Jo, det är som du sa, min bror utsattes för mer våld än mig, då han bråkade ganska mycket. Saker som vi blev slagna för var bla om vi ljög för han eller bråkade med varandra(jag och min bror), och andra saker.
Det är ganska kompliserat, ska försöka förklara situationen kortfattat.
*Vi bodde med vår styvpappa i 8 år, han slog oss när vi gjorde fel (dem gör så i det landet han var född i,uppfostrar barn med att "aga" dem)
*Mamma skiljde sig för 2 år sen, polisnamällan gjordes för ett halvår sen av min bror, har tagit ett halvår innan polisen tar tag i saken ...
*Det var så att om vi gjorde "fel" så blev vi slagna ett visst antal gånger med en pinne, med åren blev det värre och värre, tillslut försvann pinnen, och ersattes av slag,sparkar,armbågar.
*Även "kontrollen" försvann mer och mer. Med att han sade att han ska slå ett visst antal gånger, så visste man när det skulle sluta efter t.ex 3-5 slag på rumpan/handen. Detta försvann ju äldre vi blev, när han tappade kontrollen, slog han utan kontroll, utan att man visste inte när det skulle sluta eller föränn han insett att han gått för långt.
*Kan även tilllägga att han kan kampsport, och är fysiskt stark. Saken är också att han har egna barn som är under 10 år, just nu. Vill inte att dem ska hamna på foster hem, Då vår mamma är alkolist och inte kan ta hand om dem.(vad som händer om han åker till fängelse)
*Han slår inte sina egna barn som han slog mig och min bror.
Ni som har bra koll på juridik, vad kan straffet bli ?, polisen jag pratade med nämnde skadestånd eller fängelse.
Vill gärna veta vad det kan bli för straff på ett sånt här fall?
Edit: ganska desperat för svar, ska faktiskt infinna mig på mötet idag

på eftermiddagen.