2012-03-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Kul med statistik, finns det nånstans man kan se hur det ligger till för honom när han har mött topp4, dvs Djokovic, Nadal, Federer och Murray? För det var det jag pratade om.
Nej, det får man leta upp själv tyvärr,
hela listan http://www.atpworldtour.com/Reliability-Zone/Reliability-After-Loosing-First-Set-Current-List.aspx
Isner är bättre än t.ex Soda.
Citera
2012-03-19, 18:58
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nu
Vad heter kommentator på Canal Plus som kommenterar i detta nu i matchen mellan Nalbandian - Nadal?

Personligen tycker jag att Eurosports kommentatorer är klart bäst men Canal Plus funkar väl. Ibland har det ju varit katastrof när man sett tennis på andra kanaler.
Citera
2012-03-19, 20:34
Medlem
Pretenders avatar
Lottning för Miami uppe! Fed och Nole på samma halva, följaktligen Nadal med Murray.

Roger fick en bra lottning fram till semi vid första anblick.

http://www.sonyericssonopen.com/Share/Event-Draws.aspx?Year=2012&Draw=ms
Citera
2012-03-19, 21:51
Medlem
Denna gång tycker jag dock att Murray har fått en tuff lottning, förmodligen Istomin och sedan Raonic. Två spelare som är i sitt livs form varar en som man får absolut noll rytm emot pga världsrekordservar

Såg att Raonic har gått upp på andra plats på listan över hådaste servar efter Karlovic, bara en mph långsammare

Jag hoppas verkligen att Baghdatis tar L.Mayer i första för då blir det match mot Djokovic, han utmanar verkligen Djokovic varje gång de spelar, oavsett vilken form Djokovic är i så verkar han gilla att möta honom. Han har förlorat alla möten men tagit set i nästan alla deras matcher.

Federer tycker jag har fått en bra lottning, ser inga hot emot honom i början av turneringen.

Fish kommer få det väldigt tufft om Kevin Anderson spelar bra, han är bättre än sin seeding, tar man bara årets resultat så är han rankad #16. Det är långt bättre än Fish.

Verdasco mot Almagro i tredje vore roligt, om det händer så tror jag Almagro tar det denna gång, jämnabra spelare dessa två och båda har spelat bra på sistone, Verdasco hade ju lite otur att han stötte på Del Potro så tidigt förra veckan, han hade säkert kunnat gå längre annars.

Av toppspelarna så tror jag Murray är den som lever farligast i början av turneringen.

Det ska bli intressant att se Nalbandian också, han kanske kan överraska om han inte går sönder, finns ju kapacitet i honom, blev lite överraskad att han spelade bra i IW faktiskt, det känns som att det kommer gå bra för honom om han inte får nån skada.
Citera
2012-03-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Lottning för Miami uppe! Fed och Nole på samma halva, följaktligen Nadal med Murray.

Roger fick en bra lottning fram till semi vid första anblick.

http://www.sonyericssonopen.com/Share/Event-Draws.aspx?Year=2012&Draw=ms
Möjlig 2a omgång Baghdatis-Djokovic, brukar bli jämna matcher och att Djokovic vinner, han har vunnit alla sex möten.
Johanna drog Alisa Kleybanova som spelar första matchen för året, det blir intressant, Kleybanova har vunnit deras enda möte även det på hardcourt.
Sofia drog Dulko, dom har aldrig spelat emot varandra.
Monfils är tillbaka, han spelade inte i Indian Wells.
Senast redigerad av Alessandro 2012-03-19 kl. 21:59.
Citera
2012-03-19, 23:32
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Personligen tycker jag att Eurosports kommentatorer är klart bäst men Canal Plus funkar väl. Ibland har det ju varit katastrof när man sett tennis på andra kanaler.

Håller med! Tycker faktiskt hon Maria Strandlund-Tomsvik(?) är duktig. Speciellt om det är damtennis, sedan finns det någon gubbe där som heter Rolf tror jag som är ganska bra och skön att lyssna på. Tror han på Cplus heter Jonas Berg och han är absolut okej. De kan ha flera andra ocskå.
Citera
2012-03-19, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Håller med! Tycker faktiskt hon Maria Strandlund-Tomsvik(?) är duktig. Speciellt om det är damtennis, sedan finns det någon gubbe där som heter Rolf tror jag som är ganska bra och skön att lyssna på. Tror han på Cplus heter Jonas Berg och han är absolut okej. De kan ha flera andra ocskå.
Det är nog Rolf Norberg du tänker på f.d Davis cup spelare.
MST är duktig, hon är ju fed cup kapten också.
Citera
2012-03-20, 09:38
Medlem
Märkte en liten intressant sak när jag kollade vilka som skulle mötas i första omgången och det är att Blake har 7-0 på Davydenko
Citera
2012-03-20, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Märkte en liten intressant sak när jag kollade vilka som skulle mötas i första omgången och det är att Blake har 7-0 på Davydenko
Dessutom gav Davydenko upp i Indian Wells, knappast bästa uppladdningen.
Citera
2012-03-20, 13:27
Medlem
Dessutom så brukar Blake även nu för tiden vinna lite matcher hemma i USA. Såg att spelbolagen har Davydenko som favorit, kanske kan bli en liten "skräll" där.

Det är ingen bra lottning för Davydenko i alla fall, ganska förkrossande statistik 7-0. Båda har ju varit bra under samma perioder så nånting har han haft svårt med.

Andujar - Giraldo tror jag kan bli en jämn historia.
Senast redigerad av terribilis 2012-03-20 kl. 13:29.
Citera
2012-03-20, 14:11
Medlem
Johanna spelar 4e matchen idag på centercourten i första omgången.
Citera
2012-03-20, 14:42
Medlem
Johanna borde vinna, Kleybanova har väl nyligen haft cancer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in