2009-11-25, 22:50
Medlem
Davydenko har tagit första set mot Nadal nu. Vi får hoppas att Nadal vänder och vinner. Då är Söderling klar gruppetta.

Edit: Ser inte ut att bli så nu. Jag tror dock Söderling ändå har stor chans att bli gruppetta. Om Davydenko vinner i två raka nu så behöver väl Söderling bara ta ett set mot honom nästa match?
Senast redigerad av ParanoidAndroid 2009-11-25 kl. 23:01.
Citera
2009-11-25, 23:19
Medlem
trisslottens avatar
4-4 nu i andra matchen är verkligen inte slut än.
Citera
2009-11-25, 23:29
Medlem
pirates avatar
Denna video måste ses av alla tennis-älskare, som visar hur mänsklig Federer är och hur stor hans humor är.

http://www.youtube.com/watch?v=CG0ATZT-YWc
Citera
2009-11-25, 23:50
Medlem
.bird.s avatar
Oj Davydenko verkar ha spelat riktigt bra, missade tyvärr först set Någon som vet vart man kan se repris?
Citera
2009-11-26, 01:45
Medlem
Kongo_89s avatar
JA äntligen för söderling spela kvällsmatch! på fredag möter han davydenko kl 22(ungefär)

även om statistiken talar för söderling så är davydenko alltid farlig. de har nästan alltid blivit skilje set när de mötts nu.....us open,kuala lumpur,paris....
hoppas han inte bara slappnar av för mkt nu svensken. en 1 plats vore så skönt då du troligtvis kan slippa federer i semi då.
och davy har ju allt att vinna här! men borde man ens vara orolig efter så bra svensken spelat senaste 2 matcherna :P? inte ens när 1 servarna sitter tar han nadal med 2-0....sjukt bra. och idag spelar han riktigt smart mot djokovic som hade inte mkt krafter efter davydenko matchen i måndags.

aja de blir grymt fredags mys denna vecka iaf!

och btw-glöm inte att rösta på robin söderling för jerring priset!!
http://response.questback.com/sr/jerringpriset2009/
Citera
2009-11-26, 04:57
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Denna video måste ses av alla tennis-älskare, som visar hur mänsklig Federer är och hur stor hans humor är.

http://www.youtube.com/watch?v=CG0ATZT-YWc
Jävlar vilken skön prick Roggan verkar vara!
Citera
2009-11-26, 09:03
Medlem
dr-zekes avatar
Är Nadal slut?

Blev riktigt besviken på Nadals insats igår. Besviken kanske är fel ord, snarare konfunderad hur seg och "oskärpt" han såg ut. Och frågan som jag ställer mig är om Nadal är bara trött eller om fler och fler på touren har lärt sig hur man vinner mot honom. Trött borde han inte vara då han spelat minst av alla i top-10 med ett långt uppehåll mellan FO och USO. Hans statistik mot top-10 sedan Madrid i år är allt annat än lysande....

1. Federer – Madrid
2. Söderling – RG
3. Del Potro – Canada
4. Djokovic – Cincinati
5. Del Potro – US Open
6. Davydenko – Shanghai
7. Tsonga – Paris
8. Djokovic – Paris
9. Soderling – WTF
10. Davydenko – WTF

Vad säger den samlade expertisen här?
Citera
2009-11-26, 09:15
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
Blev riktigt besviken på Nadals insats igår. Besviken kanske är fel ord, snarare konfunderad hur seg och "oskärpt" han såg ut. Och frågan som jag ställer mig är om Nadal är bara trött eller om fler och fler på touren har lärt sig hur man vinner mot honom. Trött borde han inte vara då han spelat minst av alla i top-10 med ett långt uppehåll mellan FO och USO. Hans statistik mot top-10 sedan Madrid i år är allt annat än lysande....

1. Federer – Madrid
2. Söderling – RG
3. Del Potro – Canada
4. Djokovic – Cincinati
5. Del Potro – US Open
6. Davydenko – Shanghai
7. Tsonga – Paris
8. Djokovic – Paris
9. Soderling – WTF
10. Davydenko – WTF

Vad säger den samlade expertisen här?

Om jag ingår i någon samlad expertis får väl andra bedömma, en teori om Nadals relativt svaga andra halva av 2009 har jag i alla fall....

Vi vet ju alla att hans knän har spökat för honom, säkerligen pga hans krävande spelstil på grus. Vi kan även se att han har "dimensionerat om" sin kropp, mindre muskler och försök till att öka snabbheten.

Frågan är om knäna har återhämtat sig, och om inte, om de någonsin kommer göra det? Om inte är det skrämmande då pojkvaskern bara är 23 år och ska ha tio års karriär kvar om motivationen finns där...

Min teori är i alla fall att han inte är helt 100 än, och inte kommer komma upp i gammal klass när han blir det heller. Han är inget utan sin kraft, han måste åtminstone bli mycket bättre i egen serve först innan han kan utmana om en plats i den absoluta toppen på rankingen. I annat fall ser jag honom någonstans i spannet kring plats 8-12, dvs jämbördig med Tsonga, Monfils, Verdasco och det gänget.
Citera
2009-11-26, 10:44
Medlem
Embas avatar
Finns det någon sida där man kan se hur mycket atp poäng du får för att vinna en turnering?
Citera
2009-11-26, 11:29
Medlem
Boceks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Finns det någon sida där man kan se hur mycket atp poäng du får för att vinna en turnering?

Här finns det mesta.

http://www.atpworldtour.com/
Citera
2009-11-26, 11:31
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocek
Här finns det mesta.

http://www.atpworldtour.com/

Fast inte det jag frågade efter. Tack endå!

Edit: Mjo, Nu hittade jag det! Tack!
Senast redigerad av Emba 2009-11-26 kl. 11:37.
Citera
2009-11-26, 13:45
Medlem
Vobblers avatar
Det vore surt om Robin plöjer igenom gruppspelet och slutar etta, och likförbannat får möta Federer i semi. Dagens matcher blir därför hyperintressanta. Slutar Roger etta i grupp A kan Söderling ge järnet mot Davydenko för att vinna gruppen. Men om Fedex slutar tvåa i grupp A är det läge för ett rävspel i morgondagens match.

Men om han någon gång ska kunna rå på spöket Federer är det nog i den här turneringen. Fan, kul med lite tennisfeber så här sent på året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in