Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-23, 18:22
Medlem
martiness avatar
Tjena, hittade ingen tråd om detta så därför tänkte jag skapa en. Tänkte att vi kunde berätta när man nojat ur ordenkligt efter att man puffat lite

Mitt bidag:

Detta var första gången jag och två andra killar rökte. Vi smög ut i skogen och blev bänga, sen blev vi givetvis hungriga och bestämde oss för att gå till en pizzeria i närheten.
Vi går in och beställer och sätter oss.
Givetvis börjar vi småfnissa åt varandra och skrattattackerna kommer..
Vi får in våra pizzor och börjar käka för fulla muggar.
När vi käkat upp hälften av våra pizzor måste jag dra och pizza. På vägen mot toaletten ser jag hur pizzabagaren hänger misstänktsamt över disken och talar i telefon samtidigt som han tittar lurigt åt mina kompisars bord. Jag ställer mej och pissar och kollar i spegeln och tycker att jag ser jättebäng ut. Jag går ut från toaletten och halvspringer fram till vårt bord där mina kompisar sitter och småskrattar. Då säger jag " Ey, jag är HELT säker på att han ringer snuten nu".
Flinet på mina polare dör direkt och dom börjar titta oroligt omkring. Jag säger att vi MÅSTE dra annars kommer polisen och vi hamnar i fängelse
Så vi lämnar kvar halva pizzorna och verkligen springer ut genom pizzerian.
Hela pizzerian tittar efter oss genom ett fönster och nu började vi noja ännu mer

Tog ett tag innan jag vågade beställa pizza där igen
Citera
2008-05-23, 18:46
Medlem
Melongrasss avatar
Hahah första gången (även den sista på ett tag) jag rökte utomhus, gick vi en liten bit ifrån där vi rökte och jag var ganska nojig och visst fan var det ca 10 polisbilar där som gjorde razzia i något hus

Vart ju inte bättre när min polare skulle gå och snacka med polisen för att ta reda på vad som hade hänt.
Då lyste dem oss i ögonen och vi sa att vi hade lanat i 2 dygn och sedan fick vi gå vidare.

Tacka gud för att vi inte torskade men jag kunde fortfarande inte ta det lugnt den sömnlösa natten, blir även helt nervös när jag tänker på det nu
Citera
2008-05-23, 18:50
Medlem
Stod och meckade utanför en fest som ägde rum i en källarlokal, för att slippa bjussa folk jag inte känner och för att vara lite diskret, tror ni inte piketen rullar in från husknuten knappt 2 meter från mig där jag står och meckar! Smätter iväg biten in i buskaget och tände en regular cigg fortare än kvickt, polisen kommer direkt fram till mig och jag var tvärsäker på att det var kört, han frågade om vem som höll i festen :P

Biten? Nej den hittade jag inte heller
Citera
2008-05-23, 18:57
Medlem
höbaböbas avatar
Jag var på fest i en lägenhet då jag o en kompis går iväg för att puffa, när vi kommer tillbaka står det ett par polisbilar på andra sidan gatan väl tillbaka i lägenheten får vi redan på att nån snubbe har blivit mördad i den lägenheten och sen kommer polisen över till oss för att kolla om någon har sett något.. vart lite nojjigt att stå och snacka med snuten då men dom hade ju bättre saker för sig, dom sket i vad vi gjorde, dom ville bara ha hjälp.
Citera
2008-05-23, 19:19
Medlem
var inne på en affär just efter vi rökt lite och köpte munchies en ganska sen kväll på en öppet dygnet runt mack,
när jag o mina vänner kom ut från affären så stog en polisbil med 2 snutar parkerad bakom oss så vi inte kunde ta oss ut,
vi satt oss i bilen o nojjade sönder o var helt säker på att de var nu man skulle åka dit,
Poliserna tvär backade bak o ställde sig brevid oss o klev ut o ville se körkort på föraren, sen tittade dom på oss alla litegrann , och sa tillslut, okej ni kan fara.
har aldrig varit så nojjig i mitt liv!
Citera
2008-05-23, 19:27
Medlem
Nojlagets avatar
Har hänt många nojiga grejer för mig. En av de nojigare var nog när jag varit ute på krogen (och självklart rökt där på uteserveringen) med några polare och vi tog en gångväg hem för att undvika trafik. Då kom snuten åkande precis bakom oss på gångvägen, vi blev nojiga såklart och gick åt sidan så diskret vi kunde. Sen stannade polisbilen en bit framför oss, men det visade sig att de bara skulle snacka med några ungdomar som satt och drack folköl. Vi passerade bilen och tänkte att nu klarade vi oss. Men då började de åka efter oss igen och nu blev jag riktigt nojig, tänkte kanske att de sett att vi var stukade när vi gick förbi. Men än en gång körde den förbi och stannade vid några ungdomar igen och vi kunde passera utan fara..
Citera
2008-05-23, 19:32
Medlem
spwnzns avatar
bänkade oss på en skola för o röka lite pipa, ungefär 20min tidigare hade konsum rånats en bit ifrån oss..
men vi sitter iaf i godan ro och suger på pipan när en piketbuss glider in med blåljusen på, andra sekunden så sitter vi på våra bikes o trampar för full rulle..
dom hade alltså trott att vi var rånarna och tänkte haffa oss, men vi klarade oss

