2009-11-10, 21:58
Medlem
Nichosjs avatar
Sitter här och förundras över hur Gilles Simon kan ha haft en sämre säsong i år jämfört med förra året. Tycker helt klart att han har förbättrat många aspekter i sitt spel. Främst så har han blivit bra mycket bättre på att slå hål på bollarna på sin forehandsida. Om han kan förbättra sin fysik, som för övrigt ser ganska så klen ut, så tror jag mycket väl att han kan fightas med de fyra i toppen om ett eller ett par år.
Citera
2009-11-10, 22:32
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Sitter här och förundras över hur Gilles Simon kan ha haft en sämre säsong i år jämfört med förra året. Tycker helt klart att han har förbättrat många aspekter i sitt spel. Främst så har han blivit bra mycket bättre på att slå hål på bollarna på sin forehandsida. Om han kan förbättra sin fysik, som för övrigt ser ganska så klen ut, så tror jag mycket väl att han kan fightas med de fyra i toppen om ett eller ett par år.

Håller med, tycker han har en enorm potential och visar det stundtals men jag tror likt dig att han måste bli starkare och utveckla sin backhand oxå. Dock så tror jag om han inte "blommar" ut väldigt snart så kommer han att få det svårt att placera sig bland topp-5.
Citera
2009-11-11, 03:09
Medlem
Castlevanias avatar
Sampras-dödaren

Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Håller med, tycker han har en enorm potential och visar det stundtals men jag tror likt dig att han måste bli starkare och utveckla sin backhand oxå. Dock så tror jag om han inte "blommar" ut väldigt snart så kommer han att få det svårt att placera sig bland topp-5.

Backhanden är ju hans paradslag. Snarare är det forehanden som behöver utvecklas ytterligare. Svingen har en tendens att bli för kort vid pressade lägen. Tycker han blommade ut och peakade -08 och har svårt att se han upprepa den bedriften. Han har för dålig serve för att ta sig till topp 5. Dessutom fyller han 25 i december och med den spelstilen lär han inte hålla alltför många år till.

Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Magnus Larsson blir ass. kapten i DC.
Kul val tycker jag, ska väl inte vara några problem att kombinera med hans bensinmacksägande..

Bifogar en härlig video där Larsson blåser Hewitt av banan med några subtila forehands.

http://www.youtube.com/watch?v=MUwXW-HCI00

Tror bestämt vi diskuterade Larsson som spelare för nåt halvår sen. Han var helt klart underskattad. Vem minns inte hans vinster mot Pistol Pete? Ska bli kul att se hur han klarar sig som ass kapten. Han lär nog få råd att sluta på macken. Hittade förresten en gammal AB artikel från 1997:

http://wwwc.aftonbladet.se/sport/9711/28/larsson.html
Senast redigerad av Castlevania 2009-11-11 kl. 03:11.
Citera
2009-11-11, 04:26
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Backhanden är ju hans paradslag. Snarare är det forehanden som behöver utvecklas ytterligare. Svingen har en tendens att bli för kort vid pressade lägen. Tycker han blommade ut och peakade -08 och har svårt att se han upprepa den bedriften. Han har för dålig serve för att ta sig till topp 5. Dessutom fyller han 25 i december och med den spelstilen lär han inte hålla alltför många år till.
Noterade dessutom att Simon hade lirat en jävla massa turneringar, närmare bestämt 27st i år. Detta kan ju jämföras med Federer och Nadal som har spelat 18 respektive 17 turneringar det senaste året. Detta sliter ju fruktansvärt på kroppen för den snabbe fransmannen, och med hans spelstil och inte särskilt välbyggda kropp så borde han skära ner på antalet turneringar till nästa år. Ett troligt resultat av allt tävlande såg vi ju idag mot Ljubicic.
Citera
2009-11-11, 08:42
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Magnus Larsson blir ass. kapten i DC.
Kul val tycker jag, ska väl inte vara några problem att kombinera med hans bensinmacksägande..

Bifogar en härlig video där Larsson blåser Hewitt av banan med några subtila forehands.

http://www.youtube.com/watch?v=MUwXW-HCI00

Riktigt kul, Larsson var min favoritspelare, framförallt i miten på 90-talet när han vinner ATP-slutspelet (första upplagan) och DC-semin mot USA på hemmaplan 1994 när han i högsta grad är delaktig till vändningen. Han är även en ödmjuk och bra kille, jag tror han kommer komplettera Enqvist på ett mycket bra sätt. Att han dessutom håller på HV gör inte saken sämre...

