Enligt googlingar har han gått på en buss i Björknäs- buss 416- och gått av på Skarpövägen. Känns märkligt att han gått PÅ bussen i Björkvik??
(Helt fel ställe ju om han kom från stan tycker jag?) Sedan går han av på Skarpövägen. Det ser ut att vara väldigt mycket skog mellan hemmet och den här vägen, och även Värmdöleden.
Nu har jag kollat på
www.sl.se och det finns ingen buss alls 416! (kanske fanns det för 4 år sedan då?) Det tar 15 minuter från Slussen till Björknäs, och där han hoppat av enl. någon för att han åkt för långt.
Sedan går han på en buss 416 och går av på Skarpövägen, den färden tar bara 4 minuter! Vad hade den bussen för slutstation? Var det närmaste stationen till hemmet?
Det ser ut att vara stora luckor i natt trafiken där ute också, mellan 02.55 och 05.25 går inga bussar alls, när var det han skulle ha åkt?
Han bor/bodde i Eriksvik på Vårvägen. Hans fru bor kvar där.
Är någon lite mer hemma i området än jag är? Har man kollat igenom skogen mellan Skarpövägen och Eriksvik? Hur otillgänglig är skogen där? Finns det tydliga stigar i skogen? Lätt att gå vilse?? Hur kom han då till Björknäs, med vilken buss då? Hur går den rutten? Vilken buss tog han från Slussen??