2008-05-24, 09:40
Medlem
koljas avatar
Som rubrik lyder. Kan man fritt byta mellan pc och mac när man arbetar med adobes program.

Jag har en PC som stationär dator och funderar på att köpa en bärbar mac, grejen är ju bara att jag vill kunna flytta projekt mellan datorerna. de program jag använder flitigast är photoshop, indesign och illustrator.
Citera
2008-05-24, 16:42
Medlem
Roll8ors avatar
Ja, det bör inte vara några problem.
Citera
2008-05-24, 17:31
Medlem
Leijonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolja
Som rubrik lyder. Kan man fritt byta mellan pc och mac när man arbetar med adobes program.

Jag har en PC som stationär dator och funderar på att köpa en bärbar mac, grejen är ju bara att jag vill kunna flytta projekt mellan datorerna. de program jag använder flitigast är photoshop, indesign och illustrator.

så länge du har samma version borde det inte vara några problem..
Jag har lite det problemet eftersom jag har CS3 hemma och så är det CS2 i skolan.. Men det finns nått som heter Interchange och då kan man öppna CS3 dokument i CS2 i alla fall.. Sen tycker jag det är jobbigt med alla kommandon som skiljer sig åt, lättast att bara arbeta på pc eller bara mac men det är min åsikt! lycka till!
Citera
2008-05-24, 17:38
Medlem
Har du samma version ska det inte vara något problem alls, nästan.

I indesign när du monterar bilder, text med mera måste du ta med dessa mellan datorerna och länka om eftersom sökvägarna kommer bli annorlunda på pc och mac. Men det brukar vara väldigt enkelt. Annars har jag inte märkt några större problem =)

(förutom att mac osx är sämre än vista )
Citera
2008-05-24, 19:05
Medlem
furrys avatar
Jag har aldrig haft några problem när jag bytt mellan platformarna med mitt arbete i adobes produkter. Däremot så gäller det att ha koll och skicka med fonts och macros .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in