2008-05-25, 16:41
Medlem
Idag började Franska öppna i Paris. Nadal är förstås storfavorit, även om han haft en del skadeproblem på sistone.

Federer har dock fått en bättre lottning; han slipper både Nalbandian, som han alltid har problem med, och Djokovic. Själv kommer jag hålla stenhårt på Federer. I mina ögon är han den elegantaste och mest skönspelande idrottsmannen alla kategorier.

Lottning:

http://www.rolandgarros.com/en_FR/sc...s/ms/r1s1.html
Citera
2008-05-25, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grue
Idag började Franska öppna i Paris. Nadal är förstås storfavorit, även om han haft en del skadeproblem på sistone.

Federer har dock fått en bättre lottning; han slipper både Nalbandian, som han alltid har problem med, och Djokovic. Själv kommer jag hålla stenhårt på Federer. I mina ögon är han den elegantaste och mest skönspelande idrottsmannen alla kategorier.

Lottning:

Det håller jag med om, speciellt gillar jag hans enhands backhand.
Citera
2008-05-25, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grue

Lottning:

Scener man sällan skådat utspelar sig just nu på Phillipe Chatrier-banan där Gustavo Kuerten sensationellt comebackar mot Mathieu!

Själv hoppas jag på Nadal. Sedan får gärna hemmaspelarna Fabrice Santoro och Monfils gå långt.
Senast redigerad av IlDivino 2008-05-25 kl. 17:51.
Citera
2008-05-25, 17:43
Medlem
dr-zekes avatar
Nadal är naturligtvis stenhård favorit, kanske mer iår än tidigare med tanke på Federers svaga säsongsupptakt (bara en titel än så länge och ingen Masters-pokal ännu).

Alla kommer förvänta sig att Nadal kommer gå in och fullkomligt spela ut hela starfältet, inklusive Federer. Nadal har knappast råd med två-tre stenhårda femsettare utan att folk börjar ifrågasätta hans överlägsenhet och hans potential att stå som slutsegrare. Den intressanta frågan är hur han kommer hantera denna extrema press utan att det påverkar hans spel. Årets turnerning lär bli det riktigt stora testet för Mallorca-sonen på hur väl han lyckas hålla sig fokuserad. Han har ju tidigare visat att han besitter ett psyke av stål, men det har väl alltid i viss mån varit i situationer där han slagit ur underläge (alla icke-grusturneringar) och folk kanske inte väntar sig att han t.ex. når två raka Wimbledon-finaler. I år kommer inget mindre än en promenadseger räknas som en framgång för Nadals omgivning (Själv struntar han fullständigt i hur han vinner, bara han vinner).

Jag hoppas innerligt att Federer har med sig sitt stora spel in till Roland Garros , han har ju trots allt spelat riktigt riktigt bra i sekvenser inte minst under Monte Carlo. Känns också att när han har huvudet med i spelet spelar han ett bättre grusspel, mer agressivt och enkelt än tidigare. Detta är precis vad han behöver ha med sig inför turneringen.

Djokovic lär väl som vanligt dras med hälsorelaterade problem (minns astman eller vad det nu är han lider av) och han lär väl fortfarande skylla ifrån sig ifall han förlorar (rätt trist beteende av en världstrea faktiskt). Om han får ihop spelet kanske han kan rubba Nadal, inte mer... Om nu Nadal går på en mina innan finalen lär knappast Djokovic vara den minan.

Övriga starfältet ger jag inte mycket till övers för, det skulle väl vara Davydenko och Nalbaldian som möjligen kan vara med i leken om de får den mentala biten att funka.

Som vanligt är jag sjukt överladdad inför en GS och denna kommer följas med stort intresse!
Citera
2008-05-25, 17:57
Medlem
Håller med om att Djokovic är en riktig fuling.
Citera
2008-05-25, 17:58
Medlem
pirates avatar
Bra initiativ till tråden och vilket fint avslut Guga fick, efter förlusten mot Mathieu. Har alltid gillar Guga, tyckte om hans spelstil men tyvärr så har skadorna satt sina spår.

Angående själva turneringen så håller jag faktiskt med dr-zeke om att denna GS kommer att vara ett stort test för Nadal och hans psyke. Han har ju inte den lättaste lottningen om man jämför med Federer's men återigen så tror jag och hoppas att han står som slutsegrare så att han kan få inspiration till Wimbledon och kanske kanske kan vinna denna ärofyllda GS. Det hade varit riktigt grymt.

För de andra spelarna så tror jag att Federer som vanligt kommer att lunka fram tills han möter nån topseedad spelare och där han får ta fram lite av sitt bästa spel för att sedan lunka vidare. Sen är det väl Nalbandian man får se upp med och självklart Djokern oxå. Men som skrivit så kommer han nog inte att hålla måttet hela vägen fram.
Citera
2008-05-26, 11:34
Medlem
Inte Eurosport

Liksom ni andra är jag väldigt laddad inför Franska. Tyvärr kommer jag inte ha så stor tillgång till Eurosport och undrar därför om någon av er vet om spektaklet går att skåda på Webb-Tv?
Citera
2008-05-26, 12:29
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzmunken
Liksom ni andra är jag väldigt laddad inför Franska. Tyvärr kommer jag inte ha så stor tillgång till Eurosport och undrar därför om någon av er vet om spektaklet går att skåda på Webb-Tv?

Har för mig att det ska kunna gå att se på live-tennis på eurosports hemsida...
Om inte så har du ju
http://www.myp2p.eu/
Citera
2008-05-26, 23:07
Medlem
pirates avatar
Regnavbrott halva dagen har resulterat i spelstopp!
Jävla skitväder
Citera
2008-05-26, 23:46
Medlem
RealMadrid852s avatar
Hoppas iaf på Federer-Nadal i finalen.

Förra årets final var mästerlig.
Citera
2008-05-27, 00:14
Medlem
brenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealMadrid852
Hoppas iaf på Federer-Nadal i finalen.

Förra årets final var mästerlig.

Blir våt bara av tanken!
Citera
2008-05-27, 20:53
Medlem
pirates avatar
Regn hela tiden...spelet stoppat tills 11.30 imorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in