2008-05-23, 23:58
Medlem
Tweeneers avatar
Tjenare.
Jag och ett gäng polare har bestämt oss för att trycka lite T-shirts.
Vi har en bild vi vill trycka, men helst i Svartvitt. Då undrar jag hur man i Photoshop kunde fixa om bilden till något liknande som detta: http://www.beastwear.se/_images/products/ateam_big.jpg

Förstår ni vad jag menar? Så, sitter ni och kan hur man gör eller har länk till ngn nice tutorial vore jag jävligt tacksam

/T
Citera
2008-05-24, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweeneer
Tjenare.
Vi har en bild vi vill trycka, men helst i Svartvitt. Då undrar jag hur man i Photoshop kunde fixa om bilden till något liknande som detta: http://www.beastwear.se/_images/products/ateam_big.jpg

Förstår ni vad jag menar? Så, sitter ni och kan hur man gör eller har länk till ngn nice tutorial vore jag jävligt tacksam

/T

Lägg upp bilden så får vi se vad Flashbackarna kan göra. Annars så använder man t.ex. stamp-filtret efter att man har lekt lite med kontrast och liknande.
Citera
2008-05-24, 15:42
Medlem
Nu var det länge sedan jag använde photoshop, men effekten heter Cutout tror jag.
Annars är Illustrator ett bra porgram för sådana bilder.
Citera
2008-05-24, 15:42
Medlem
rostigcykels avatar
T-shirt printar ska du egentligen göra i Adobe illustrator
Citera
2008-05-24, 20:14
Medlem
Tweeneers avatar
tack för svaren.
Tror jag har illustrator i skolan. Men jag vet ju inte ett skit om det!^^ Så, hur gör jag det i Illustrator? Tutorial? Vägledning?

/T
Citera
2008-05-24, 21:00
Medlem
http://www.melissaclifton.com/tutorial-stencila.html

var det det här du ville veta?
gör filen sedan som eps! det vill tryckeriet ha
Citera
2008-05-24, 21:08
Medlem
miapetters avatar
Tryck på t-shirts? Tänker ni lämna iväg dem på tryck eller skriver ni ut egna på t-shirtspapper? Jag är i alla fall mycket intresserad av att få tag på sånt papper som är bättre än det de säljer på CleasOlsson, det är helt värdelöst enligt mej, pallar inge bra i tvätten...
Tips?
Citera
2008-05-25, 00:21
Medlem
überlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Tryck på t-shirts? Tänker ni lämna iväg dem på tryck eller skriver ni ut egna på t-shirtspapper? Jag är i alla fall mycket intresserad av att få tag på sånt papper som är bättre än det de säljer på CleasOlsson, det är helt värdelöst enligt mej, pallar inge bra i tvätten...
Tips?

Du pratar transferpapper som man använder i bläckstråleskrivare.
dom är skit och bilderna blir oftast kassa och som du nämnde själv förstörs i tvätten.

Riktiga transferdekaler trycks på papper med screentryck och sen dras papprerna genom ett pulverlim som fastnar i färgen på pappret sen torkas dessa papperarna i en rullugn
efter det värmer man på dekalen på tröjan, paraplyet, väskan eller vad det nu kan vara som man vill trycka på. och påvärmingen styrs av en uppvärmd tryckplatta med timer på. detta gher rätt tid för limmer att smälta in i textilen.
Citera
2008-05-25, 00:23
Medlem
überlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweeneer
Tjenare.

/T

Har du bilden i lite bättre upplösning så kan du öppna den i illustartor CS2 eller CS3. markera bilden och klicka på knappen live trace.
efter det får du gå in i edit menyn och välja expand och voila så har du en vektoriserad logo.

och vill du trycka tröjor så skall du se till att arbeta med vektorgrafik uteslutande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in