Flashback bygger pepparkakshus!
2022-11-22, 19:51
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Schweizerlandisk tennis? Vad fan babblar du om?

Det är Australien mot Holland, din dumjävel.

VM?

Tennis... Häng med nu!

Det är nu man saknar fryskyl Han hade säkert kunnat dela ut nåt spännande pris till till bobo909 för dagens märkligaste inlägg. Bara att hoppas att handleden läker som den ska och det blir en läxa för honom att ta det lugnt framför tentakelporren på darknet eller vad det nu är han går i gång på

Apropå challengers så har även ATP uppmärksammat unge Otto Virtanens fina höst:

www.atptour.com/en/news/otto-virtanen-challenger-tour-feature-november-2022
Citera
2022-11-22, 19:52
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:

Varför inte Ljubicic? Han lär vara ledig nu

Faktiskt ingen dum idé bobo. Ett av de bättre förslagen från din sida. Skulle inte förvåna mig alls om det blir verklighet, givet att han vill fortsätta sin tränarkarriär. Tsitsipas måste ju hursomhelst styra upp sitt team. Farsan är nog jävligt bra egentligen, men uppenbarligen tar han för stor plats som det är nu, och det lider både Stef och hans far av.

Såg du min edit i posten ovan förresten, det du inte fick med i citatet, fun facts om Stich. Visst är det imponerande? Smidig som en katt, power i slagen och en fantastisk volley. Enligt Sampras den spelare han fruktade mest, enligt sina memoarer. Bara en sådan sak..
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-11-22 kl. 20:04.
Citera
2022-11-22, 20:03
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Har du missat Mark Philippoussis, som Tsitsipas faktiskt har ett samarbete med? 1.96, enhandsbackhand, världsåtta med två GS-finaler. Plus att han var/är het. Kalsongreklam och datingshower: perfekt för Stefanos.

Men det viktigaste kanske är att sparka föräldrarna först...

Det är filt de lirar på va, Sampras och Stich? Man ser verkligen ränderna där. Vore jävligt coolt att spela på.

Två GS-finaler och världsåtta alltså? Det var bättre än vad jag kom ihåg. Trodde bara han var i final då när Federer vann sin första GS. Men det var en till då..

Men oavsett, visst känns han så försynt på något sätt? Lite som en "Enquist-typ"? Jag tänkte inte ens på att Philippoussis fanns med i teamet när jag skrev posten, trots att jag såklart känner till det, det säger något om hur försynt han är. Tsitsipas skulle behöva Stich, eller som bobo föreslog, Ljubičić. Sanna mina ord. Och du håller med, det vet jag..

Precis, så snyggt är det. Hade också velat spela på filt. Gärna som i klippet, utan korridorer, alltså utan dubbellinjer.., så kanske man kan slå några "around the net post"
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-11-22 kl. 20:14.
Citera
2022-11-22, 20:08
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det är nu man saknar fryskyl

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Nja, ganska skönt att slippa den jinxaren väl? Hans poster var oftast lika tunna som Nadals kalufs.

Fucking buttcheeks som visas hejvillt av coaches nu vid DC.

Fryskyl har därmed content att hämta, men verkat segla iväg för att funna antarctica eller något. Kanske någon psykos som lurar där både indianer och mörkhyade negrer lurar med pilbågar.
Senast redigerad av bobo909 2022-11-22 kl. 20:22.
Citera
2022-11-22, 20:21
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:

Nja, ganska skönt att slippa den jinxaren väl? Hans poster var oftast lika tunna som Nadals kalufs.
Citera
2022-11-22, 21:28
Citat:
Edit: Fun facts: Stich nådde final i alla GS utom AO. Har vunnit båda slutspelen, ATP Finals och Grand Slam Cup. Vunnit Wimbledon. Har finfin H2H-statistik mot de största. Plusstatistik mot såväl Edberg(10-6), Courier (7-5) som självaste Sampras(5-4). Aaaaningen underskattad spelare, to say the least..

Killen gick till final i FO? Hur fan gick det till? 1996, tydligen. Well, han hade en bra period, men så hemskt mycket starkare än Philippoussis var han knappast. Och om Philippoussis - som för övrigt dessutom är halv-grek, eller vad fan det är - är försynt är Stich än värre. Sett lite intervjuer med honom i nutid, han är mest tävlingsledare nuförtiden i Stuttgart eller om det är Halle.

Plus, som sagt, att Philippoussis är en hottie. Nä, han kan nog passa Tsitsipas rätt väl. Men än så länge saknas förvisso resultaten.

Citat:

Eller hur? Lätt en av trådens intressantaste och mest omtyckta skribenter. Tydligen blev han dock mördad nyligen när han hade en trekant med två fotomodeller i gymduschen: en jude, två negrer och en afghansk ensamkommande med knivar som ville åt hans porsche. Han skulle säkerligen ha tagit dem lätt om han inte just satt ett pb i bänk med 145 kg. Jävligt tragiskt faktist. Tror även terribilis fällde en tår där. För mig som svart transkvinna känns hans död extra tungt då han var en av de få som alltid försvarade oss här på flashback.

Citat:
Fucking buttcheeks som visas hejvillt av coaches nu vid DC.

