2025-07-07, 15:16
Medlem
Masingas avatar
Dålig start av andra set för De Min. Riktiga bjudningar han gav Djoko från nät som han enkelt kunde passera.
Citera
2025-07-07, 17:17
Medlem
Shelton spelar väldigt nervöst i första set och förlorar med 6 - 3

Blir det en skräll här?
Citera
2025-07-07, 18:34
Medlem
anwe8s avatar
Lea Nilsson vs Lilli Tagger går att streama online här: https://strimsy.top/Tenis/Wimbledon.php?source=18HD1

Lovande start för "leftien" Nilsson, som leder med 5-4 i 1.set, men ska inte jinxa. Österrikiskan Tagger, som lirar med enhandsbackhand, är seedad trea och förmodligen favorit till att ta hem hela turneringen. Hon brukar sparra tillsammans med Jannik Sinner och är tränad av den gamla storspelaren Schiavone på hennes akademi i Milano. Tagger körde över franska sensationen Lois Boisson (som gick till semi i franska öppna) för några månader sedan i en ITF-turnering och tog hem franska öppna för juniorer tidigare under året.

Svårigheten för Nilsson blir att tackla den storväxta Taggers tunga hästserve. Uppenbart annars att Nilsson rent spelmässigt anammar Nadals klassiska modus operandi mot Federer genom att pressa österrikiskans enhandsbackhand med mycket top spin från sitt vänsterhänta grepp.

Nilsson är skicklig. Hon är en framtida världsspelare, imo. Jag ser en helt annan potential i henne än Wallberg.
Senast redigerad av anwe8 2025-07-07 kl. 19:09.
Citera
2025-07-07, 19:21
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Lea Nilsson vs Lilli Tagger går att streama online här: https://strimsy.top/Tenis/Wimbledon.php?source=18HD1

Lovande start för "leftien" Nilsson, som leder med 5-4 i 1.set, men ska inte jinxa. Österrikiskan Tagger, som lirar med enhandsbackhand, är seedad trea och förmodligen favorit till att ta hem hela turneringen. Hon brukar sparra tillsammans med Jannik Sinner och är tränad av den gamla storspelaren Schiavone på hennes akademi i Milano. Tagger körde över franska sensationen Lois Boisson (som gick till semi i franska öppna) för några månader sedan i en ITF-turnering och tog hem franska öppna för juniorer tidigare under året.

Svårigheten för Nilsson blir att tackla den storväxta Taggers tunga hästserve. Uppenbart annars att Nilsson rent spelmässigt anammar Nadals klassiska modus operandi mot Federer genom att pressa österrikiskans enhandsbackhand med mycket top spin från sitt vänsterhänta grepp.

Nilsson är skicklig. Hon är en framtida världsspelare, imo. Jag ser en helt annan potential i henne än Wallberg.

Tack för länken! Nilsson kan definitivt bli något.

Jobbigt för Novak, men kul att han är kvar. Något han kan utnyttja tror/hoppas jag med min "80-talstennishjärna" är Sinners och Alcaraz relativt höga felprocent. Alcaraz hade för mig chockerande många unforced errors i Paris med tanke på vilken spelartyp han är. Ska heller inte glömma Fritz, det bör handla om de fyra.
Citera
2025-07-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8

Blev förlust i två tiebreak. Framtida världsspelare tror jag kanske inte, men bäst chanser att någon gång spela seniorklassen i Wimbledon av de svenska juniorer som spelat i år, både tjejer och killar.
Citera
2025-07-07, 20:39
Medlem
anwe8s avatar
Dimitrov upp med set och break mot Sinner - såg inte det komma på förhand.
Citera
2025-07-07, 20:58
Medlem
buisnismannens avatar
Fuskaren skämmer ut sig mot Dimitrov. Haha!
Citera
2025-07-07, 21:58
Medlem
Dupeas avatar
Dimitrov ser ut att få bryta matchen i ställningen 2-0 i set mot Sinner.
Citera
2025-07-07, 22:05
Medlem
buisnismannens avatar
ATP har blivit en jävla cirkus haha! Posterboyen tillika den fuskande horungen Sinner låg under 2-0 och spelade sämre än en dam och allt tydde på förlust då blir Dimitrov låtsas skadad och ger upp matchen.

Pinsamt!
Citera
2025-07-07, 22:08
Medlem
Jäkla otur för Dimitrov.
Sinner var i praktiken färdiggrillad.
Måste ha varit ett muskelfäste som gick..dragit ett själv en gång..ingen höjdare.
Citera
2025-07-07, 22:08
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Det här var inte kul att se. Dimitrov spelade väldigt bra.
Citera
2025-07-07, 22:12
Medlem
buisnismannens avatar
Dimitrov 17 odds på förhud 2-0 matchen i sin hand. Ger upp fast Sinner var den som tagit medical timeout.

Fyfan vad smutsigt ATP blivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in