2014-01-15, 12:26
Medlem
Milos Raonic, där har ni den unga framgångsrika spelaren som har den bästa attityden till sporten. Det är förjävla synd att han inte har ett stabilare baslinjespel, speciellt från backhandsidan. Han hade kunnat bli världsetta då, men nu ser jag hans potential som topp5 max.
Citera
2014-01-15, 13:08
Medlem
Ymer har fått en bra start på det här året, 6-4 6-1 idag, 2 segrar mot topp 500 spelare bra gjort, såg delar av matchen,han spela väldigt bra stundtals, det som är kul och se är just det ni pratar om inställingen ,det har han verkligen,om han räddar breakbollar kommer det et come on ,och även om han ligger under 0-15 i ett game och kvitterar till 15 lika så kommer näven, sen har han mycket utveckla men inställningen har han verkligen.
Citera
2014-01-15, 13:18
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Milos Raonic, där har ni den unga framgångsrika spelaren som har den bästa attityden till sporten. Det är förjävla synd att han inte har ett stabilare baslinjespel, speciellt från backhandsidan. Han hade kunnat bli världsetta då, men nu ser jag hans potential som topp5 max.

Han ger ett seriöst och sympatiskt intryck. Säkert noga med träning och förberedelser. Däremot saknar jag lite jävlaranamma och knutna nävar. Han är för snäll. Sen står han och faller med serven om den inte funkar. Har som ingen plan B att ta till. Men han är fortfarande ung och utvecklingsbar. Ja, topp 5 max.

Får passa på att ge tummen upp för Magnus Alsterback. Den enda av de nya kommentatorerna på Eurosport som är bra. Han vågar säga exakt vad han tycker.
Senast redigerad av Castlevania 2014-01-15 kl. 13:23.
Citera
2014-01-15, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Han ger ett seriöst och sympatiskt intryck. Säkert noga med träning och förberedelser. Däremot saknar jag lite jävlaranamma och knutna nävar. Han är för snäll. Sen står han och faller med serven om den inte funkar. Har som ingen plan B att ta till. Men han är fortfarande ung och utvecklingsbar. Ja, topp 5 max.

Får passa på att ge tummen upp för Magnus Alsterback. Den enda av de nya kommentatorerna på Eurosport som är bra. Han vågar säga exakt vad han tycker.

Ja, men han har faktiskt blivit bättre på det sedan han började arbeta med Ljubicic. Han agerar definitivt annorlunda nu jämfört med förut, uttrycker sig annorlunda, tycker han har mer "jävlar anamma" nu än förut. Returspelet blir sakta men säkert bättre. Det finns potential i honom, sen verkar han ha bra insikt för att vara så ung. Det han säger i intervjuer verkar igenom tänkt osv.

Sen kan han vinna matcher även när han inte servar på topp, men mot de allra bästa spelarna måste han givetvis serva på topp för att ha en chans, men man kan vända på det och säga att alla som möter honom måste returnera bra också annars blir det svårt för dem också.

Måste säga att jag inte gillar den där kommentatorn, jag tycker han känns gnällig på nåt sätt. Men han verkar ha helt okej kunskaper om sporten dock. Fast som kommentator så tycker jag inte att han är så bra tyvärr. För mig handlar det absolut inte om att säga vad man tycker som kommentator, det kan man göra på diskussionsforum likt detta t.ex. Som kommentator i TV ska man vara så neutral som möjligt och guida TV-tittarna så bra man kan. Skulle det bara handla om att säga vad man tycker så kan man sitta och snacka hur mycket skit som helst om spelare som man har något personligt emot, det är inte lämpligt som kommentator enligt mig, det är i alla fall inget jag vill lyssna på som tittare. Det blir liksom irrelevant då.
Citera
2014-01-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ymer har fått en bra start på det här året, 6-4 6-1 idag, 2 segrar mot topp 500 spelare bra gjort, såg delar av matchen,han spela väldigt bra stundtals, det som är kul och se är just det ni pratar om inställingen ,det har han verkligen,om han räddar breakbollar kommer det et come on ,och även om han ligger under 0-15 i ett game och kvitterar till 15 lika så kommer näven, sen har han mycket utveckla men inställningen har han verkligen.

Det jag såg i DC mot Danmark tycker jag var bra, han kan definitivt bli något, för tidigt att säga hur bra men han har definitivt potential att bli en bra spelare på ATP-touren. Det är just som du säger med inställning som gör att jag tror detta, samt att han klarar att tävla med spelare som är rankad bättre än honom. Kan han fortsätta utvecklas så blir det nog bra, det gäller att han visar denna inställning även när det blåser motvind, gör han det så kan det gå bra för honom.
Senast redigerad av terribilis 2014-01-15 kl. 13:44.
Citera
2014-01-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jag tror ändå Tomic kan bli bra, det där har ju en del med mognad göra också, han är lite valpig än Tomic ,han är lite som Gulbis ,men Gulbis är ändå på rätt väg tycker jag . Om man tar tex Söderlig ,han hade ju problem med sitt humör först, i början när han kastade racket och gnällde på alla domslut då var han långt ifrån standarden han nådde sedan , det betydde ju mycket på Norman men också för att han mognade tror jag och lärde sig använda humöret på rätt sätt ,samtidigt som han säkert kunde behärska sig bättre. Skiljer väldigt mycket spelare till spelare det där, är hur man är som person också.
Citera
2014-01-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag tror ändå Tomic kan bli bra, det där har ju en del med mognad göra också, han är lite valpig än Tomic ,han är lite som Gulbis ,men Gulbis är ändå på rätt väg tycker jag . Om man tar tex Söderlig ,han hade ju problem med sitt humör först, i början när han kastade racket och gnällde på alla domslut då var han långt ifrån standarden han nådde sedan , det betydde ju mycket på Norman men också för att han mognade tror jag och lärde sig använda humöret på rätt sätt ,samtidigt som han säkert kunde behärska sig bättre. Skiljer väldigt mycket spelare till spelare det där, är hur man är som person också.

