Brukar aldrig nojja! Ska berätta varför
Det hände för några år sen, alltså precis när jag började röka på.
Vi var ca 6-7 personer, och gick runt i ett förortsområde och letade efter en avskild plats att röka på.
Till slut kom vi in på en skolgård, och då det redan var kväll och lite mörkt så var stället helt tomt.
Vi hittade en liten portingång som skymdes av ett tjockt buskage och några träd, det fanns ett par bänkar o en lykta, perfekt!
Så vi satte oss där och började röka på. (Cannabisoskuld no more!)
Alla var helt borta(jag), några satt o flummade(jag), andra dansade(jag) och någon satt bara tyst.
Så anyways, det gick väl an 10-15 minuter tills jag såg 2 silhuetter närma sig mot oss. Viskade tyst till de andra att det är några som kommer - Alla knep igen snabbt som fan. Det blev sjukt misstänksamt tyst..
Det visade sig vara 2 poliser som patrulerade(?)!
(Vad fan gjorde de där? - Ingen aning)
Hög som jag var, så höll jag en bud i näven hela tiden utan att märka det, alla andra stod som efterblivna och glodde ner i marken (för att inte visa ögonen

)
Fick adrenalinrush, kändes som en hink med kallt vatten över en!
Började nästan pissa på mig, de andra sket nog på sig!
På något vänster blev jag HELT klar i skallen på 1s. Var som om jag aldrig rökt på öht.
Här följer konversationen ord för ord (som jag kommer ihåg den):
Polis1: Hallå ungdomar!
Ungdomarna:tja;hej;hallå!
Polis2: Vad har ni för er så här dags då?
Jag: Njae, vi sitter väl här o röker på, heheh! (med sarkasmhumor i rösten)
Polis1: Hahah, är det sant!
Polis2: Kan vi vara med eller?!
Jag: Heheh, klart ni kan!
Polis1: Hahah, bra det!
*De tittade på oss lite*
Polis2: Hitta inte på några dumheter nu!
Och vände tillbaka!!
*PHEW*
Snacka om lättnad!
Var nog den mest förvirrade samtidigt gladaste personen i hela världen det mötet!
Ända sen dess har jag alltid blivit lugn och sansad varje gång något händer ist. för nojjan. Blir så automatiskt.