2008-05-25, 00:06
Medlem
QP Cheeses avatar
Jag har kpt en ny disk som jag lagt in mitt OS p men nr jag frsker ta bort allt p den frra disken s gr det inte, har inte fulla rttigheter fr det... hur gr jag? likadant nr jag startar upp datorn ligger det tv st vista att vlja mellan, frsvinner det ena atomatiskt nr jag tagit bort allt eller behver jag gra nt annat?
Citera
2008-05-25, 01:35
Medlem
TheCazes avatar
Kan man inte gra s att man bootar frn CD:en och formaterar de ena hrddisken, men inte den andra som man vill att OS ska ligga p?
Citera
2008-05-25, 10:29
Medlem
QP Cheeses avatar
jag tnkte allts om det fanns nt enklare stt, typ logga in som admin eller nt?
Citera
2008-05-25, 21:26
Medlem
QP Cheeses avatar
ingen som har koll p detta?
Citera
2008-05-26, 00:44
Medlem
Germanias avatar
kanske lttare om du skriver exakt vad du vill gra, nr du sger "ta bort allt" s menar du inte formatera(eller ta bort partionen) utan att specifikt radera valda filer och kataloger? Antar det, och det r bra eftersom jag gissar att du bootar frn nmnda disk.

det hr br gra det smidigt

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/add-take-ownership-to-explorer-right-click-menu-in-vista/

i vista, tillskillnad frn xp, fixar du ltt sen bootmenyn i msconfig under systemstart, br bara vara att markera den gamla och ta bort
Citera
2008-05-26, 00:59
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
kanske lttare om du skriver exakt vad du vill gra, nr du sger "ta bort allt" s menar du inte formatera(eller ta bort partionen) utan att specifikt radera valda filer och kataloger? Antar det, och det r bra eftersom jag gissar att du bootar frn nmnda disk.

det hr br gra det smidigt

http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/add-take-ownership-to-explorer-right-click-menu-in-vista/

i vista, tillskillnad frn xp, fixar du ltt sen bootmenyn i msconfig under systemstart, br bara vara att markera den gamla och ta bort

jag vill ta bort Windows och program p den disken jag hade OS p innan, ditt tips hjlpte inte btw. "du mste ha rtt behrighet fr den hr tgrden"...
Citera
2008-05-26, 18:40
Medlem
X_surfers avatar
bootar du ifrn rtt partition d?
du kan aldrig boota frn den partitionen du avser att ta bort
funkar inte s anvnd windowsskivan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto