Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Har också upplevt att Serena skriker mindre numera. Skrikandet har kommit och gått. Periodvis tyst, periodvis skrikande.
Radwanska är allround. Bäst har hon lyckas i AO med tre kvartsfinaler. Hennes spel är som klippt och skuret för grus och Franska. Ändå har hon bara nått en 4:e omgång där som bäst. Men hon har tagit ett stort kliv senaste året. Så jag tror vi kan förvänta oss bättre resultat i år. Jag trodde inte hon skulle nå en final i Wimbledon ifjol. Men serven har helt klart blivit bättre. Sen passar hennes luriga spel på gräs.
Men jag tror på Radwanska i framtiden. Framtiden är nåt som inte Serena har iaf. Hur länge kan hon fortsätta dominera? Högst ett år till är min gissning. Sharapova kan kanske bli världsetta men kommer aldrig kunna dominera på samma sätt. Hennes rörelsemönster är för begränsat och hon kommer vara sårbar om hennes tunga spel inte funkar perfekt. Lite som det var med Davenport.
Radwanska är allround. Bäst har hon lyckas i AO med tre kvartsfinaler. Hennes spel är som klippt och skuret för grus och Franska. Ändå har hon bara nått en 4:e omgång där som bäst. Men hon har tagit ett stort kliv senaste året. Så jag tror vi kan förvänta oss bättre resultat i år. Jag trodde inte hon skulle nå en final i Wimbledon ifjol. Men serven har helt klart blivit bättre. Sen passar hennes luriga spel på gräs.
Men jag tror på Radwanska i framtiden. Framtiden är nåt som inte Serena har iaf. Hur länge kan hon fortsätta dominera? Högst ett år till är min gissning. Sharapova kan kanske bli världsetta men kommer aldrig kunna dominera på samma sätt. Hennes rörelsemönster är för begränsat och hon kommer vara sårbar om hennes tunga spel inte funkar perfekt. Lite som det var med Davenport.
Tyvärr för damtennisen så tror jag Serena kan dominera, kanske inte exakt lika mycket som nu men ändå vara bäst i flera år till om inget händer med t.ex Azarenka. Jag ser egentligen bara att Azarenka har potentialen att putta ner Williams från tronen med egen kraft, tror inte de andra kan göra det. Det finns ju unga spelare som är bra men det kommer nog ta ett tag, Sharapova tror jag precis som dig om, Radwanska tror jag inte har exakt allt som krävs för att bli bäst, men jag hoppas att jag har fel. Hon skulle behöva minst ett slag som är mer direkt dödande. Annars gör hon allt tillräckligt bra.
Största övertaget som Serena har är egentligen serven, hon kan verkligen serva som ingen annan tös på touren kan. Hon har ju även en jämnhet i den, det finns ju en del spelare som kan serva väldigt bra men de är hur ojämna som helst.
....