2010-09-14, 12:48
Medlem
Embas avatar
Någon som läser Normans blogg?

Jag hoppas innerligt att ingen av er "stammisar" är papadoc..

Vilket jävla sågspån alltså!!
Citera
2010-09-14, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Någon som läser Normans blogg?

Jag hoppas innerligt att ingen av er "stammisar" är papadoc..

Vilket jävla sågspån alltså!!

Ja han tar nog priset i bitterhet. Varför hoppa på Norrman och Söderling så där? Men han vaknar väl antagligen varje dag med vetskapen och ångesten över att vara otillräcklig och måste därför kasta skit på andra.
Citera
2010-09-14, 13:57
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Ja han tar nog priset i bitterhet. Varför hoppa på Norrman och Söderling så där? Men han vaknar väl antagligen varje dag med vetskapen och ångesten över att vara otillräcklig och måste därför kasta skit på andra.

Exakt!

Riktig pajas!
Citera
2010-09-14, 14:20
Medlem
Citat:
japp, jag håller med. Vi behöver en ny Jonny Mac som kommer fram och revolutionerar tennisen. Tyvärr känns det som att dagens spelare är så oerhört skickliga att slå otagbara passerslag att ingen riktigt vågar sattsa på helhjärtad nät-tennis tyvärr

Med spelare som Nadal i dagens tennis där du vet att han även pressad ner i ett hörn med ryggen vänd mot nätet endå lyckas få iväg bollarna med en helvetes fart så är det klart att det blir oerhört riskabelt att gå mot nät varje gång.

Vem fan vill ha tillbaks nättennisen?? Snacka om menlöst.Skulle hellre se skol-dm i bowling för 14-åringar.Nä hoppas verkligen det inte kommer tillbaka.
Citera
2010-09-14, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dången
Vem fan vill ha tillbaks nättennisen?? Snacka om menlöst.Skulle hellre se skol-dm i bowling för 14-åringar.Nä hoppas verkligen det inte kommer tillbaka.

Som Edberg, står och smashar ner folk vid nät, jag har inget emot om alla skulle göra så, kan kanske inte bli mer offensivt.
Senast redigerad av kukukukusjkin 2010-09-14 kl. 15:08.
Citera
2010-09-14, 14:55
Medlem
Citat:

Det handlar inte om det ena eller det andra, tennis är inte svart eller vitt som du verkar tro. Det handlar om att ge sporten fler dimensioner, att åter ge plats åt bolltalangerna och inte bara de som kan dunka iväg bollen i 180 knyck över nätet från 4 meter bakom baslinjen med ryggen vänd mot planen.

Nu, titta igenom dessa youtube klipp från finalen i Cincinnati 1987 mellan Edberg och Becker och säg mig ärligt att du tycker skol-dm i bowling för 14-åringar är roligare

1 http://www.youtube.com/watch?v=SwQ64SrGdBM&feature=related
2 http://www.youtube.com/watch?v=NkPi7Ql6j-c&feature=related
3 http://www.youtube.com/watch?v=Q0dgmQir4-o&feature=related
Senast redigerad av Gincan 2010-09-14 kl. 14:58.
Citera
2010-09-14, 15:15
Medlem
moviemovies avatar
Det känns ganska surt just nu. US-Open är den snabbast banan och Nadal leker sig igenom. Kan man ens hoppas på någon annan inför AO? Ska dock bli intressant och se vad Del Potro kan lyckas ställa till med. Han kommer tappa en del på rankningen och kanske ställs han mot någon topseedad tidigt

Som stort Federer-fan måste jag ändå hylla Nadal. Han krossar allt och alla i sin väg. Vad mer kan man begära av honom? Alla kan inte spela variationsrik tennis som t.ex Federer. Men jag tror knappast att Nadal bryr sig om det när det är han som till slut står med pokalen i handen och biter. Nu är det upp till de andra spelarna att försöka hitta ett sätt att besegra Nadal på. Inget verkar bita på honom i dagsläget dock. Han svaga serve har blivit mycket vassare, vilket är starkt jobbat av honom. Enligt mig så kändes det som att Djokovic fick så mycket mer utdelning på Nadals backhand. Han har inte alls samma kraft och tappar oftast längd jämför med forehanden som han kan smasha till överallt.

