2008-05-24, 20:12
Medlem
tOPOs avatar
Hoppas jag inte skriver en dublett men jag har letat och inte hittat någon tråd med detta problem. Kanske inte letat ordentligt men iaf.

Saken är denna, jag gick till min granne och skulle kolla till hans antivirus.
Internet funkade, då.
Jag avinstallerade Norman som han hade och startade om datorn, internet funkade inte alls.

Startade om modemet, 2 gånger, alla lampor lyser (Link blinkar) och det går att ringa (comhem telefoni).

När man kollar nätverks status/egenskaper så står det att IPv4: Internet och Iv6: Begränsad, har det något med saken att göra?
Har nollställt inställningarna i explorer, automatisk identifiering på internet inställningarna etc.

Helt clueless.

Någon som kanske har några tips?

Mvh

EDIT: ska tillägga att jag isntallerade NOD32 på datorn. Drivrutinerna till nätverkskortet är 100% fungerande etc. Inga andra drivrutiner knasar heller.

EDIT2: jag får ett riktigt ip-nummer också, 80.217.x.x och en riktig dns.
Senast redigerad av tOPO 2008-05-24 kl. 20:17.
Citera
2008-05-24, 21:16
Medlem
kimdah2002s avatar
IPv6 brukar ställa till en del lustiga saker on du har Vista utan SP1 även vissa modem o routrar vägrar att sammarbeta. Ta bort IPv6 du har ingen större nytta av det ändå o se om det hjälper...
Citera
2008-05-25, 00:49
Medlem
tOPOs avatar
testade med att bocka bort ipv6, startade om datorn och moden, men inget, får fortfarande internet ip nummer.

Testade ringa comhem supporten tidigare idag men de har stängt på helger.

Jag är mottaglig för mer tips
Citera
2008-05-25, 01:09
Medlem
Aldains avatar
Hm.. grundläggande grejer:

Stäng av modemet, låt det vara avstängt en kvart eller så, slå på igen.
Rensa cookies och temporary internet files.
Testa att pinga tex google. Om det går är felet förmodligen hos IE eller datorn, går det inte ökar sannolikheten att felet ligger hos ComHem.

Har du rensat ut ordentligt efter Norman? Jag vet att det virar in sig lite väl hårt i OS, jag fick spendera en timme på att ta bort skräpprocesser (!) som det lämnat efter sig när jag tog bort otyget från en nyköpt dator.
Standard om något slutar funka efter att man gjort ändringar är ju att helt sonika köra systemåterställning Antar du prövat det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in