Citat:
Ursprungligen postat av davvvan
Intresserad av att veta vilket bemanningsföretag du har sökt igenom, hur långt i förväg, hur länge processen från sista ansökningsdag, kontakt, intervju gick, och hur det gick till. Åkte du dig på intervju t ex? Fixar de boende?
Sedan lite om vilken typ av tjänst det är samt vad du har för tidigare utbildning/kvalifikationer. Allt detta är av stort intresse att veta! Tack på förhand!
Det är ett av dom större bemanningsföretagen i sverige, sökte först för några tjänster i jönköping och gick på en kort intervju som mest var för att ge dom ett ansikte. Fick dock aldrig något erbjudande för arbete i Sverige för att här måste man ha erfarenhet för att företagen ska vilja titta åt en tydligen.
Gick kanske 1-2månaden och under den tiden bombarderade dom mig med sms och mail om att komma och arbeta i norge så jag ringde upp tillslut.
Dom ringde upp en referens jag angivit för att se om jag hade några bra meriter och sa att det inte var nödvändigt att
träffas igen och om jag kunde komma och skriva kontrakt i stockholm så fort som möjligt.
Så hela dealen går väldigt fort. Dom ville att jag skulle börja arbeta omgående men det gick inte för jag har en uppkörning 3juni så får börja köra den 9e i stavanger. Fick i stort sett välja exakt vart jag ville jobba tex trondheim,oslo,stavanger osv.
Har ca 100tim erfarenhet att köra lastbil men har kört truck över ett år på lager. Kommer köra blandat med bil&släp samt ren distribution.
Dock så fick jag ligga på och ringa lite till min kontaktperson som försökt få mig och komma till norge så dom såg att jag verkligen var intresserad. Ringde kanske upp en 3-4ggr för att se hur utvecklingen gick innan dom ringde min referensperson.