Det verkade heller inte vara speciellt smart att spela bollen ut mot sidorna utan att gå för en vinnare. Nadal var hela tiden där och avgjorde poängen med antigen en rak passering eller hans makalösa "crosscourt". Det kändes som de flesta UE kom när han fick bollen rakt mot sig. Att lägga stoppbollar är väl inte heller så tokigt mot Nadal, men då ska de vara i det närmaste perfekta, vilket inte alltid är så lätt även för de bästa spelarna.

Någon länkade en intressant artikel om Nadals racket och strängningen han har. Den finns att hitta i US-Open tråden någonstans vid regnavbrottet i matchen.

Vet inte vad det var som gjorde att Murray och Baghdatis lyckades besegra Nadal nu när jag såg honom nu i US-Open. Han känns omöjligt i dagsläget. När inte ens en Djokovic i absolut topform kan vinna mot Nadal på de snabba underlaget i US-Open, ja då känns det rätt hopplöst inför nästa säsong.
Citera
2010-09-14, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Det känns ganska surt just nu. US-Open är den snabbast banan och Nadal leker sig igenom. Kan man ens hoppas på någon annan inför AO? Ska dock bli intressant och se vad Del Potro kan lyckas ställa till med. Han kommer tappa en del på rankningen och kanske ställs han mot någon topseedad tidigt

Från ATP:s hemsida

A player may petition the CEO for an Entry Protection when he is physically injured and does not compete in any tennis event for a minimum period of six months. The written petition must be received within six months of his last tournament.
The Entry Protection shall be a position in the South African Airways ATP Rankings, as determined by the player's average South African Airways ATP Rankings position during the first three months of his injury. The Entry Protection shall be for entry into the main draw or qualifying competition or for special exempt consideration. The Entry Protection shall not be used for seeding purposes, Lucky Loser consideration or for entry into the Barclays ATP World Tour Finals.

The Entry Protection shall be in effect for either the first eight tournaments that the player competes in using the Entry Protection (excluding wild cards and entries as a Direct Acceptance with his current position in the South African Airways ATP Rankings) or for the period up to nine months beginning with the first tennis event that the player competes in, whichever occurs first.

Del Potro slipper alltså kvala sig in till turneringarna men kommer inte seedas, undrar vem som drar nitlotten i AO?
Senast redigerad av Gincan 2010-09-14 kl. 15:29.
Citera
2010-09-14, 16:29
Medlem
fishattacks avatar
Citat:

http://www.youtube.com/watch?v=_oizEjkreZw&feature=related

Klippet säger mer än ord.
Citera
2010-09-15, 16:50
Medlem
Sobofieds avatar
Ni tennisexperter, ren nyfikenhet här - hur många av er tror Nadal är dopad? Finns det andra stora spelare de sista tio åren som man kan misstänka fuskat?
Citera
2010-09-15, 23:14
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Det handlar inte om det ena eller det andra, tennis är inte svart eller vitt som du verkar tro. Det handlar om att ge sporten fler dimensioner, att åter ge plats åt bolltalangerna och inte bara de som kan dunka iväg bollen i 180 knyck över nätet från 4 meter bakom baslinjen med ryggen vänd mot planen.

Nu, titta igenom dessa youtube klipp från finalen i Cincinnati 1987 mellan Edberg och Becker och säg mig ärligt att du tycker skol-dm i bowling för 14-åringar är roligare

1 http://www.youtube.com/watch?v=SwQ64SrGdBM&feature=related
2 http://www.youtube.com/watch?v=NkPi7Ql6j-c&feature=related
3 http://www.youtube.com/watch?v=Q0dgmQir4-o&feature=related

Fy helvete vilket dåligt spel. Tack youtube för att man snabbt kan se hur mycket tennisen har utvecklats på 23 år.
Citera
2010-09-15, 23:17
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Ni tennisexperter, ren nyfikenhet här - hur många av er tror Nadal är dopad? Finns det andra stora spelare de sista tio åren som man kan misstänka fuskat?

Jag tror inte att Nadal är dopad.

Agassi och Nadal nämns flitigt i diskussionerna om doping liksom argentinska spelare som Coria, Chela, Puerta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in