2016-10-15, 18:39
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Verdasco är tyvärr omöjlig att tippa. Det är klart att man kan tippa på hans matcher men inte innan en turnering börjar. Han är så fasligt upp och ner, han får spelare som Wawrinka att verka som den mest stabila på touren och Monfils som den mentalt mest stabila

Mikeal har ingen stor chans om Verdasco spelar nära sitt bästa. Men han har jättebra chans om Verdasco spelar dåligt. Med andra ord omöjligt att säga med någon större säkerhet tycker jag. Eftersom det är svårt att veta hur Verdasco kommer att spela om man inte har insider information.

Oavsett hur det går hoppas jag Mikael gör en stabil insats, han har ju liksom ingenting att förlora. Men som sagt vaknar Verdasco på fel sida kan han bli en riktig error-maskin, slå ett dussin dubbelfel och knappt få in en backhand. Skulle det bli vinst väntar Ivo Karlovic i andra.

Del Potro mot Isner i första. Där har vi en match där det lär smälla en hel del i Kungliga.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2016-10-15 kl. 19:23.
Citera
2016-10-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Oavsett hur det går hoppas jag Mikael gör en stabil insats, han har ju liksom ingeting att förlora. Men som sagt vaknar Verdasco på fel sida kan han bli en riktig error-maskin, slå ett dussin dubbelfel och knappt få in en backhand. Skulle det bli vinst väntar Ivo Karlovic i andra.

Del Potro mot Isner i första. Där har vi en match där det lär smälla en hel del i Kungliga.

Ja, Delpo - Isner var en tuff första men Isner är inte i någon bra form alls så Delpo är favorit där.

Karlovic har jag som outsider till titeln, som jag sa för en månad sedan. Men det återstår att se hur bra form han är i. Hans lägstanivå är inte tillräckligt bra för att nöta sig vidare utan allt måste stämma för honom från dag ett.
Citera
2016-10-15, 19:20
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ja, Delpo - Isner var en tuff första men Isner är inte i någon bra form alls så Delpo är favorit där.

Karlovic har jag som outsider till titeln, som jag sa för en månad sedan. Men det återstår att se hur bra form han är i. Hans lägstanivå är inte tillräckligt bra för att nöta sig vidare utan allt måste stämma för honom från dag ett.

Det är ett bra startfält i år men vem tar hem titeln? Monfils är oberäknelig men får ändå hållas tillsammans med Del Potro som favorit. Jag tror och hoppas på en final mellan Monfils och Del Potro.

En outsider till titeln då säger jag Steve Johnson, tycker han bara bli bättre och bättre. Jack Sock är i bra form och var i final förra året så han gillar att spela i SO och blir farlig. Zverev? Dimitrov? Karlovic? Anderson?
Senast redigerad av Reggie Hamond 2016-10-15 kl. 19:23.
Citera
2016-10-15, 22:57
Medlem
Citat:
Det är ett bra startfält i år men vem tar hem titeln? Monfils är oberäknelig men får ändå hållas tillsammans med Del Potro som favorit. Jag tror och hoppas på en final mellan Monfils och Del Potro.

En outsider till titeln då säger jag Steve Johnson, tycker han bara bli bättre och bättre. Jack Sock är i bra form och var i final förra året så han gillar att spela i SO och blir farlig. Zverev? Dimitrov? Karlovic? Anderson?

Ja, det är ett väldigt bra startfält, bästa jag kan minnas på väldigt länge. Jag tror att Dimitrov kan vinna också, han är seedad tvåa och har vunnit titeln förut och han är i bra form. Sock har även han spelat bra tidigare. Sen får man inte glömma Baggen heller, han har vunnit turneringen en gång, 2009 tror jag det var. Han tog sig faktiskt till fjärde rundan i US Open förra månaden. Anderson tror jag inte på, har haft problem i år, han har inte klarat att komma tillbaka där han var innan sin skada som han hade i början av året. Zverev kan mycket väl gå hela vägen, nu när han har tagit sin första titel så kanske det lossnar.

Jag tror och hoppas att del Potro vinner.
Citera
2016-10-16, 23:39
Medlem
Citat:
Söderlund åkte tyvärr ut i sin första kvalmatch, stryk mot tjecken Adam Pavlasek (6-3, 6-2). Rosenholm vann sin första och ställs mot Zopp som överraskande slog ut Quarrey.

