enkelt bevis som kopplar dessa personer till brott/hot men kan ej visa dessa då bevisen i sig är olagliga.

Om lagen går igenom kommer vi få fler svar på varför folk utvisas, kunna dömma fler skyldiga o.s.v.

Alltså, Avslyssning sker redan, lagen är till för att rättsligt kunna använda sig av redan insamlade bevis, inget annat.

OCH NEJ, lagen kommer ej avnvändas för att jaga fildelare, då den endast avser utlänsk kommunikation och är till för att stoppa Hot mot nationen.
FRA är en underrättelsetjänst som aldrig skulle ägna sig åt att jaga simpla fildelare och lagen gäller ENDAST deras verksamhet.

Ni kan skriva vad ni vill, men detta är läget.
Trust me, I know.
Senast redigerad av olofd 2008-06-13 kl. 14:38.
2008-06-13, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olofd
Fy fan va folk är naiva.

Du pratar om dig själv hör jag.

Om 0.1% av alla svenskar blir felaktigt taggade för analys handlar det om 9000 svenskar som kommer få sina telefonsamtal eller mail lästa av en annan svensk på FRA, fast det var fel.

Och alla svenska myndigheter får rätt att beställa övervakning från FRA, med regeringens goda minne. Och FRA får avlyssna enskilda svenskar om det är nödvändigt för verksamheten, dvs man har frikort att göra som man vill.

FRA levererar redan idag till bla UD, polisen, SÄPO och förstås militären. Framöver skall man även leverera till Finansinspektionen, Skatteverket, Jordbruksverket mfl myndigheter.

Och lagen ger rätt till avlyssning efter yttre hot *eller* hot mot viktiga samhällsinstitutioner, t ex hot mot skattesystemet, socialbidragssystemet, utbildningssystemet (fusk etc) osv.
2008-06-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olofd
Fy fan va folk är naiva.

OCH NEJ, lagen kommer ej avnvändas för att jaga fildelare, då den endast avser utlänsk kommunikation och är till för att stoppa Hot mot nationen.
FRA är en underrättelsetjänst som aldrig skulle ägna sig åt att jaga simpla fildelare och lagen gäller ENDAST deras verksamhet.

Ni kan skriva vad ni vill, men detta är läget.
Trust me, I know.
Njae... Först och främst så är väl "naiv" MOTSATSEN till det du säger? Eller?
Läs detta: http://rickfalkvinge.se/2008/06/13/u...dagsledamoter/

"FRA sade själva detta i sin hearing den 12 april 2007 i riksdagen. Där klargörs väldigt tydligt att FRA har militära, politiska och polisiära uppdragsgivare. De senare är bl.a. SÄPO, Rikskriminalpolisen och Tullverket. SÄPO och Rikskrim syns tydligt på en slide från hearingen."

"FRA har även, i enlighet med myndighetens instruktion, under perioden även stöttat polisen genom att vid flera tillfällen medverkat till identifieringen av inblandade aktörer vid IT-relaterad brottslighet."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in