2008-05-24, 15:05
Medlem
Jag har ett ganska så jobbigt problem.
det är så att jag har åtagigt mig att installera om en polares gamla bärbara dator. problemet uppstår först då det är 9 minuter kvar av installationen då det enbart är kvar att slutföra. då stängs datorn av och när jag startar den igen så börjar installationen om ..

snälla, vad är det för fel och hur löser jag det ?

dålig beskriving på problemet men om någon vill hjälpa till så svarar jag gärna på det ni behöver veta..

tack på för hand ..
Citera
2008-05-24, 16:27
Medlem
hallå någon måste ju känna sig vänlig nog att hjälpa mig ......
please
Citera
2008-05-24, 16:28
Medlem
Aldains avatar
Installerar du SP2 från skivan, och kör sedan Windows Update för att hämta och installera SP3? Eller har du fått en SP3 skiva (trodde inte de hunnit ut riktigt än men vad vet jag) ?
Visas det någon error code eller dylikt, eller rebootar den bara helt utan förklaring?

SP3 har en hel del barnsjukdomar, ta en titt på http://forums.microsoft.com/TechNet/...2010&SiteID=17 . Hittade vid en snabb snabb search inget som exakt motsvarar ditt problem men problem med lite småspontana reboots finns det gott om.. skulle egentligen föreslå att helt enkelt låta bli SP3 i några månader så MS kan patcha ut de värsta buggarna, men har man fått en skiva med SP3 är det inte så lätt.

Detta är för övrigt ett forum inte en chat Kan ta några timmar eller tom dagar att få svar.
Citera
2008-05-24, 17:13
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CusCus
Jag har ett ganska så jobbigt problem.
det är så att jag har åtagigt mig att installera om en polares gamla bärbara dator. problemet uppstår först då det är 9 minuter kvar av installationen då det enbart är kvar att slutföra. då stängs datorn av och när jag startar den igen så börjar installationen om ..

snälla, vad är det för fel och hur löser jag det ?

dålig beskriving på problemet men om någon vill hjälpa till så svarar jag gärna på det ni behöver veta..

tack på för hand ..
Du skriver inte om du körde en XP recovery eller original oem xp som kom med datorn. Svårt att ge råd med så lite info...
Citera
2008-05-28, 11:21
Medlem
Megaforces avatar
SP3 verkar rejält buggigt. Min sons dator med XP Home blev extremt långsam efter installation av SP3. Man är tvungen att göra repair från OEM-skivan för att över huvudtaget få igång maskinen igen, och kör man igenom samtliga uppgraderingar så blir det samma fel igen när SP3 körs. Maskinen fungerar perfekt med SP2.

Troligtvis är det något tillägg som är inkompatibelt med SP3 så man får väl egentligen göra en ren installation för att få igång den. Kan tänka mig att man kan få liknande problem med den bärbara om man installerar några drivrutiner innan SP3 är helt installerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in