Citat:
Ursprungligen postat av Skäggbiffen
Nationalister sger sig vilja bevara det som r svenskt och vr s.k kultur. Jag och en god vn till mig hade en diskution om detta och ingen av oss kunde stta fingret p vad som menas med just "Svensk kultur" Vad r det egentligen?
Hjlp mig frst vad det r ni kmpar fr bortsett frn vra skogar och vita skin.
Bara fr att du inte kan komma p det s betyder det att du/ni inte r kapabla till att komma p det. Jag menar bara att en antydan till att det inte finns ngot Svenskt mste f ett slut. Svenskar r ett folk, vi har en kultur. Alla folk har kulturer. S simpelt r det.
En stor del av vran kultur r individualism, ta avsteg frn sitt folk och till viss del social irritation. Respektera andras privatliv, vara stora naturvnner.
Problemet r att vi s lnge inte varit ett stolt folk. Ett icke stolt folk fr inte fr sig att skapa kulturer p samma stt. Det finns underbara individer i det hr landet, men det har gtt ngot fel med folket.
Fredrik Lindstrm sade det shr:
"Sverige r vrldens bsta land, men vi r det smsta folket."
Om man d vill definiera ett folk som har tagandet att hlla ihop, s ja. D r vi vrldens smsta folk. Vi r vrldens splittrade folk oavsett.
S, ska vi slss fr det hr och knyta ihop oss igen, eller ska vi gng p gng sga hur mycket vi suger och inte ta ngot individuellt ansvar fr det?
Oberoende av det hr s kommer du alltid att vara Svensk. Ditt folk kommer alltid att vara Svenskar, ditt hem kommer alltid att vara Sverige. Pissar du p ditt folk s pissar du liksom p dig sjlv.