Citat:
Ursprungligen postat av Barbafetto
Gör Firefox till din standard webläsare så borde väl inte IE öppnas per automatik?
Det fungerar inte så. Jag har valt Firefox som standard, men windows använder IE ändå.
Citat:
Jag vet inte hur du menar att du använder ett par nätverksplatser och att IE hämtar filer därifrån?
Det finns en ftp-tjänst i Windows som heter Mina nätverksplatser. Där skriver man in en adress till en ftp-server, som man sedan kan öppna som ett vanligt explorerfönster. jag använder den tjänsten väldigt ofta, och om jag vill ha ner 'fil_1' till 'mapp_1' på hårddisken så kopplar datorn upp sig till servern och hämtar fil_1 via Internet Explorer.
Citat:
Startar du den inte så dra den ju inga systemresurser och vad gäller pop-up-förnster så har väl IE7 en pop-up-blockerare? Är den aktiverad?
Jo, det är den. Filtret var satt till mellan. Valde Hög nu, så den skall blockera alla popup-fönster numera. Får se om det blir bättre.
Citat:
Du har inga virus/trojaner på datorn för dessa kan väl alstra pop-up-förnster med, t.ex..
Jag är osäker på om jag har det. Panda Antivirus säger att den blockerar "farliga funktioner" emellanåt, men vet inte vad dessa är för funktioner. Tänkte att om jag avinstallerar IE kanske den här skiten försvinner, eftersom att alla popupfönster kommer upp i det programmet. Det har det bara gjort en gång i Firefox.
Citat:
Använder du XP eller Vista?
Windows XP Home Edition, SP2
Intel Pentium M 1.86 GHz
1 GB RAM