2008-05-25, 00:06
Medlem
QP Cheeses avatar
Jag har köpt en ny disk som jag lagt in mitt OS på men när jag försöker ta bort allt på den förra disken så går det inte, har inte fulla rättigheter för det... hur gör jag? likadant när jag startar upp datorn ligger det två st vista att välja mellan, försvinner det ena atomatiskt när jag tagit bort allt eller behöver jag göra nåt annat?
Citera
2008-05-25, 01:35
Medlem
TheCazes avatar
Kan man inte göra så att man bootar från CD:en och formaterar de ena hårddisken, men inte den andra som man vill att OS ska ligga på?
Citera
2008-05-25, 10:29
Medlem
QP Cheeses avatar
jag tänkte alltså om det fanns nåt enklare sätt, typ logga in som admin eller nåt?
Citera
2008-05-25, 21:26
Medlem
QP Cheeses avatar
ingen som har koll på detta?
Citera
2008-05-26, 00:44
Medlem
Germanias avatar
kanske lättare om du skriver exakt vad du vill göra, när du säger "ta bort allt" så menar du inte formatera(eller ta bort partionen) utan att specifikt radera valda filer och kataloger? Antar det, och det är bra eftersom jag gissar att du bootar från nämnda disk.

det här bör göra det smidigt

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/add-take-ownership-to-explorer-right-click-menu-in-vista/

i vista, tillskillnad från xp, fixar du lätt sen bootmenyn i msconfig under systemstart, bör bara vara att markera den gamla och ta bort
Citera
2008-05-26, 00:59
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
kanske lättare om du skriver exakt vad du vill göra, när du säger "ta bort allt" så menar du inte formatera(eller ta bort partionen) utan att specifikt radera valda filer och kataloger? Antar det, och det är bra eftersom jag gissar att du bootar från nämnda disk.

det här bör göra det smidigt

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/add-take-ownership-to-explorer-right-click-menu-in-vista/

i vista, tillskillnad från xp, fixar du lätt sen bootmenyn i msconfig under systemstart, bör bara vara att markera den gamla och ta bort

jag vill ta bort Windows och program på den disken jag hade OS på innan, ditt tips hjälpte inte btw. "du måste ha rätt behörighet för den här åtgärden"...
Citera
2008-05-26, 18:40
Medlem
X_surfers avatar
bootar du ifrån rätt partition då?
du kan aldrig boota från den partitionen du avser att ta bort
funkar inte så använd windowsskivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto