2008-05-25, 16:55
Medlem
Tänkte bara höra, vilket operativsystem tycker ni jag ska köpa till den nya datorn jag har i tanke? Vista home premium eller XP pro? Finns det några för eller nackdelar? Ska främst använda datorn till spel!
Citera
2008-05-25, 16:59
Medlem
Saviours avatar
Ska du spela feta spel på höga inställningar så är det ju vista som stöder directx 10. Jag föredrar XP, och jag tycker att grafiken för dx9 räcker gott och väl!
Man har ju inte direkt hört det bästa om Vista.
Citera
2008-05-25, 17:05
Medlem
Aldains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buttpirate
Tänkte bara höra, vilket operativsystem tycker ni jag ska köpa till den nya datorn jag har i tanke? Vista home premium eller XP pro? Finns det några för eller nackdelar? Ska främst använda datorn till spel!

Vista har blivit bättre iom SP1, men om det är en renodlad spelplattform skulle jag nästan säga XP. Framförallt kräver det mindre av datorn och är helt enkelt mer strömlinjeformat om man säger så Färre totalt onödiga processer som ligger och drar minne/CPU.
Dock så blir Vista bättre och bättre så det kan vara tvärtemot om ett år ungefär, vill du framtidssäkra så kör en 64 bitars Vista, men jag förblir XP fanboi för spel ett tag till..
Citera
2008-05-25, 17:13
Medlem
kanske bör tillägga att jag tänkte köra 4gb ram, så kommer det göra stor skillnad? Fall nu vista suger upp mycket
Citera
2008-05-25, 17:18
Medlem
Aldains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buttpirate
kanske bör tillägga att jag tänkte köra 4gb ram, så kommer det göra stor skillnad? Fall nu vista suger upp mycket

Kör du en tillräckligt stark dator (Core 2 Duo av lite bättre kvalitet, 4 gig ram som du säger, hyfsad hårddisk) skulle jag nog ta Vista.
Kör själv lite äldre maskin och då var XP självklart val men har du hårdvaran är Vista bättre val in my opinion
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in