2016-07-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond

Regn regn och åter regn. I morgon blir det alltså två matcher för en del spelare. Kan nog bli ganska nervöst för Ymer om han skulle ställas mot Söderlund som inte har något att förlora om de båda vinner sina första matcher.

Ja , jag tror inte Söderlund är helt värdelös faktiskt.

Jo , dom spelar turneringen Måndag-Lördag va? för att inte krocka med kval till atp:n och så vidare.
Citera
2016-07-05, 22:16
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jo , dom spelar turneringen Måndag-Lördag va? för att inte krocka med kval till atp:n och så vidare.

Båstad slutar den tionde juli så finalen går på söndag. De är väl rädda att regnet kommer förstöra så det gäller att skynda på så att de hamnar rätt i schemat.
Citera
2016-07-05, 22:36
Medlem
Lindstedt tillsammans med storservaren Groth föll tyvärr i dubbeln. Inte så konstigt när de mötte världsettorna, tog i alla fall ett set och gjorde en bra turnering. Någon som vet vad som hände med britten som Lindstedt spelade med förut, varför slutade de samarbetet?
Citera
2016-07-05, 23:25
Medlem
Citat:
Båstad slutar den tionde juli så finalen går på söndag. De är väl rädda att regnet kommer förstöra så det gäller att skynda på så att de hamnar rätt i schemat.

Men varför måste tex Ymer spela 2 matcher imorgon då? kunde han ju lika gärna spela sin 2:a omgång på Torsdag för kvarten går ändå på söndag, det är ju bara lägga dom som han spela klart idag imorgon Onsdag och dom som spelade i Måndags.
Citera
2016-07-06, 00:01
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Men varför måste tex Ymer spela 2 matcher imorgon då? kunde han ju lika gärna spela sin 2:a omgång på Torsdag för kvarten går ändå på söndag, det är ju bara lägga dom som han spela klart idag imorgon Onsdag och dom som spelade i Måndags.

Vet inte hur väderprognoserna ser ut för resten av veckan i Båstad men det ända jag kan tänka mig är att det handlar om att arrangörerna är rädda för att vädret kan ställa till det.
Citera
2016-07-06, 09:53
Medlem
Citat:
Vet inte hur väderprognoserna ser ut för resten av veckan i Båstad men det ända jag kan tänka mig är att det handlar om att arrangörerna är rädda för att vädret kan ställa till det.

Kollade igår väderprognosen och enligt den ska et regna fram 13-14 idag och ser dom flyttat fram starttiden från 10 till 12 också, ska bara regna lätt från 12 och framåt och lite regn klarar ju gruset.
Citera
2016-07-06, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSportFreak
Sam Querrey vs Milos Raonic, kan amerikanen skrälla igen? Läs mina tankar och idéer på http://thesportsfreak.blogg.se/ Matchanalys och jämförelse mellan spelarna samt speltips för dom med intresse.

Finns även på twitter: https://twitter.com/TheSFreak

Välkomna in!

Ja tänk att han är i kvart, det trodde man ej.

edit: nice blogg förresten
Citera
2016-07-06, 13:16
Medlem
Som jag befarade, nu kommer Elias förlora bara för det där förbannade regnet, blåser storm idag och Fabbiano behärskar det mycket bättre, det är ju synd när det är en turnering i sverige att alla svenskar ska åka ut direkt.Elias känns i bra form dessutom.
Citera
2016-07-06, 13:18
Medlem
Ymer hade 2 raka breakbollar för 5-3 i andra set, men tappade helt spelet, många enkla misstag, setet 6-4 till Fabiano, hoppas han skärper till sig i tredje
Citera
2016-07-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Ymer hade 2 raka breakbollar för 5-3 i andra set, men tappade helt spelet, många enkla misstag, setet 6-4 till Fabiano, hoppas han skärper till sig i tredje

Söderlund vann mot Lindell 7-5 6-2 ,ser ut som det blir Fabbiano som får äran krossa svensken.
Citera
2016-07-06, 13:48
Medlem
Skulle vilja påstå att Ymer spelade i stort lika bra som Fabbiano, skillnaden var att Fabbiano gjorde betydligt färre enkla misstag, därav förlusten
Citera
2016-07-06, 13:48
Medlem
Ha ,då var den här veckan förstörd... sett fram emot Söderlund men nu kommer jag ej göra det ,blir bara pinsamt se han bli överkörd,får väl 5 game kanske.
Ymer kommer va utanför 200 snart, ingen poäng denna vecka och inga poäng kommande 2 heller,godnatt svensk tennis.
Fattar inte hur svårt det kan va,tror nästan om jag hade börjat spela tennis när jag var 3 som proffsen gör skulle jag säkert va bättre än alla svenskar, jag menar man gör ju inget annat än spelar tennis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in