en annan gång så satt vi ca 100m ifrån ovannämnda bänk (ca 40m in i en skog) när vi ser en civare sakta in nera på vägen, vi röker klart och börjar gå..
märker att dom är borta för att två sekunder senare dyka upp på en sidostig med hellysen på.. vi springer igenom den kolsvarta skogen, har kommit av stigen och det är rötter och stenar överallt.. även denna gång hade jag hojen med mig som jag verkligen inte tänkte dumpa.. det lät en del när däcken dunkade i backen medans vi la benen på ryggen..
även denna gång klarade vi oss ;p
Citera
2008-05-23, 19:36
Medlem
nr3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martines
Tjena, hittade ingen tråd om detta så därför tänkte jag skapa en. Tänkte att vi kunde berätta när man nojat ur ordenkligt efter att man puffat lite

Mitt bidag:

Detta var första gången jag och två andra killar rökte. Vi smög ut i skogen och blev bänga, sen blev vi givetvis hungriga och bestämde oss för att gå till en pizzeria i närheten.
Vi går in och beställer och sätter oss.
Givetvis börjar vi småfnissa åt varandra och skrattattackerna kommer..
Vi får in våra pizzor och börjar käka för fulla muggar.
När vi käkat upp hälften av våra pizzor måste jag dra och pizza. På vägen mot toaletten ser jag hur pizzabagaren hänger misstänktsamt över disken och talar i telefon samtidigt som han tittar lurigt åt mina kompisars bord. Jag ställer mej och pissar och kollar i spegeln och tycker att jag ser jättebäng ut. Jag går ut från toaletten och halvspringer fram till vårt bord där mina kompisar sitter och småskrattar. Då säger jag " Ey, jag är HELT säker på att han ringer snuten nu".
Flinet på mina polare dör direkt och dom börjar titta oroligt omkring. Jag säger att vi MÅSTE dra annars kommer polisen och vi hamnar i fängelse
Så vi lämnar kvar halva pizzorna och verkligen springer ut genom pizzerian.
Hela pizzerian tittar efter oss genom ett fönster och nu började vi noja ännu mer

Tog ett tag innan jag vågade beställa pizza där igen

haha shit ja liknande har man varit med om ^^

gillade att du nämde pizza så många gånger att "pissa" till och med blev "pizza"

Jag har aldrig riktigt haft en noja (som många kanske får) men den ABSOLUT värsta gången jag fick uppleva en REJÄL noja hände detta:

Jag och min dåvarande flickvän och mina 3-4 polare drog iväg till flickvännens kran. Jag och polarna väntar i centrumet (lite senare på kvällen är det här) och vi har druckit lite bira.

Hon blir borta ett bra tag då kranen är en gammal barndomspolare till henne.
Iaf, jag går till slut och möter upp henne medans polarna väntar vid sidan av vägen.

När flickvännen och jag närmar oss mina polare med någon meter så stannar en helsvart bil vid sidan av oss och ut kliver två skitbiffiga civilsnutar!!

Ena polisen hälsar medans föraren går runt bilen mot oss.
De frågar hur gamla vi är för att några av oss höll starköl i handen.
De frågade också vad vi gjorde där.

Vi hade ju rökt innan rätt mkt också så vi trodde de garanterat såg de på oss. De skulle bara veta att vi PRECIS vart och köpt 5g grönt och 5g brunt! :P

Vi visade legg, vi som hade ölen och de tackade och begav sig av och sedan diskuterade vi länge på hur otroligt nära vi EGENTLIGEN var på att åka dit.

De var sjukt läskigt.
Citera
2008-05-23, 19:41
Bannlyst
Nojar mycket sällan. Jag är en stabil person som snarare släpper loss helt sen får det gå som det gå. "Kommer snuten? Jaha, trevligt vad ska jag göra åt det?"-tänket är mer min grej.

