Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Magnus Larsson blir ass. kapten i DC.
Kul val tycker jag, ska väl inte vara några problem att kombinera med hans bensinmacksägande..
Bifogar en härlig video där Larsson blåser Hewitt av banan med några subtila forehands.
http://www.youtube.com/watch?v=MUwXW-HCI00
Riktigt kul, Larsson var min favoritspelare, framförallt i miten på 90-talet när han vinner ATP-slutspelet (första upplagan) och DC-semin mot USA på hemmaplan 1994 när han i högsta grad är delaktig till vändningen. Han är även en ödmjuk och bra kille, jag tror han kommer komplettera Enqvist på ett mycket bra sätt. Att han dessutom håller på HV gör inte saken sämre...
Idag klockan 11 är det dags för Robin i Paris, förutsatt att armen håller tror jag han tämligen enkelt slår Karlovic och även Davydenko i nästa omgång. Så jävla bra är han. Han ligger just nu 9:a i racet om Londonplatserna, och måste passera Davy eller Verdasco. Verdasco har Cilic på sin åttondel i Paris, det kan mycket väl bli tvärstopp där. Robin har utan tvekan fortfarande chansen att gå till slutspel, mitt grundtips är dock tyvärr NEJ, med tanke på armen. Tråkigt, men det kommer fler år. Det viktigaste är nu att han verkligen blir frisk inför nästa år.
Dagens sportsliga godbit i Paris är andra matchen på CC, Nykläckte US Open-mästaren Juan Martin Del Potro mot den avskedsturnerande legenden Marat Safin. Jag tor JMDP vinner komfortabelt, men jag håller en tumme för Safin som jag kommer sakna oerhört på touren. Funderar sytarkt på att försöka komma över någon form av TV-sändning för dagens två höjdare.