Till theRulerOfBethos, jag vet att du sa att du trodde att Sharapova skulle rasa på rankingen för ett tag sedan och att jag inte höll med då. Jag är beredd att ändra mig lite där, jag trodde hennes problem berodde endast på skador men det verkar som att det är mer än så. Om jag inte är helt ute och cyklar så jobbade hon även för TV vid OS i Sotji, något jag tycker är ett ytterst märkligt beteende av en professionell tennisspelare. Det får mig att undra lite på hennes motivation, hon har ju vunnit alla grand slam-turneringarna, hennes drivkraft för tennis är nog inte exakt lika stark idag som den en gång var. Nu är det i och för sig lite tidigt att säga om det blir ett riktigt ras på rankingen men jag är nog beredd att hålla med om att det är tveksamt om hon kommer att bli lika bra igen. Det återstår att se hur det går, hennes spelstil har inte utrymme för minsta lilla tveksamhet dock, för då blir hon faktiskt helt kass, hon spelar ju med hög risk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gincan
Gulbis har ingen som helst kontinuitet för att kunna klättra högt på rankingen, vi har sett det förrut, han går bra i en två turnerningar och sen rasar allt. Tar han en top 15 placering på världsrankingen när säsongen är slut så har han överträffat sig själv.
Ja risken finns med honom att han har för korta perioder när han är bra, men nu har han tagit sig en bit i en masters och har chansen att nå ännu längre, det genererar mycket poäng så man ska aldrig säga aldrig. Han hade en stabil säsong förra säsongen, kan han bygga vidare på det så kan han definitivt nå längre. Dock så tror jag inte på honom som topp10, men som topp15 tror jag han har en bra chans.