2023-08-25, 19:42
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Han gör nog comeback 🤔
Inte omöjligt! Kanske är det så att han vill slippa rampljuset iom besked så att han får lite andrum från media och kan fokusera på att komma tillbaka utan stress.
Citera
2023-08-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Inte omöjligt! Kanske är det så att han vill slippa rampljuset iom besked så att han får lite andrum från media och kan fokusera på att komma tillbaka utan stress.
Mycket troligt
Citera
2023-08-25, 19:47
Medlem
Månsans avatar
En fruktansvärd tragedi. Jag har inte blivit så bedrövad för något idrotts-besked på många år. Skandal att en sådan fin och genuint sportslig person ska tvingas bort från sin älskade sport pga stelbenta regler, ren rasism och mobbning.

Skojade bara, skönt att bli av med fanskapet.
Citera
2023-08-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En fruktansvärd tragedi. Jag har inte blivit så bedrövad för något idrotts-besked på många år. Skandal att en sådan fin och genuint sportslig person ska tvingas bort från sin älskade sport pga stelbenta regler, ren rasism och mobbning.

Skojade bara, skönt att bli av med fanskapet.
Ut med Ymer in med Borg!
Citera
2023-08-25, 20:03
Medlem
Drphillllllllllllls avatar
Ok.. så när får vi våran nästa top 50 spelare? Sätter en hunka på.. 2045!
Svårt att hitta ungdomar som kan slita sig från sina telefoner en längre tid numera.
Citera
2023-08-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Han gör nog comeback 🤔

Ja det är nog favorit på det.

Ska vi tippa med etiopisk nationalitet?
Citera
2023-08-25, 20:36
Medlem
ingetbranicks avatar
Tror vi på det här? Nej, det gör vi inte. Men Ymer tycker säkert att 1) Det blir kul att ta del av alla positiva omdömen från kolleger och experter om vilken härlig kille han är, hur saknad han kommer att bli och vilket tomrum han lämnar efter sig i svensk tennis, och 2) Det blir rätt skönt att hamna i medieskugga ett tag och inte behöva svara på frågor om hur det ska gå i comebacken efter de 18 månadernas avstängning. Nu kan han förbereda sig i lugn och ro och komma tillbaka när han vill.

Citat:
Mikael Ymer avslutar karriären

Dopningsavstängde Mikael Ymer meddelar nu att han avslutar karriären. Han skriver om beslutet på sociala medier.

"Jag har bestämt mig för att sluta som professionell tennisspelare. Tack för alla oförglömliga minnen. Vilken resa det har varit. Jag önskar alla mina tidigare kollegor all lycka i framtiden", skriver han på plattformen "X".

I somras stängdes 24-åringen av i 18 månader för dopningsöverträdelse. Anledningen var upprepade uteblivna vistelserapporteringar under ett år.
(SVT Text)
Citera
2023-08-25, 20:46
Medlem
Jag vill veta Ymers problem med swedish open!
Citera
2023-08-25, 21:34
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Fokina är ett bra exempel på att man kan "lyckas" iaf ekonomiskt utan att ha vunnit en titel. 50 millar sek har ham spelat in.

Vad spelar man in pengar på om man aldrig vinner och förlorar fler matcher än vinner?
Citera
2023-08-25, 21:34
Medlem
Citat:
Fokina är ett bra exempel på att man kan "lyckas" iaf ekonomiskt utan att ha vunnit en titel. 50 millar sek har ham spelat in.

Han kommer nog att vinna någon titel innan han slutar. Han är i alla fall tillräckligt bra för att vinna 250-turneringar.
Citera
2023-08-25, 21:36
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Vad spelar man in pengar på om man aldrig vinner och förlorar fler matcher än vinner?
Finns sjukt mkt pengar i tennis. Räcker med att gå hyfsat långt i Grand Slams och master 500/1000 ett par gånger för att tjäna riktigt bra pengar.
Citera
2023-08-25, 21:37
Medlem
Hur ser reglerna ut med dopingtester och så om man säger att man slutar för att sedan göra comeback?

Måste ju finnas något regelverk kring det tycker jag. Annars är det väldigt lätt att dopa sig så det står härliga till för att sedan komma tillbaka som ett fysmonster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in