Citat:
Ursprungligen postat av
Godnattrunkaren
När får man permissioner?
Om man får permission hur länge är dessa då?
Förvaltningsrätten bedömer det, du får ansöka vet inte hur ofta. Du får nej tills läkare säger annat.
Citat:
När man befinner sig på vad säger man anstalt? eller sjukhuset eller institutionen kanske är det rätta ordet, ja i alla fall när man är där man är får man då ha sina egna kläder? Får man handla grejer på nätet?
Får man gå på sin mammas begravning om hon skulle falla ifrån när man är inlåst?
Hur länge är det i medeltal som någon som haft ihjäl en annan människa som man haft ihjäl i självförsvar för att den har försökt förgifta en som man är under behandling?
Vad händer när man är friskförklarad? Och hur mycket psykiaterröv måste man suga för att bli friskförklarad?
Du sitter på rättspsyk, det är strängare än fängelse med vad du får ha med dig och vad du får göra.
Du får inte permis för mammas begravning om läkare säger nej.
Du sitter där tills du är friskförklarad, hur länge det blir vet ingen. Träffat folk som åkt på något enklare brott men suttit i sju år utan ljusning. Andra blir friskförklarade inom ett år.
Citat:
Oj en annan fråga också vad händer om man tycker om att slåss med personalen och så. För jag är en stor dude som inte tar skit från någon och så här rätt så stark. Men hur stora är vårdarna? Jag brukar kunna ta flera stycken. Det krävs MÅNGA för att hålla nere mig. Vad händer om man allvarligt skadar dom som disrespectar en?
Får man ha egna böcker som man köper? Eller ta med sig hemifrån?
Böcker? Sannolikt inte på avdelningen men det finns ju inlåst, allt är ju givetvis avvägning.
Spelar väldigt lite roll hur stora eller små vårdarna är, du kommer drogas ned och isoleras om du mopsar dig. Det är polis du får slåss med, vårdare backar och utrymmer. Varje rum och korridor är en sluss som de kan låsa in dig i.