• 1
  • 2
2008-05-23, 19:38
Medlem
ia015s avatar
Hej igen. Vi har ett stort problem me vår dator. När jag startade upp den så var det helt plötsligt ett konto me lösen på den:S någon som vet om de är hacking eller något annat?

tack...
Citera
2008-05-23, 19:56
Medlem
sebnies avatar
Nyligen installerat nått? Vissa program lägger själv till konton i XP, antingen är det konton så supporten av det program du installerade kan fjärrstyra din dator ifall du behöver hjälp, eller så är det lågprivligetetskonton som programmet använder för att sänka sina egna behörigheter för att skydda sig mot Buffer owerflows.
Citera
2008-05-23, 20:08
Medlem
Zellboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ia015
Hej igen. Vi har ett stort problem me vår dator. När jag startade upp den så var det helt plötsligt ett konto me lösen på den:S någon som vet om de är hacking eller något annat?

tack...

Vad heter kontot?

Kan det vara typ: Asp.NET virtual machine eller liknande?
Citera
2008-05-23, 20:12
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zellbom
Vad heter kontot?

Kan det vara typ: Asp.NET virtual machine eller liknande?
näe det heter: HP_Ägaren som den alltid har hetat.
Senast redigerad av ia015 2008-05-23 kl. 20:14.
Citera
2008-05-23, 20:18
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Nyligen installerat nått? Vissa program lägger själv till konton i XP, antingen är det konton så supporten av det program du installerade kan fjärrstyra din dator ifall du behöver hjälp, eller så är det lågprivligetetskonton som programmet använder för att sänka sina egna behörigheter för att skydda sig mot Buffer owerflows.
nej vi har inte installerat något nydligen på den .
Citera
2008-05-23, 20:23
Medlem
någon data nisse som varit där å lekt med net user ?
Citera
2008-05-23, 20:24
Medlem
ia015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andr3
någon data nisse som varit där å lekt med net user ?
nej ingen har varigt där:S
Citera
2008-05-23, 20:34
Medlem
CommonKnowledges avatar
Du fattar väl att det är någon i familjen.
Citera
2008-05-23, 20:35
Vad heter kontot?

Jag hade ett konto på min vistaburk som hette "uuid:5454-5454-545" och blev såklart misstänkt.

Skannade efter virus men hittade inget, så jag plockade bort kontot..

Ska säga det att jag leker ju endel med olika program på fyllan, säkert då det har hänt. Och startar om datorn på min bärbara gör jag sällan (sleepar bara) ... ingen aning om när de hände så ja våga inte köra systemrestore...
Citera
2008-05-23, 20:43
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Vad heter kontot?

Jag hade ett konto på min vistaburk som hette "uuid:5454-5454-545" och blev såklart misstänkt.
http://www.flashback.org/showpost.p...25&postcount=4

Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Ska säga det att jag leker ju endel med olika program på fyllan, säkert då det har hänt. Och startar om datorn på min bärbara gör jag sällan (sleepar bara) ... ingen aning om när de hände så ja våga inte köra systemrestore...

Leka med program gör man ofta, själv har ja twekat min burk så den loggar in auto med användarnamn och lösen vilket gör att jag knappt minns lösenordet.
Citera
2008-05-23, 21:24
Medlem
ia015s avatar
Ingen i min familj har gjort något så jag vet inte vad det kan vara =/
Citera
2008-05-23, 23:51
Medlem
merlin2s avatar
men inaktivera den så länge då, du behöver inte ta bort kontot helt utan tillfälligt lägga den på is, skulle något virus/program/eller liknande behöva kontot så vet du varför kontot finns där
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in