Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-05-25, 11:02
Medlem
2506s avatar
Just nu har jag "bara" tv inkopplade i min MacBook (mini-dvi --> vga). Börjar tröttna lite på att sitta på en 13'' skärm så funderar på att köpa en 22''.

Det jag undrar över är om det är möjligt att ha både en skärm och tv inkopplade samtidigt? Det finns ju endast en mini-dvi port.. =/
Citera
2008-05-25, 11:32
Medlem
Pallemans avatar
Behöver du verkligen TV:n och skärmen samtidigt? Annars är det ju bara att byta mellan de två.
Citera
2008-05-25, 17:22
Medlem
2506s avatar
Ganska ofta har jag på en serie/film samtidigt som jag arbetar med annat.
Sen så är det ju jobbigt att behöva byta mellan kontakterna
Citera
2008-05-26, 17:29
Medlem
SNIFF2s avatar
Går det ens att köra flera? Det finns ju bara en mini-dvi => output. =( jag vill ha flera portar på min macbook.... Har två skärmar som jag vill köra på.
Citera
2008-05-26, 17:30
Medlem
Kolla filmen på den MBs skärm då och arbeta på 22'aren? Problem solved eller måste du nödvändigtvis så på din tv?

Mvh//Olliie
Citera
2008-05-26, 18:02
Medlem
Northwizs avatar
Som redan har sagts så har du en utgång på din MacBook och att ha både en extern skärm och TV:n ansluten - samtidigt lär bli svårt.
Citera
2008-05-26, 20:17
Medlem
finns väl switchar att köpa?, eller en dvi kabel med delare. kanske lite väl overkill?
Citera
2008-05-26, 22:13
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeaspo
...eller en dvi kabel med delare. kanske lite väl overkill?

Då kan man väl bara visa samma sak på båda skärmarna?
Citera
2008-05-27, 00:24
Medlem
ja om man använder en delare. men det är ju om man vill spela upp filmen med datorn men ha den på en annan skärm. Men att visa 2 olika saker på 2 olika skärman kräver att man går in och ändrar i skärminställningarna tror jag
Citera
2008-05-27, 10:00
Medlem
2506s avatar
Citat:
Men att visa 2 olika saker på 2 olika skärman kräver att man går in och ändrar i skärminställningarna tror jag

går man in under Bildskärmsinställningar - -> Bilduppställning och stänger av skärmdubblering kan du visa två olika saker samtidigt.

Men själva tanken med att ha både en extern skärm + tv inkopplad var att jag hade tänk ha MB igenstängd och jobba på 22an. Sen när man vill kolla film eller whatever så är det skönare att göra det på tv.
Men som sagt, finns ju bara en ut-port så tänkte kolla om det fanns någon lösning som jag inte sett.
Citera
2008-05-27, 10:25
Medlem
tror inte

Jobba med MB stängd vet jag inte om det går. Jag har letat runt lite men den vill inte fortsätta vara i normalläge när jag stänger den. Blir alltid att den intar viloläge.

Går det att ändra så att den fortfarande är helt igång men stängd?
Citera
2008-05-27, 10:47
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Jobba med MB stängd vet jag inte om det går. Jag har letat runt lite men den vill inte fortsätta vara i normalläge när jag stänger den. Blir alltid att den intar viloläge.

Går det att ändra så att den fortfarande är helt igång men stängd?

Koppla in skärmen, stäng locket. Vänta på att den går ned i vila. Väck den med ett externt tangentbord eller en mus. Voila!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in