2025-01-12, 11:38
Medlem
GretaForPresidents avatar
Glädjande att se flera nordbor som gör bra ifrån sig i tennisens Grand Slams.

Danmarks Clara Tauson blir bara bättre och bättre, bra serve, tunga grundslag, snabb trots sin lite stora kropp.
Nu besegrade Clara tjeckiskan Noskova i första omgången och har redan säkrat 1,5 miljoner SEK in på lönekontot.

Finlands Otto Virtanen likaså - Otto överraskade mig i matchen mot det franska ”underbarnet” Athur Fils, trots förlust för Otto.
Arthur Fils är ju inte vem som helst, men Otto spelade härlig tennis emellanåt.

Känns ju lite pissigt att vara svensk numera i tennisvärlden - Island är väl sämre än oss, men Norge Danmark och Finland har distanserat oss, tyvärr.
Vi trodde väl länge på Miriam Björklund, men skador och annat har väl gjort att hon är rankad typ 250:e plats vid 26 års ålder.
Citera
2025-01-13, 07:40
Medlem
Svag start av Maya Joint. Är hon redan rökt..?
Citera
2025-01-13, 07:42
Bannlyst
Som vanligt så spelar skadade spelare sitt livs tennis, helt sjukt.
Kokkenasis.
Citera
2025-01-13, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Som vanligt så spelar skadade spelare sitt livs tennis, helt sjukt.
Kokkenasis.

Gäller dock inte Dimitrov som gav upp innan matchen var över.
Citera
2025-01-13, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Gäller dock inte Dimitrov som gav upp innan matchen var över.

Fan, missade den..
Citera
2025-01-14, 06:58
Avslutad
Australian Open är igång, vem vinner tror ni?

Jag tror och hoppas alltid på Novak Djokovic i alla stora turneringar men det blir nog svårt för honom att vinna sin 11:e titel i Australien
Citera
2025-01-14, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Australian Open är igång, vem vinner tror ni?

Jag tror och hoppas alltid på Novak Djokovic i alla stora turneringar men det blir nog svårt för honom att vinna sin 11:e titel i Australien

Tyvärr vinner nog Clostebolen titeln i år igen - fasansfull äckligt.
Hoppas verkligen vi ser se en tvåårig avstängning av honom när WADA/CAS ger sitt beslut i februari.

Damsidan ser mer öppen ut - Sabalenka stor favorit till segern naturligtvis, speciellt som den andra ”dopade” storspelaren Iga Swiatek inte ser lika vass ut just nu.

Tycker nog Coco Gauff har förbättrat sitt spel betydligt sedan US Open - bättre serve, bättre forhand, och, få kvinnliga spelare på touren är snabbare än Coco.
Coco har en teoretisk chans på segern.

Se upp för ryssfittan Mirra Andreeva dock - hon utvecklas snabbt nu, tyvärr är hon från Ryssland precis som Rybakina och Putinseva (fast dom ”emigrerat” till Kazanstan)…

Toppen bland damerna saknar just nu liknande toppspelare som Barty Osaka och Halep som dominerade bara för några få år sedan…
Citera
2025-01-14, 10:11
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Tyvärr vinner nog Clostebolen titeln i år igen - fasansfull äckligt.
Hoppas verkligen vi ser se en tvåårig avstängning av honom när WADA/CAS ger sitt beslut i februari.

Damsidan ser mer öppen ut - Sabalenka stor favorit till segern naturligtvis, speciellt som den andra ”dopade” storspelaren Iga Swiatek inte ser lika vass ut just nu.

Tycker nog Coco Gauff har förbättrat sitt spel betydligt sedan US Open - bättre serve, bättre forhand, och, få kvinnliga spelare på touren är snabbare än Coco.
Coco har en teoretisk chans på segern.

Se upp för ryssfittan Mirra Andreeva dock - hon utvecklas snabbt nu, tyvärr är hon från Ryssland precis som Rybakina och Putinseva (fast dom ”emigrerat” till Kazanstan)…

Toppen bland damerna saknar just nu liknande toppspelare som Barty Osaka och Halep som dominerade bara för några få år sedan…

Sinner är oskyldig, men låt oss inte ta den diskussionen. I år vinner Fritz AO, kom ihåg var du hörde det först.

