2008-05-22, 17:05
Medlem
Pirrlos avatar
Hej ska köpa en ny telefon och har bestämt mig för att jag vill ha en telefon med touchscreen och fortfarande inte för stor för att ha i fickan utan problem.

Jag har som fastnat för att antingen köpa en HTC touch eller en viewty. Nån som har nån erfarenhet av dessa två, speciellt hur pass snabbt operativsystemen är i dom och möjligheterna att spela tex Age of empire och likade spel. Iphone känns lite stor och dessutom så är den både lite dyrare och ingen garanti på ifall man köper den beggad.

Hade väl tänkt lägga nånstans mellan 2-3000 tusen beggat för telefonen med kvitto och garanti.

Snälla FB kamrater hjälp mig. Har gått gått med beslutsångest i 2 månader nu snart :P
Citera
2008-05-23, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pirrlo
Hej ska köpa en ny telefon och har bestämt mig för att jag vill ha en telefon med touchscreen och fortfarande inte för stor för att ha i fickan utan problem.

Jag har som fastnat för att antingen köpa en HTC touch eller en viewty. Nån som har nån erfarenhet av dessa två, speciellt hur pass snabbt operativsystemen är i dom och möjligheterna att spela tex Age of empire och likade spel. Iphone känns lite stor och dessutom så är den både lite dyrare och ingen garanti på ifall man köper den beggad.

Hade väl tänkt lägga nånstans mellan 2-3000 tusen beggat för telefonen med kvitto och garanti.

Snälla FB kamrater hjälp mig. Har gått gått med beslutsångest i 2 månader nu snart :P

Du jämför äpplen och päron.

HTC Touch har ju Windows Mobile 6 medans Viewtyn kör med ett flashbaserat OS (inte Symbian). När det gäller ren produktivitet så skulle jag nog satsa på HTC'n, finns en hel uppsjö med progran etc.
Om du däremot bara vill ha en slimmad mobil med pekskärm som du kan ringa med så borde du välja Viewtyn.

Skulle personligen valt HTC Touch då jag tycker att man får mer för pengarna.
Citera
2008-05-23, 17:29
Medlem
Gravity2s avatar
Brorsan har en Viewty, och jag gillar den inte alls. Är riktigt glad att jag inte fick tag i någon när jag spontanköpte min nuvarande telefon (jag behövde en telefon just den dagen och ingen hade den i lager).
Den är riktigt plastig, pennan är ruggigt osmidig (Vem sjutton vill ha en jäkla pinne med en diameter på ~5mm hängade i ett snöre på telefonen?) och jag har något emot menyerna.
Det finns väl egentligen inget att klaga på med själva telefonen, men jag tyckte att den kändes som en leksak. Testa att klämma på en innan du bestämmer dig säger jag
Citera
2008-05-25, 12:51
Medlem
Pirrlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Brorsan har en Viewty, och jag gillar den inte alls. Är riktigt glad att jag inte fick tag i någon när jag spontanköpte min nuvarande telefon (jag behövde en telefon just den dagen och ingen hade den i lager).
Den är riktigt plastig, pennan är ruggigt osmidig (Vem sjutton vill ha en jäkla pinne med en diameter på ~5mm hängade i ett snöre på telefonen?) och jag har något emot menyerna.
Det finns väl egentligen inget att klaga på med själva telefonen, men jag tyckte att den kändes som en leksak. Testa att klämma på en innan du bestämmer dig säger jag

Jo fick möjligthet att testa en viewty i fredags och jag gillade endå den. Har inte testat operativsystemet och menyerna i HTC men tar å kände på en dummy och ska jag vara ärldig kändes den som en tegelsten i handen. Skulle tro att den är nog rätt jobbig att ha i fickan.
Citera
2008-05-25, 15:21
Bannlyst
Citat:
Jo fick möjligthet att testa en viewty i fredags och jag gillade endå den. Har inte testat operativsystemet och menyerna i HTC men tar å kände på en dummy och ska jag vara ärldig kändes den som en tegelsten i handen. Skulle tro att den är nog rätt jobbig att ha i fickan.

Err... vah?
Citera
2008-05-25, 15:28
Medlem
Pirrlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo0ker
Err... vah?

misstänker du syftar på att jag tyckte HTC var klumpig. Vet inte riktigt varför jag fick den känslan men den kändes i alla fall tung i handen. I övrigt så gillade jag storlek å så på den.

Verkar dock som det blir en viewty till slut då jag fått tag på en för under 2000
Citera
2008-05-25, 16:19
Bannlyst
Citat:
misstänker du syftar på att jag tyckte HTC var klumpig. Vet inte riktigt varför jag fick den känslan men den kändes i alla fall tung i handen. I övrigt så gillade jag storlek å så på den.

Verkar dock som det blir en viewty till slut då jag fått tag på en för under 2000

Ja det gjorde jag.

----------------------------------------
HTC Touch:

Mått: 99.9 x 58 x 13.9 mm

Vikt: 112 g
----------------------------------------
LG Viewty:

Mått: 103.5 x 54.4 x 14.8 mm

Vikt: 112 g
---------------------------------------

Inga skillnader av astronomiska mått direkt...

Jaja, skönt att det fixade sig i alla fall.
Citera
2008-05-25, 16:46
Medlem
catlands avatar
Viewtyn är ett slött helvete att använda.
Citera
2008-05-25, 22:42
Medlem
Vänta tills HTC touch diamond kommer! Så får du både en bra och ruskigt snygg mobil =) (Enligt mig)
Citera
2008-05-25, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Vänta tills HTC touch diamond kommer! Så får du både en bra och ruskigt snygg mobil =) (Enligt mig)

Javisst är den överlägsen ur alla aspekt, men den skiljer sig ganska mycket i pris från redan nämda modeller...
Citera
2008-05-26, 00:43
Medlem
Pirrlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha

Jo absolut den är allt jag önskar hos en telefon dock så finns den ju inte på marknaden än och jag behövde en telefon nu direkt då min gamla är totalt fuckad. Mobilvirus delux.

Får viewtyn på tisdag så får väl posta ett inlägg i när jag testat den lite för att se ifall jag gjort ett bra val eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in