Mikael Ymer fick Verdasco i första och Elias Ymer får en kvalspelare. Vad ger ni Mikael Ymer för chanser mot spanjoren?

klart det är små chanser,men tror det finns en , Ymer är ändå svår få hål på,kanske kan gå Verdasco på nerverna.
Citera
2016-10-16, 23:47
Medlem
Citat:
Han spelar så för att han inte behärskar något annat. Han måste ha korta bolldueller.

Nog skulle han kunna hålla i bollen ,har grym teknik , den skulle han kunna använda på ett annat sätt.
Citera
2016-10-16, 23:56
Medlem
Murray vann titeln i Shanghai och närmar sig förstaplatsen på rankingen med stormsteg. Tror han fixar det redan i år. Djokovic verkar vara lite trött faktiskt. Kan nog vara så att det var en sån fruktansvärd urladdning för honom att vinna franska öppna så han undermedvetet har blivit lite nöjd.

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Nog skulle han kunna hålla i bollen ,har grym teknik , den skulle han kunna använda på ett annat sätt.

Han tjänar väl inget på att hålla i bollen när alla hans styrkor är i offensiven och alla hans svagheter är i defensiven. Vore helt hjärndött att spela passiv skittennis (vilket det skulle bli hans fall).

Sen så har teknik inte mycket att göra med om du är bollsäker eller inte, eller om du kan försvara dig bra. Du kan ha hur fantastisk teknik som helst, att vara bollsnål handlar om disciplin. Det är nåt man måste träna på hela livet, har man inte grundtalangen för det så kommer man aldrig att kunna utveckla den typen av spel. Dustin är en bolltrollare men han är ingen disciplinerad spelare, ingen bollmaskin som kan nöta ner sina motståndare och det har han inte potential till att bli heller.
Citera
2016-10-17, 10:37
Medlem
Nu är det klart att man stänger av Kyrgios i alla fall. Bra gjort, det blir som mest två månader eller som minst tre veckor beroende på om Kyrgios vill gå med på att träffa en psykolog eller inte

http://www.atpworldtour.com/en/news/atp-sanctions-kyrgios-2016
Citera
2016-10-17, 10:44
Medlem
Serena Williams missar slutspelet igen. Hon har fortfarande problem med sin axel. Frågan är om den någonsin blir bra, hon har endast spelat åtta turneringar i år.

Helt ofattbar utveckling på WTA-touren. Serena stormade fram mot en äkta grand slam för lite mer än ett år sedan och det var nog ingen som inte trodde att hon skulle vinna många grand slams och krossa rekordet. Nu står hon där ett år senare med bara en grand slam titel extra och skadeproblem. Det kan verkligen gå snabbt utför när man minst anar det. Frågan är om hon kommer tillbaka. Det känns väl inte osannolikt att hon kommer tillbaka och vinner nån GS-titel till men det lär inte bli massor som man trodde för lite mer än ett år sedan. Sen finns det många spelare som aldrig vunnit en grand slam i toppen som är hungriga och sen givetvis Kerber som inte längre är rädd för Serena som de flesta andra är, kan nog bli tufft att komma tillbaka till samma överlägsna form.
Citera
2016-10-17, 11:33
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Nu är det klart att man stänger av Kyrgios i alla fall. Bra gjort, det blir som mest två månader eller som minst tre veckor beroende på om Kyrgios vill gå med på att träffa en psykolog eller inte

http://www.atpworldtour.com/en/news/atp-sanctions-kyrgios-2016

Kyrgios har ju ändå ingen lust att spela resten av säsongen, att stänga av honom de kommande tre veckorna är väl närmast att betrakta som belöning snarare än straff.

Han kommer säkert vara rena Dalai Lama Ghandi efter de där psykologmötena.
Citera
2016-10-17, 14:38
Medlem
Vobblers avatar
Såg att cmore har börjat med en streamingtjänst, men de kanske har kört den ett tag. 99 kr/månad är ju ganska ok. http://www.cmore.se/kampanj/tennis
Citera
2016-10-17, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Kyrgios har ju ändå ingen lust att spela resten av säsongen, att stänga av honom de kommande tre veckorna är väl närmast att betrakta som belöning snarare än straff.

Han kommer säkert vara rena Dalai Lama Ghandi efter de där psykologmötena.

Jaja, men det där är bara skitsnack från hans sida tror jag. Såklart han vill spela och kvalificera sig till slutspelet. Det vill alla som spelar på touren. Vill man inte det (på riktigt) så kan man lika gärna lägga av med tennisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in