2012-05-30, 23:17
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nej du har helt fel, för det första så kan alla som ställer upp vinna en turnering, att säga att det är omöjligt är felaktigt. Sen för det andra så tror jag knappast att Almagro resonerar som du påstår, jag tror inte han är en sån person helt enkelt, varför spela om man inte tror att man kan vinna liksom? Verkar helt meningslöst, Almagro ger verkligen inte intrycket av att vara en sån spelare som nöjer sig med att vara näst bäst så att säga.

Tillräckligt vältränad är han säkert, det tvivlar jag inte på, men det är inte bara de fysiska aspekterna man ska tänka på utan även mentala. Varför tror du att Federer, Nadal, Djokovic t.ex aldrig spelar den turneringen? Det är givetvis för att de har ett smartare upplägg. Förra året så torskade Almagro enbart för att han hade ett kast upplägg som jag ser det, såg matchen och det var fan inte bra, bättre att förbereda sig så bra som möjligt för de största turneringarna istället. Tror han skulle tjäna mycket mer på det, på alla sätt och vis.

Jag står fast vid att Almagro inte ens har en liten chans att vinna och jag tror han inser det själv. Att alla som ställer upp i Franska kan vinna tror du väl inte själv på ens. Varför man skulle ställa upp i Franska även om man inte kan vinna? Jag ger dig två bra anledningar: Rankingpoäng och en jävla massa prispengar.
Citera
2012-05-30, 23:26
Medlem
Efter att ha sett Almagro spela ett antal ggr så är det väl just det att han inte inser sina begränsningar. Strosar runt på banan som om han ägde hela stadion. Allt för höga tankar om sin spelskicklighet i kombination med vad han är kapabel till = allt för många dåliga beslut på banan.
Citera
2012-05-30, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Jag står fast vid att Almagro inte ens har en liten chans att vinna och jag tror han inser det själv. Att alla som ställer upp i Franska kan vinna tror du väl inte själv på ens. Varför man skulle ställa upp i Franska även om man inte kan vinna? Jag ger dig två bra anledningar: Rankingpoäng och en jävla massa prispengar.

Jag tror inte jag VET. Detta handlar inte om att tro det handlar om att det är fakta.
Citera
2012-05-31, 16:46
Medlem
Bjurras avatar
Jag förstår inte heller varför Almagro spelade veckan innan. Nu har han haft en rätt lätt lottning men han har sett lite sliten ut. De 250 han fick i Nice hade han enkelt kunna få ihop någon annan gång under säsongen, han får väl ändå bara tillgodoräkna sig poäng från två 250-tävlingar?
Citera
2012-06-01, 13:49
Medlem
Mich13s avatar
Ska man behöva höra Strandlund-Tomsviks röst idag igen! En gång berömde jag faktiskt henne, men nu när hon varit borta några dagar har det varit oerhört skönt. Sen kom hon tillbaka fortfarande sjuk och kraxar i rutan. Vad håller Eurosport på med och släpper in en sjuk kommentator?
Citera
2012-06-01, 17:22
Medlem
Almagros problem har alltid varit psyket, tennis har han i sig, kanske inte för att vinna en Grand Slam men han bör kunna ta sig till en semifinal med den tennis han besitter. Jag tror att det är hans pesonlighet som står i vägen för hans framgång. Han saknar allt vad heter ödmjukhet, tror att han är speciell med sin hånfulla uppsyn. Ärligt talat, jag blir avtänd på tennis när jag ser Almagro i närheten av en tennisbana och jag tror inte att jag är ensam om det.
Citera
2012-06-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Almagros problem har alltid varit psyket, tennis har han i sig, kanske inte för att vinna en Grand Slam men han bör kunna ta sig till en semifinal med den tennis han besitter. Jag tror att det är hans pesonlighet som står i vägen för hans framgång. Han saknar allt vad heter ödmjukhet, tror att han är speciell med sin hånfulla uppsyn. Ärligt talat, jag blir avtänd på tennis när jag ser Almagro i närheten av en tennisbana och jag tror inte att jag är ensam om det.

Haha håller med, det är ingen ödmjuk kille inte Men det är svinroligt att se när Söderling och Berdych spöar honom, för det svider så fan för honom för dem är likadana som honom. Dock kanske inte lika extrema som han.
Citera
2012-06-02, 19:48
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Haha håller med, det är ingen ödmjuk kille inte Men det är svinroligt att se när Söderling och Berdych spöar honom, för det svider så fan för honom för dem är likadana som honom. Dock kanske inte lika extrema som han.