Det är just vilken personlighet man har som är helt avgörande, om man har bolltalangen och de fysiska förutsättningarna. Har man det sistnämnda så är det inte värt ett skit om man har fel typ av karaktär. Sen om man har man den optimala karaktären så kan man komma oerhört långt även fast man inte är den skickligaste bolltalangen.

Gulbis har fått ordning på sin attityd tycker jag men jag tycker inte att han är en tillräckligt skicklig tennisspelare för att bli t.ex topp5. Tomic tycker jag har större potential i sin tennis än vad Gulbis har, dock så tycker jag (hittills) att Gulbis har större potential i sin personlighet, han har en kaxighet som inte var nyttig förut men som har blivit nyttig nu när han har mognat mer. Ungefär samma mönster Söderling.

Vi måste komma ihåg att Tomic fortfarande är väldigt ung och mycket kan hända med honom som person än. Det återstår att se vad som händer, just nu så tror jag att han vistas i fel miljö med fel folk kring sig för att utvecklas som människa och mogna på det sättet han behöver för att lyckas.

Största problemet jag ser med Gulbis är att han servar för dåligt. Hans spel bygger mycket kring serven men han får inte ut tillräckligt med det tack vare för dåligt servande. Om han förbättrar det så tror jag han kan bli topp10. Han måste hitta en jämnhet i servandet helt enkelt. Topp5 tror jag inte att han blir dock, i alla fall ingen stabil topp5-spelare som t.ex, Ferrer, Del Potro och Söderling är/var.

Tomic servar bättre än Gulbis, har ett lurigare spel, det är mer svårläst, har större variation i slagen och kontrar bättre, sen har han en styrka i sitt grässpel, Gulbis är väl mer jämn, Tomic har någonting extra på gräset men än så länge så är han också extra dålig på grus. Det kan ha med mognad att göra, det får tiden utvisa.

Än tycker jag det är för tidigt att säga något om Tomics framtid. Raonic och möjligtvis Dimitrov är mer intressant i dagsläget.

Pospisil är en annan hyfsat intressant ung spelare som jag tycker ha tagit stora steg det senaste året, även han har en bra serve.

Största bolltalangen av dessa som jag nämnt i denna kommentar har Dimitrov helt klart och jag tycker att det ska bli spännande att följa hans utveckling, jag har inga förhoppningar egentligen, det kan mycket väl vara så att han inte är rätt person för att bli nästa tennisstjärna men han har definitivt en bra grund att jobba utifrån.
Senast redigerad av terribilis 2014-01-15 kl. 17:10.
Citera
2014-01-15, 21:30
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Angående Tomic. Folk kallar honom överskattad pga de enorma kraven. Kan inte alltid vara lätt att leva upp till alla stora förväntnigar. Han var fantastisk som junior och har blivit hypad av hela australien och tennisvärdlen att vinna slams och ta sig hela vägen till toppen sen han var typ 17-18 år. Hans omgivining gör det inte lättare för honom.....tänker mest på hans galna pappa som med all sannolikhet kan ha en negativ påverkan på Tomic. Spelet har han det handlar mest om hans inställning. Han behöver växa upp helt enkelt både på och utanför banan och ha ett bra team som pushar honom. Tomic har inte ens fyllt 22, som sagt tror mycket väl att Tomic kan och vill bli en toppspelare som är med och utmanar om Grand Slam titlar inom en snar framtid.

Apropå talangfulla tonåringar. Donald Young blev aldrig den spelare som många trodde på när han var junior. Han kämpar dock på och möter Seppi i nästa omgång. Han är ju vänsterhänt och har en skön forehand så jag måste bara gilla honom. Han har faktiskt en bra chans att spöa Seppi....
Citera
2014-01-18, 13:13
Medlem
Hej!
Vet inte om det här är rätt tråd att posta i men iaf...

Jag funderar på att köpa nytt racket, har bestämt mig för babolat men vet inte vilket...
Vilket av alla babolat racket tycker ni bäst om?
Citera
2014-01-20, 06:39
Medlem
Vet inte om du är nybörjare eller erfaren, men jag antar det första. Enkelt sagt, köp något av deras tyngsta. Välj sedan ett som som du tycker har bra balans, dvs inte för framtungt eller för tungt i skaftet. De flesta racketar som säljs idag är för lätta för att spela med. Ifall du köper ett färdigsträngat, be att få det omsträngat. Strängen som sitter på racket från början har inte så bra egenskaper.
Citera
2014-01-20, 12:09
Medlem
Längesen man såg Federer spela så här bra, han kan nog avancera på rankingen om han spelar på det där viset , offensivt och bra lir.
Citera
2014-01-20, 12:11
Medlem
Intervju med Elias ymer av expressen , jäklar vad skön inställning killen har,gillar idrottare överhuvudtaget som har bra inställning http://www.expressen.se/sport/tennis/ymer-nar-det-gar-bra-vill-alla-vara-kompis/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in