Citat:
Ursprungligen postat av H1ghw0n
Denna frågeställning går ut till alla er som jobbar, har jobbat hos Coca Cola fabriken i stavanger, till er som bor där eller har bott där.
Ska nämligen dit i början utav juni.
1. Hur är det att jobba som lagerarbetare på Coca Cola?(eller hur är det rent övrigt lagerjobb, jämförmot sverige)
Två, tre skift? bra möjligheter till övertid?
2. Stavanger, vad är det för typ utav stad, skönt sommar ställe?, uteliv, raggfaktor, etc etc
3. Dialekten där, lättförståd för en svensk?
4. Hur är lönen för lagerarbetare med truckkort och erfarenhet i Stavanger?
5. Vilka förbrukningsvaror bör jag ta med mig från sverige, så jag slipper tänka.
-Fan alltså, jag skulle ha köpt fem tuber tandkräm för 50 kr på city gross.
1. Ingen aning, vet vart den ligger men har aldrig träffat nån som jobbat där.
2. Det är en rätt bra stad med bra uteliv, många resturanger/pubar, bra strand (solastranden), ganska mycket studenter.
3. Dialekten är lite grötig, då och då känns det som en blandning mellan danska,skånska och norska med en hel del lokala ord.
4. Lönen du ska kräva efter prövotiden, bör ligga runt 150-175 kr/tim, i Stavanger är det arbetstagarens marknad och inte tvärtom, det vet arbetsgivarna om och därför kan du höja lönen rätt bra, men det gäller ju att du har lite koll på arbetet vill säga.
5. jag kan räkna upp det som är jävligt mycket dyrare här i stavanger än i Sverige: snus, cigg, bacon/kött, importerad öl (lapin,sol, san miguel osv) och sist men inte minst.....cherry coke för 75 kr för 1 1/2 liter. Finns mer men kommer inte på nåt på rak arm.
Det som är billigare i Norge än i Sverige är faktiskt läsk, men det kanske du får gratis anyway?!

Utom cherry coke vill säga!