Skillnaden dock är att det går att gilla Berdych och Robin medan Almagro är alldeles för osympatisk.
Berdych var riktigt trevlig i "Game, set & Mats".
Citera
2012-06-03, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Skillnaden dock är att det går att gilla Berdych och Robin medan Almagro är alldeles för osympatisk.
Berdych var riktigt trevlig i "Game, set & Mats".

Berdych tycker jag är en av de mest osympatiska spelarna på touren, han passar perfekt ihop med Stepanek. Jävla lag de har där Tjeckien

Almagro och Berdych tycker jag är de mest osympatiska spelarna i världstoppen. Med det sagt så menar jag givetvis bara hur jag upplever dem på banan. De må mycket väl vara jätteschyssta grabbar utanför planen.

Söderling tycker jag inte är osympatiskt men jag kan mycket väl förstå om många tycker det, speciellt folk som inte kan svenska för de känner ju inte honom på samma sätt som vi som vet mer om honom. Han kan nog lätt uppfattas som rätt så dryg på tennisbanan dock, det kan jag hålla med om.

Berdych har mycket att jobba på för att jag ska ändra uppfattningen om honom angående detta, han har "gjort" en del saker som jag tycker visar att han är rätt "självupptagen" på tennisbanan. Stepanek behöver man väl knappast säga nåt om egentligen, det han gjorde mot Tipsarevic i DC senast säger väl det mesta
Citera
2012-06-03, 01:32
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Söderling tycker jag inte är osympatiskt men jag kan mycket väl förstå om många tycker det, speciellt folk som inte kan svenska för de känner ju inte honom på samma sätt som vi som vet mer om honom. Han kan nog lätt uppfattas som rätt så dryg på tennisbanan dock, det kan jag hålla med om.

Saknar spelare som har Söderlings krigarinställning på banan. Han lattjar inte runt och inser sig slagen på förhand mot toppspelarna. Han bombar inte bara på utan har även taktiska verktyg som gav honom segrar mot både Federer och Nadal då han var som bäst. Han tordes också klaga till domaren över spelare som t.ex. Nadal som tar lång tid på sig mellan bollarna. Varför håller så många spelare käften istället och är för dåligt förberedda taktiskt? Visst, det är inte lätt. Men alltför många spelare har ingen plan B om det skiter sig. De tror inte på seger i förhand.

Vissa spelare är sympatiska, andra inte. Eller vad vet man. Man känner dom inte. De skulle dock väl vara trist om alla sprang omkring som svärmorsdrömmar.
Senast redigerad av Castlevania 2012-06-03 kl. 01:42.
Citera
2012-06-03, 10:37
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Saknar spelare som har Söderlings krigarinställning på banan. Han lattjar inte runt och inser sig slagen på förhand mot toppspelarna. Han bombar inte bara på utan har även taktiska verktyg som gav honom segrar mot både Federer och Nadal då han var som bäst. Han tordes också klaga till domaren över spelare som t.ex. Nadal som tar lång tid på sig mellan bollarna. Varför håller så många spelare käften istället och är för dåligt förberedda taktiskt? Visst, det är inte lätt. Men alltför många spelare har ingen plan B om det skiter sig. De tror inte på seger i förhand.

Vissa spelare är sympatiska, andra inte. Eller vad vet man. Man känner dom inte. De skulle dock väl vara trist om alla sprang omkring som svärmorsdrömmar.

Absolut! Jag gillar ju "svin" eller "galningar". Berdych är en av mina favoriter, i fotboll älskar jag Balotelli!
Folk får störa sig på dom, men som du säger så skulle det vara tråkigt om det bara fanns snälla pojkar.
Citera
2012-06-03, 10:58
Medlem
Håller med, alla ska inte vara svärmorsdrömmar då skulle det bli tråkigt. Gillar också Murray's lite bittra kroppsspråk som han kan ha, tycker det är lite komiskt för han kan spela fantastisk på bollen efter. Samma sak med Ferrer, han kan bara skrika rakt ut för att han blir så förbannad sedan gör han årets boll på poängen efter

Sedan finns det gränser, man ska inte vara som Köllerer osv. Stepanek tycker jag också gick över gränsen mot Tipsarevic.

Fotbollen är en enda stor jävla cirkus, är glad att tennisen inte är så, Balotelli's senaste uttalande är så jävla korkat så man vet inte om man ska skratta eller gråta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in