2017-05-22, 16:59
Medlem
Ymer slog Martin med 2-1 i set. Möter Satral i nästa omgång som slog Rosol. Kan nog vara bra då Elias hamnat i lite mentalt underläge mot Rosol.
Citera
2017-05-22, 18:22
Medlem
Om jag inte minns fel så slog Elias den där Satral en gång när han kvalade in till en slam. Man får hoppas att det väcker bra minnen att möta honom.

Eurosport sänder förövrigt kvalet. Bra initiativ.
Citera
2017-05-22, 19:16
Medlem
Ganska bra lottning för Elias framåt. Bättre läge kunde han nog inte få på grus,ganska bra seger idag faktiskt , bra gjort vända
Citera
2017-05-22, 19:27
Medlem
Elias Ymer och Rebecca Peterson får $50000 vardera från ITF:s nya Grand Slam-stipendium. Delas ut efter ålder, ranking, potential(och var man kommer ifrån) för att främja talangers satsning.

Hela listan på spelare:
Christian Garin (CHI)
Lloyd Harris (RSA)
Ilya Ivashka (BLR)
Jurabek Karimov (UZB)
Duck Hee Lee (KOR)
Elias Ymer (SWE)

Beatriz Haddad Maia (BRA)
Ons Jabeur (TUN)
Rebecca Peterson (SWE)
Sabina Sharipova (UZB)
Viktoriya Tomova (BUL)
Renata Zarazua (MEX).

http://www.itftennis.com/news/261921.aspx
Citera
2017-05-22, 19:52
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Thanasis Kokkinakis gjorde efterlängtan comeback efter varit borta från tennisen i praktiskt taget två år pga skador. Blev förlust direkt i två raka mot Istomin. Kokkinakis är duktig så får hoppas kroppen håller nu.
Citera
2017-05-22, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Elias Ymer och Rebecca Peterson får $50000 vardera från ITF:s nya Grand Slam-stipendium. Delas ut efter ålder, ranking, potential(och var man kommer ifrån) för att främja talangers satsning.

Hela listan på spelare:
Christian Garin (CHI)
Lloyd Harris (RSA)
Ilya Ivashka (BLR)
Jurabek Karimov (UZB)
Duck Hee Lee (KOR)
Elias Ymer (SWE)

Beatriz Haddad Maia (BRA)
Ons Jabeur (TUN)
Rebecca Peterson (SWE)
Sabina Sharipova (UZB)
Viktoriya Tomova (BUL)
Renata Zarazua (MEX).

http://www.itftennis.com/news/261921.aspx

Hur kan Elias ses som en talang fortfarande? Ja jag vet , han är ung, men måste ju finnas yngre talanger som förtjänar det mer.
Citera
2017-05-22, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Hur kan Elias ses som en talang fortfarande? Ja jag vet , han är ung, men måste ju finnas yngre talanger som förtjänar det mer.

Av dom där spelarna har ingen varit högre rankad än Elias. Rebecca är äldre.
Citera
2017-05-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Av dom där spelarna har ingen varit högre rankad än Elias. Rebecca är äldre.

Garin sågs väl tidigt som en stjärna , han har varit skadad rätt mycket men ändå, dom måste ju ändå tro spelarna kan bli bra eftersom dom får bidrag
Citera
2017-05-23, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Garin sågs väl tidigt som en stjärna , han har varit skadad rätt mycket men ändå, dom måste ju ändå tro spelarna kan bli bra eftersom dom får bidrag

Är ändå en droppe i havet för ITF, men alltid något. $50K finansierar väl ett års spel med tränare(om man inte åker jorden runt då), eller ett par-tre utan. Intressant intervju jag läste häromdagen med Markus Eriksson, som spelat in $109k på 10 år, men hävdade att han går runt genom att spela ligatennis.

Både Elias och Garin har iaf bra CV: för sin ålder om man räknar bort spelare från dom stora tennisnationerna; amerikaner, fransoser, spanjorer etc. Finns inte så förskräckligt många bland dom 200 bästa i världen som har kombon liten tennisnation(aningen subjektivt), ung ålder och bra meriter. Elias får börja tacka för förtroendet genom att kvala in till franska.
Citera
2017-05-23, 20:08
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Med tanke på Elias ganska så usla säsong och att han har halkat ner till 230+ plats på rankingen så är han favorit i morgon. Nu har jag inte sett något av Satral det här året men lite förvånad blev jag.

Vem tror ni passar Elias bäst i en eventuell finalomgång? Stefan Kozlov eller Segey Stakhovsky??
Citera
2017-05-23, 20:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Med tanke på Elias ganska så usla säsong och att han har halkat ner till 230+ plats på rankingen så är han favorit i morgon. Nu har jag inte sett något av Satral det här året men lite förvånad blev jag.

Vem tror ni passar Elias bäst i en eventuell finalomgång? Stefan Kozlov eller Segey Stakhovsky??

Kozlov är en liten skit. Irriterande snubbe. Med det sagt kan jag dock alls inte bedöma hans styrka i jämförelse med Stakhovsky. Den senare har ju rutin, men är väl knappast nån grusspelare.

Jag håller dock tummarna.

(Nån som tycker det är underligt, föresten, att Nishikori och Wawrinka tävlar i Geneve denna vecka? Borde de inte dra till Paris och ladda upp som alla andra stjärnor? )
Citera
2017-05-23, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
(Nån som tycker det är underligt, föresten, att Nishikori och Wawrinka tävlar i Geneve denna vecka? Borde de inte dra till Paris och ladda upp som alla andra stjärnor? )

Jag förstår att Wawrinka vill spela på hemmaplan. Dels har det gått lite knackigt för honom och matcherna är nog bara bra träning, och dels spelade han turneringen även det året han vann franska så det kan nog finnas lite vidskeplighet också.

Nishikori är däremot ruskigt irriterande just nu. Han lämnade w/o i Madrid bara för att dyka upp i Rom några dagar senare hur frisk som helst. Och nu tar han ett wildcard in till ännu en turnering. Nishikori har över 20 uppgivna matcher/w/o redan i karriären, och allt som oftast dyker han upp redan veckan efteråt. Om han inte har någon sorts återkommande panikångest som man kanske inte vill skylta med är det ett sjukt unket beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in