Idag klockan 11 är det dags för Robin i Paris, förutsatt att armen håller tror jag han tämligen enkelt slår Karlovic och även Davydenko i nästa omgång. Så jävla bra är han. Han ligger just nu 9:a i racet om Londonplatserna, och måste passera Davy eller Verdasco. Verdasco har Cilic på sin åttondel i Paris, det kan mycket väl bli tvärstopp där. Robin har utan tvekan fortfarande chansen att gå till slutspel, mitt grundtips är dock tyvärr NEJ, med tanke på armen. Tråkigt, men det kommer fler år. Det viktigaste är nu att han verkligen blir frisk inför nästa år.

Dagens sportsliga godbit i Paris är andra matchen på CC, Nykläckte US Open-mästaren Juan Martin Del Potro mot den avskedsturnerande legenden Marat Safin. Jag tor JMDP vinner komfortabelt, men jag håller en tumme för Safin som jag kommer sakna oerhört på touren. Funderar sytarkt på att försöka komma över någon form av TV-sändning för dagens två höjdare.
Citera
2009-11-11, 09:03
Medlem
Kitzbühels avatar
Ang Robin och Masters. Om Robin stannar som 9:a på racet kommer han vara reserv på stand by (tror t o m han måste åka till masters och vara stand by..)

Det är rätt lågt odds på att reserven får hoppa in.. Har för mig det varit så de senaste åren.
Citera
2009-11-11, 12:31
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Noterade dessutom att Simon hade lirat en jävla massa turneringar, närmare bestämt 27st i år. Detta kan ju jämföras med Federer och Nadal som har spelat 18 respektive 17 turneringar det senaste året. Detta sliter ju fruktansvärt på kroppen för den snabbe fransmannen, och med hans spelstil och inte särskilt välbyggda kropp så borde han skära ner på antalet turneringar till nästa år. Ett troligt resultat av allt tävlande såg vi ju idag mot Ljubicic.

Ja, hans schema för -09 är gjort för att försöka behålla rankingen. Mycket beroende på att han har många poäng att försvara från -08 då han gick långt i var och varannan turnering. Simon var som bäst rankad 6 i januari i år. Sedan kunde han som väntat inte leva upp till fjolårsformen och tappade därmed på rankingen. Dock borde han för sitt eget bästa spela färre turneringar nästa år, speciellt då han har mindre poäng att försvara från -09. Nadal har för övrigt kritiserat det nuvarande rankingsystemet. Han menar på att världsrankingen ska räknas över två år istället för ett år som det är nu. Smart system av ATP som mer eller mindre tvingar spelare att ställa upp för att inte tappa ranking. Dock får spelarna betala ett högt pris i form av skador.
Citera
2009-11-11, 12:52
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania

Absolut, det är forehanden som du påpekade. Jag hade fel, vet inte hur jag fick det till backhanden. Men du har rätt i det du skriver.

Grattis till Söderling oxå som slog Karlovic idag i två raka.
Citera
2009-11-11, 14:25
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Grattis till Söderling oxå som slog Karlovic idag i två raka.

Kul att se att han hittar en vinnande väg trots att spelet inte är på topp. Karlovic borde plockat hem första set (7 brakebollar) och Robin utnyttjade sin enda! Såg bättre ut i andra set. I nästa omgång väntar Davydenko. Det blir en annan typ av match. Måtte han höja sitt spel ett snäpp.

Edit: Safin har nu slagit sin sista boll. Tack Safin för underhållningen. Touren blir en profil fattigare
Senast redigerad av Castlevania 2009-11-11 kl. 15:02.
Citera
2009-11-11, 17:31
Medlem
pirates avatar
Är det bara jag som tycker att Nadal inte kommer att komma tillbaka till sitt forna jag?
Visserligen är detta HC men den gamla Nadal skulle fan ha käkat upp Almagro.
Jag tror att Nadals skador tyvärr kommer att hämma honom från att bli 1:a i världen.
I 10 matcher har Almagro aldrig tagit ett enda set och nu verkar det som om Almagro tar hem matchen.
Citera
2009-11-11, 17:56
Medlem
Castlevanias avatar
Det tar tid att komma tillbaka i fullgott slag efter skada. Nadal har en krävande spelstil vilket kan göra att det tar längre tid. Han vinner på sitt otroliga fighterhjärta och stora forehand. Känns dock som forehanden tappat i styrka sedan viktnedgången. Han ser lättare och snabbare ut än någonsin. Men frågan är om priset han fått betala är sämre kraft och tyngd i slagen. Serven som aldrig varit hans styrka ser inte heller särskilt vass ut. Dock lär det visa sig hur bra Nadal egentligen är nästa säsong. Inte minst till grussäongen.
Citera
2009-11-11, 20:34
Medlem
Nichosjs avatar
Någon mer än jag som är orolig över att Almagro ska göra något drastiskt och förhastat nu efter förlusten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in