Närmsta jag kommit noja är när jag bestämt trodde det var skitiga kemikalier i haschet när jag rökte på tok för mycket en gång. Det började snurra utav helvete och jag somnade som en stock.
Citera
2008-05-23, 20:54
Bannlyst
Nojigaste som idumaste och mest nära att bränna sig?

Vra nog när jag skulle smuggla en stotr mängd tjack, dumt som fan. För att lugna mig så rökte jag en joint inan jag körde iväg, Och blir stanad i en nykterhetskontroll.... Trodde att jag pissade på mig och tänkte att nu jävlar är det kört... Men jag blåste grönt, slapp gå ur bilen och fick åka vidare. Igen kollade bagageluckan. Nära ögat som fan det där.

Ena anann rysare var när blåvitt stanade personen framför och bakom mig i tullen, men inte mig. *pustade ut*.

Eller en anan jobbig grej finns det även, som en polare satt för, för min slull, Ingen ide att gola alla när en tosrkar . tacksam än idag.

EDit: Jag ser själv hur illa det här med stavning ser ut, lägger ner för kbäll nu.
Citera
2008-05-23, 23:35
Medlem
saftad_burks avatar
Jag, Får, våran tjackisvän och en läskig horsare med en rabieshund.

Jag och min gode vän Får skulle träffa en langare. Vi skulle köpa lite brajj för att senare hälsa på en vän och gå på en fest.
Av langaren får jag 4g för 2oo av någon anledning. Jag var mycket nöjd.
När vi kom till våran vän så satte vi oss vid matbordet och pratade lite innan byteshandeln började. 2 gramm röka mot 2 eller 3 gramm tjack. Jag var ännu mer lycklig nu.
Vi meckade en stor jävla pipa och började röka, Får rökte inte någonting eftersom han var full.
Jag blir friterad som en fiskpinne och går efter en liten stund ut på balkongen för att få frisk luft och sammla tankarna lite.
Plötsligt kommer en kompis till in i lägenheten, han är också tjackis och är enmycket skön person. Han ger mig en öl, som jag inte vill dricka. När jag vill ge tillbaks den till honom så säger han "Nej nej!" och lämnar balkongen.

Jag lämnar ölen på golvet och går in i lägenheten igen. Sätter mig vid bordet och pratar lite. Får är på toalletten.
Någon kommer in genom dörren. Jag ser från ingenstans en helt sliten gubbe, med en skällande hund springandes runt benen, han nästan skriker "Vart fan är knarket!?!". Jag får panik där jag sitter vid bordet två meter ifrån den äckliga hunden. Jag tror att han ska döda oss allihopa.
Han går fram till bordet och lägger ett järnrör på det medans han mummlar någonting. När Får kommer ut från toaletten så har jag helt panik och mummlar fram att vi borde gå.

Medans jag tar på mig skorna får jag ett panikanfall och springer ut genom dörren, jag tror att horsaren kommer för att ta oss, han vill inte lämna några vittnen.

Efter det hade jag två dagar fyllda av ångest och tankar kring att sluta med droger, innan jag, Får och Hatt hade ett tredagars tjackrace under valborgs helgen, för att sedan börja röka nästan dagligen igen.

Det blev långt du... Hoppas det var kul!
Citera
2008-05-23, 23:56
Medlem
Jag och en kompis befann oss vid Pressbyrån för att inhandla lite gottigott, till vår besvikelse visade det sig dock att det var stängt. Precis när vi skall gå tillbaka hem så kommer en polisbuss och ställer sig på torget. De kommer fram till oss och är oss väldigt nära, men de frågar en tjej som sitter på en bänk "Har du ringt polisen?". Jag vill minnas att hon svarade nej, men jag är inte säker. Hur som haver, vi hade ingen som helst aning om vad som försigick men tydligen hade något hänt några minuter innan vi kom dit.

Jag har känslan av att poliserna kollar snett på oss, så jag börjar gå därifrån ganska sakta, min vän följer med mig. När vi har gått ca 20 meter så kollar jag mig bakåt, och då ser jag att två poliser följer efter oss. Vi trodde givetvis att det syntes att vi var påverkade, men förmodligen så trodde de att vi smet iväg från brottsplatsen, och ville hålla ett extra koll på oss ifall de får ut något av något vittne.

Hur som helst så följde de inte efter oss nästa gång jag kollade bakåt.

Det var läskigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in