2011-01-25, 08:27
Medlem
Xalterads avatar
Behövde aldrig gömma sprit hemma, var alltid ärlig när jag skulle drick osv.
Citera
2011-01-25, 13:17
Medlem
billinge1992s avatar
i kylskåpet hihi (fick dricka för farsan så :P)
Citera
2011-01-25, 13:36
Medlem
CitodonBruss avatar
I blodet.
Citera
2011-01-25, 14:05
Medlem
Wickermans avatar
Hade en byrå på mitt rum. Under nedersta byrålådan fanns ett utrymme mellan golv och låda. Jag tog helt sonika ut nedre byrålådan, lade mina godsaker där i det utrymmet, och satte tillbaka lådan. Hade plats för rätt många 75-or där

Ibland gömde jag också i nån buske i närbelägen lekpark.
Citera
2011-01-25, 15:44
Medlem
La den i en Xbox 360 kartong haha
Citera
2011-01-25, 15:49
Medlem
lefthooks avatar
I skogen var väl alltid lika fiffigt, speciellt höst/vintertid för att få den där kalla goa ölen man vill ha. Fram till den gången dagen innan nyårsafton när en smuts-punkare såg mig komma ur skogen och sonika följde mina fotspår i snön och snodde åt sig mina 10 stark och sjuttisen tequila. Annars under bottanplattan i skrivbord eller under nedersta byrålådan.
Citera
2011-01-25, 20:51
Bannlyst
Jag hade den bara i någon låda eller i garderoben. Inte svårare än så.
Citera
2011-01-25, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Behövde aldrig gömma sprit hemma, var alltid ärlig när jag skulle drick osv.
OJ! Jag var aldrig ärlig när jag skulle dricka, kändes som att det tillhörde den delen av privatlivet som undanbad sig snokande granskning. Vilket har att göra med att 1)jag var strängt hållen som det heter och 2)båda mina föräldrar, speciellt mamma hade verkligen slagit runt på Nalen i sin ungdom. Mamma var känd som en riktig kalaspingla som det hette och hon ville nog återuppliva lite av den tiden genom att klämma ur mig motvilliga förtroenden - isch, kände jag.
Spriten gömdes i sockar i gummistövlar, på klädhängare under kappor på vinden osv osv.
Citera
2011-01-25, 21:22
Medlem
Bomastomans avatar
I klädlådan
Citera
2011-01-25, 22:02
Medlem
Lite OT det här men iallafall.
När min dotter, Nina var en fjorton femton år skulle jag skjutsa henne till en fest på nyårsafton.
Vad är det för fest frågade jag som ordentlig förälder?
Jo det var en tjejfest och dom skulle laga mat bla bla bla.
Inga killar då?
Nej inga killar och ingen sprit.
Tjejfest my ass, tänkte jag men sa inget mer men mitt i åkturen slog jag plötligt handen i hennes väska som hon hade i knät och trevade runt.
Och vad är det här då? frågade jag när jag kände något hårt och runt.
Jo, bekände hon, jättegenerad, det var en cider som hon fått av brorsan sin.
Jag lät det bero. En cider var väl inte mycket att bråka om.
Men hemma igen kvart i tolv for fan i mej och jag ringde upp Ida som hade festen.
Så höll jag för näsan och sa: Tja det är Krille, är Nina där?
Ida: Ähhh lägg av, du är ju inte Krille ju?
Jag: Jo det är Krille, jag vill snacka med Nina.
I bakgrunden var det ett jävla liv och av allt att döma en "riktig" fest.
Ida: Ähhh lägg av va, vem är det egentligen? Är det Peter?
Jag (högg direkt): Ja det är Peter
Ida: Ähh sluta nu, du ligger ju i Ninas säng ju!
BINGO
Senare har hon berättat för mej att cidern i väskan bara var en offerburk om jag skulle visitera henne och att hon där i bilen hade en cider under vardera armhålan, tre stycken i kapuschongen på jackan, en cider i vardera byxfickan och två stycken fastklämda mellan skinkorna, det var ett under att hon kunde gå överhuvudtaget.
Senare har vi skrattat mycket åt det där och frågan är väl vem som lurade vem egentligen?
Citera
2011-01-26, 23:27
Medlem
Ganska ofta körde jag på att man drog ut nån timme innan festen började, köpte sprit, stack till festen, inga problem Gömma var inga problem alls, bara lägga en väska på rummet och säga att det var en polares, mamma kollade aldrig Få ut skiten var aningen svårare.. Brukade passa på att lägga det utanför dörren när hon var på toa eller nåt, säga hejdå, sen ta det
Citera
2011-01-27, 00:22
Medlem
Hehe många originella lösningar här Själv la jag spriten i förrådet bara, o hämtade dom när det var dags att bära sig av
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in