Jag garderar mig med Alcaraz, han är motiverad att visa sig duglig på HC, samt att som yngste spelare någonsin bärga en "Career Grand Slam"(Bara AO fattas). Han har också etablerat ett psykologiskt inbördes övertag gentemot Sinner sedan förra året.

Kul förresten att tennistrådarna nu är helt woke och döda(I wonder who's to blame..).
Senast redigerad av TupolevTu-144 2025-01-14 kl. 10:15.
Citera
2025-01-14, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Sinner är oskyldig, men låt oss inte ta den diskussionen. I år vinner Fritz AO, kom ihåg var du hörde det först.

Jag garderar mig med Alcaraz, han är motiverad att visa sig duglig på HC, samt att som yngste spelare någonsin bärga en "Career Grand Slam"(Bara AO fattas).

Kul förresten att tennistrådarna nu är helt woke och döda(I wonder who's to blame..).

Om det är mitt fel så ber jag om ursäkt för att ha förstört tennistrådarna.

Jannik Sinner må vara ”oskyldig” eller inte, men allt handlar om tidigare domar på andra idrottare, både i tennis friidrott längdskidor osv.
Simone Halep fick fyra år, Iga Swiatek fick en månad, men WADA tycker att Sinners ”brott” skall ses som ett mellanting mellan dessa två.
Dessutom fick ju Therese Johaug 18 månader trots att hon var ”oskyldig” när läkaren gav henne en Clostebolsalva (samma som Sinners)…

Fritz som segrare i årets Australiska mästerskap? Ja, varför inte?
Herr Fritz har ju kvaliteterna, men mentalt har han inte haft det jämfört med Medvedev och Alcaraz & Sinner.
Citera
2025-01-14, 11:03
Medlem
Jäklar vilken match det blev mellan fransmännen Giovanni Mpetshi Perricard och Gal Monfils - turneringens äldsta spelare, 38 år, mot 21-årige 203cm storservaren som är en av framtidsnamnen.

Här visade Gal Monfils att elegans och smartness kan besegra powertennis från en pigg ungdom!
Monfils vann detta efter fem set.

Kuriosa ifall ni inte visste - Gal Monfils blev historisk förra veckan när han vann ATP-turneringen i Auckland - den äldsta personen att vinna en ATP-turnering sedan ATP startade 1973!

Rekordet innan var Roger Federer som var 88 dagar yngre än Monfils…
Senast redigerad av GretaForPresident 2025-01-14 kl. 11:06.
Citera
2025-01-14, 13:32
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Jäklar vilken match det blev mellan fransmännen Giovanni Mpetshi Perricard och Gal Monfils - turneringens äldsta spelare, 38 år, mot 21-årige 203cm storservaren som är en av framtidsnamnen.

Här visade Gal Monfils att elegans och smartness kan besegra powertennis från en pigg ungdom!
Monfils vann detta efter fem set.

Kuriosa ifall ni inte visste - Gal Monfils blev historisk förra veckan när han vann ATP-turneringen i Auckland - den äldsta personen att vinna en ATP-turnering sedan ATP startade 1973!

Rekordet innan var Roger Federer som var 88 dagar yngre än Monfils…

I andra änden av spektrat har vi turneringens yngsta spelare(förmodar jag?), 18-årige João Fonseca som nyss slog ut Rublev i tre raka. Vilken lirare. Topp10 före årets slut?
Citera
2025-01-14, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
I andra änden av spektrat har vi turneringens yngsta spelare(förmodar jag?), 18-årige João Fonseca som nyss slog ut Rublev i tre raka. Vilken lirare. Topp10 före årets slut?

Jo, har lite koll på Fonseca sedan tidigare - vilken jäkla talang!

Jag hade fel att Gal Monfils var turneringens äldsta spelare - förlåt Stan Wawrinka, trodde inte du var med i årets AO, men tydligen!
Wawrinka fyller 40 år under våren - tyvärr tog han stryk redan i första omgången.
Men, jag tror inte han misströstar, bankkontot är ju redan fyllt med hundratals miljoner kronor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in