Fan kollar du på?
Citat:
Fryskyl har därmed content att hämta, men verkat segla iväg för att funna antarctica eller något. Kanske någon psykos som lurar där både indianer och mörkhyade negrer lurar med pilbågar.
Och vad fan röker du egentligen?
Citat:

Läste att hans sista ord ska ha varit: serbfittan kommer vinna AO 2023, för första gången utan setförlust. Wimbledon tar han också. Kanske en GS till, men sen är han finito. Men jag dör ändå med vetskapen om att Federer och Nadal förblir de sanna GOATsen, i folkets hjärta och minne.
Citera
2022-11-22, 22:03
Medlem
Sticker mellan med lite allvarsord Eymer torskade just i 1 omgången challenger i Italien mot Travaglia Italien med 5-7 6-7 domsluten helt ok
Citera
2022-11-22, 22:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Sticker mellan med lite allvarsord Eymer torskade just i 1 omgången challenger i Italien mot Travaglia Italien med 5-7 6-7 domsluten helt ok

Andra raka challengern där Eymer åker ut direkt, det var samma sak i Helsingfors förra veckan. Fasen så tröstlöst det måste vara att åka runt kors och tvärs på småturneringar och torska direkt. Han spelade bra i Davis Cup och Stockholm Open men annars är det glest mellan ljuspunkterna. Men Filip Bergevi får i alla fall spela minst en match till i dubbeln (kategorin man får glädja sig åt det lilla som svensk numera)
Citera
2022-11-22, 22:27
Medlem
Citat:
Andra raka challengern där Eymer åker ut direkt, det var samma sak i Helsingfors förra veckan. Fasen så tröstlöst det måste vara att åka runt kors och tvärs på småturneringar och torska direkt. Han spelade bra i Davis Cup och Stockholm Open men annars är det glest mellan ljuspunkterna. Men Filip Bergevi får i alla fall spela minst en match till i dubbeln (kategorin man får glädja sig åt det lilla som svensk numera)

Funderar hur ekonomin funkar för typ eymer, bara resor och uppehälle måste ligga betydligt mer pengar än vad han drar in och det handlar ju om flera år månne det vara hans rika släkting (enl egen utsago) som sponsrar?
Citera
2022-11-23, 00:04
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Rafa är slut men precis som Roger ska han hänga kvar in i det sista. Lite patetiskt kan jag tycka men hoppas att han slutar innan det blir en Murray.

Nåja, Nadal vann två GS i år, den senaste för bara några månader sen. Lite ologiskt då att tala om att han "hänger kvar". Först när man börja ryka i R1 och R2 i turnering efter turnering (typ som Murray) bör man överväga pension. Bombar Nadal totalt hela nästa grussäsong ser jag gärna att han lägger av. Men än så länge är han en av de största favoriterna att vinna FO.

Federer var även han rätt stark in i sina sista GS (kvart i Wimbledon var väl slutpunkten), men åkte på en massa skador som mer eller mindre tvingade honom i pension. Inte så många förnedrande förluster för honom (a la Murray), tack och lov.

Citat:
Vet inte, jag diggar ändå uttalandet. Nu pallar jag inte lyssna på någon presskonferens, så kanske spelar in hur han sa det, men jag hade förmodligen sagt samma sak med en riktigt dryg ton

Han blev ju lite less igår, men tror det var på morsan Skickade ju en boll mot boxen (nåja, inte lika illa som Djoko direkt ), sen bad farsan morsan att hålla käften där i slutet av matchen också.

Djokovic fick en del skit efter att han sa nåt liknande efter att ha brutit efter underläge 4-6, 4-6 mot Nadal i FO 2006, deras första möte. Sa typ att han var "in control" och att Nadal kunde slås. Var lite kaxigt, men han hade en poäng. Men Rublev var liksom ingen pusher som bara väntade på att Tsitsipas skulle missa (vilket inte heller Nadal var, men skit samma). Dessutom är Tsitsipas bättre rankad och mer meriterad än Rublev, så det luktar definitivt dålig förlorare att gnälla om att man egentligen bättre och att motståndaren generellt är en sopa.

Hans kommentar på Insta gör det dessutom bara värre:
stefanostsitsipas98
Verified
Dear haters, I have so much more for you to be mad at. Just be patient.
Grymt löjligt, efter att han fått lite välförtjänt kritik.
Citera
2022-11-23, 00:42
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Har du missat Mark Philippoussis, som Tsitsipas faktiskt har ett samarbete med? 1.96, enhandsbackhand, världsåtta med två GS-finaler. Plus att han var/är het. Kalsongreklam och datingshower: perfekt för Stefanos.

Men det viktigaste kanske är att sparka föräldrarna först...

Det är filt de lirar på va, Sampras och Stich? Man ser verkligen ränderna där. Vore jävligt coolt att spela på.
Jag hade seriematch för några veckor sen mot SALK och då diskuterade vi faktiskt underlaget filt då det var bådas favoritunderlag som juniorer(på 90-talet fanns det många filtbanor).Tydligen finns det någon hall i Stockholmsområdet som har en sådan bana kvar. Minns ej vad hon sa för hall dock🫤 men går säkert att googla☺️
Citera
2022-11-23, 02:35
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Funderar hur ekonomin funkar för typ eymer, bara resor och uppehälle måste ligga betydligt mer pengar än vad han drar in och det handlar ju om flera år månne det vara hans rika släkting (enl egen utsago) som sponsrar?

Han lägger nog snart av, han måste ju ha insett att det här med tennis inte var hans grej. Jag läste att han har blivit antagen till Harvard Business School, så om tio år kan han försörja hela familjen.
Då kan han betala för Mickes terapi också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in