• 5
  • 6
2015-10-27, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Mats i blåsväder. Har använt N-ordet på scen.
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle21651121.ab

Camilla Dal är en absurd dum kommunist. Neger är ett förklarade ord helt utan värdering. Att sedan NEGRER värderar ordet visar bara två saker, de kan inte språket och de har ingen som helst intresse att lära sig.
Citera
2015-10-27, 07:23
Medlem
Ratads avatar
"En tre meter lång neger".

Var han full igen?
Citera
2015-10-28, 04:36
Medlem
Kaendiss avatar
Mats Ronander:
Citat:
Jag tycker att ordet NEGER är ett vackert ord, men jag menade absolut inte att vara nedlåtande. Det är absolut inte nedlåtande, jag står på de svartas sida.
Uffe Lundell rycker ut till Ronanders försvar:

– Jag läste i tidningen att Mats Ronander var här för ett tag sedan. Han ställde till med rabalder och skandaler. Han dristade sig tydligen till att använda n-ordet. När jag lärde känna honom, spelade han bara låtar av gamla bluesgubbar. Om han hade träffat dem och råkat säga det där ordet så hade de nog bara hö-hö-hö. Det beror på vem som säger det, hur man säger det och var man säger det.

Ronander:
Citat:
– Jag menar inte att såra någon. Berättelsen handlar om en gammal vän som är saxofonist.

http://www.expressen.se/noje/ulf-lun...nders-skandal/
Citera
2018-03-19, 17:05
Medlem
Bret-Harts avatar
Min syster var och kollade på honom på 90-talet och träffade honom efter showen och hon har berättat att han var väldigt otrevlig mot henne.
Ska tydligen ha sagt att på det här stället så har dom inte koll på åldersgränsen och fast syrran berättade att hon hade åldern inne trodde han henne inte, efter det mötet slutade syrran tycka om honom som musiker
Citera
2023-02-26, 14:02
Medlem
PartyPittochPungs avatar
Malla är ju grym på trynorgel!
”Nature” första platta från 1972 är ju toppen. Då va väl han bara typ 18 bast.
Bosse Skoglund på trummor och Lasse Welander på gitarr!

Det svänger ju riktigt mycket när som kompar Lundell på ”Stockholm City” och ”67” på liveplattan ” Natten hade varit mild och öm” 1977.

Sen har han ju lirat elgitarr med ABBA också på turné. ”Summer Night city” från ” The Wembley Arena” 1979 är en riktig rockrökare! Vilket ös! Även Welander är med!
Citera
2023-02-26, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PartyPittochPung
Malla är ju grym på trynorgel!
”Nature” första platta från 1972 är ju toppen. Då va väl han bara typ 18 bast.
Bosse Skoglund på trummor och Lasse Welander på gitarr!

Det svänger ju riktigt mycket när som kompar Lundell på ”Stockholm City” och ”67” på liveplattan ” Natten hade varit mild och öm” 1977.

Sen har han ju lirat elgitarr med ABBA också på turné. ”Summer Night city” från ” The Wembley Arena” 1979 är en riktig rockrökare! Vilket ös! Även Welander är med!
Håller helt med dig. Natten hade varit mild och öm är en höjdarplatta från 1979.
Dessvärre är det inte många här inne som minns den......
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in