2010-11-11, 17:08
Medlem
Embas avatar
Fightingspirit!! 1-4 till 7-6 är bra.

Och som Kongo säger! Kul med slicen, variera mera!
Citera
2010-11-11, 17:08
Medlem
Bättre spel av Robin nu! Kändes ett tag som att pengarna jag satt på honom hängde löst..
Citera
2010-11-11, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rekat365
Skön vinst idag för Roddick som satt hårt inne i andra set. Håller vi tummarna för Federer ikväll, som om det skulle behövas.

Mastersfältet är ju spikat nu för Melzer torska ju så Roddick är klar, vet inte om Federer hade med Roddicks placering att göra. Själv håller jag alltid på Feds motståndare
Citera
2010-11-11, 18:12
Medlem
Kongo_89s avatar
söderling-roddick låter ju intresant. nu har dock inte amerikanen publiken i ryggen! bra för turneringen att llodra slog djokovic.

WTF kmr dock inte bli lika intressant som förra året där en formtoppad djokovic och davydenko fanns med. murray hade hemmaplan. del potro hade vunnit USO, federer va världs etta,nadals framtid ifrågasatt och söderling hade bästa säsongen nånsin i ryggen.

enda dåliga på förra året var verdasco som va riktigt usel. iår känns top 5 intressant att följa där jag tror alla kan slå alla. jag fruktar dock en grupp som ser ut följande:
nadal
murray
söderling
roddick

och då blir andra gruppen

federer
djokovic
berdych
ferrer

mardröms scenario för alla i grp1 (utom roddick som jag tror har chans där) fast nu är de fortfarande spel i paris...men kronan på säsongen börjar vattnas i munnen nu
Citera
2010-11-11, 18:40
Medlem
Pretenders avatar
Någon som vet när kvarten mellan Söderling och Roddick går imorgon? Kommer garanterat missa den...
Citera
2010-11-11, 20:45
Medlem
Moridin2002s avatar
Vem är det som är kommentator på tv10 nu på tennisen? Är det Björkman?
Väldigt bra och kunnig kommentator iaf.
Citera
2010-11-11, 22:33
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moridin2002
Vem är det som är kommentator på tv10 nu på tennisen? Är det Björkman?
Väldigt bra och kunnig kommentator iaf.

Fredrik "Fidde" Rosengren
Citera
2010-11-11, 23:01
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ungefär vilken tid i morgon spelar Söderling mot Roddick ?
Citera
2010-11-11, 23:54
Medlem
Maglors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Ungefär vilken tid i morgon spelar Söderling mot Roddick ?

14.00

Tror Robin tar Roddick den här gången. Torskat två mastersmatcher mot honom i år i tre set, men nu har amerikanen som sagt inte hemmaplan och det är ju bara serven som Robin behöver ha respekt för, i spelet är han över amerikanen för det mesta. Fruktar dock Roddicks tie-break skills.
Citera
2010-11-12, 08:52
Medlem
Matchen börjar 14.00 i eftermiddag. Hoppas att Robin kan ta Roddick. Jag såg inte matchen mot Wawrinka, såg Robin fortfarande ut att ha problem med en kraftig förkylning, som höll på att fälla honom redan i andra omgången?

Jag måste hålla med om Fidde Rosengren. Riktigt bra och kunnig kommentator, även om jag gillar de på SVT bättre. Är bara så otroligt trött just nu att jag inte kommer på deras namn.
Citera
2010-11-12, 11:03
Medlem
Vobblers avatar
Jag har inte sett Roddick än i den här turneringen, men jag antar att han kör mycket serve- och volley på den här supersnabba mattan. Attacktennis har visat sig vara ett framgångsrikt recept i många av matcherna jag har sett den här veckan.

Dagens kvartsfinaler alltså:

Roddick-Söderling
Llodra-Davydenko
Federer-Melzer
Murray-Monfils
Citera
2010-11-12, 11:25
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mordarschnigeln
Matchen börjar 14.00 i eftermiddag. Hoppas att Robin kan ta Roddick. Jag såg inte matchen mot Wawrinka, såg Robin fortfarande ut att ha problem med en kraftig förkylning, som höll på att fälla honom redan i andra omgången?

Förkylningen verkade vara bättre men jag tror ändå han får svårt mot Roddick. Formkurvorna pekar åt olika håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in