2008-05-24, 23:03
Medlem
PumpkinKings avatar
Här är några låtar som jag och min polare Alex har skrivit och detta gjorde vi som vårt projektarbete. Var riktigt kul. Alex är ingen sångare men jag tycker han gör ett väldigt bra jobb. Han lirar gura, bass och sjunger medans jag slipper undan med att bara lira trummor och gapa "Hey" i sista låten.

Snabb beskrivning av låtarna:

Daddy Don't Know.
En låt som vi ville låta Pearl Jam-möter-punk-funk. Vår intention var att den skulle vara rolig och lite komisk.

Mellow Song (Saviors)
En ballad helt enkelt.

Believe Me, Lord
Första halvan av denna låt låter lite Dream Theater tycker vi. Mitt första försök att skriva en text till musik, blev sådär tycker jag. . Tycker vi fick till en väldigt intressant instrumental sektion här med en skönt gitarrsolo.

Kommentarer och synpunkter välkommna.
Citera
2008-05-24, 23:57
Medlem
Okej. Lägg upp låtarna kanske?
Citera
2008-05-25, 01:16
Medlem
brainspaces avatar
Detta händer jävligt ofta! Någon ska visa något så glömmer dom...undrar vad det beror på. ivrig?
Citera
2008-05-25, 01:36
Medlem
PumpkinKings avatar
Oj fan. Antar att beskriva låtarna var viktigare för mig än att ni faktiskt skulle höra dom.

Here it comes:
www.myspace.com/thehoovercraft
Citera
2008-05-27, 22:53
Medlem
omdetfinnss avatar
Mellow song fungerade absolut ... tråkig inspelningskvalitet absolut
Citera
2008-05-30, 19:45
Medlem
Rätt bra tycker jag. Tycker att "Daddy Don't Know" var klockren, väldigt rolig och energidriven låt. Håller med om kvaliten men ni har väl spelat in detta i skolan så antar att man inte kan klaga.

Bra jobbat!
Citera
2008-05-30, 21:50
Medlem
Lindberg.s avatar
Bra jobb grabbar.

Men jag måste bara fråga om ni har använt er av studioutrustning från medeltiden eller vad som är felet för produktionen känns tom och bara som ett rakt streck.

Låtarna och framförandet är det inget fel på, så det känns surt för er att det ska "sabbas" av att det är lite sunkig produktion. Försök att lyft fram det hela lite, och försök skapa lite "kick". Slutligen ett lite tips höj sången brutalt mycket, det lät som att sångaren sjöng backing till någon annan :P och så ska det ju inte vara!

Bra låtar, och det är ju trots allt det viktigaste!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in