Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Ja men det var ju förra året. Nu är ju Nadal minst en klass bättre och Federer tre klasser sämre.
Tror att Federer tar sig i kragen när det väl gäller i Roland Garros. Han hade inte förlorat mot Djokovic i en GS-semi (Roland Garros) om matchen sett likadan ut som senast fram till regnet.
Sen att han tänder till lite extra i en match mot Nadal tror jag är rätt uppenbart. Så ytterligare en final mellan de två skulle nog kunna bli en riktigt bra en, även om det är på det röda gruset. Federer skulle absolut ge Nadal en match. Gäller bara att han tar fram sin bästa tennis.
Murray är jag inte helt hundra på. Han kan utmana Nadal om han vill. Han är för loj ibland och verkar inte vilja vinna matchen. Vet att han inte är starkast på gruset. Men han är ändå så pass bra att han ska kunna ge Nadal en match.
Djokovic visar idag att han är att räkna med. Han kan absolut rubba Nadal på gruset. Dock måste sluta sura och klaga på allt. Bara han lugnar ner sig och håller nere sina UE så är Nadal ingen omöjlighet.
Både Verdasco och Del Potro har gett Nadal tuffa matcher detta året. Lite av bubblare, men har Nadal en dålig dag så kan jag mycket väl tänka mig att de kan slå honom på gruset.
Är det bara jag som längtar till Roland Garros
Dock längtar jag mer till grässäsongen. Då snackar vi riktig tennis som den ska spelas. Där är ändå alla topp-spelare ganska jämna och jag kan tänka mig att Federer är oerhört revanschsugen från förra året, och när han är det, ja då är han riktigt bra. Speciellt med tanke på att det är hans bästa underlag.
Så ännu en final mellan Federer och Nadal i Wimbledon, vad sägs?