• 1
  • 2
2002-07-31, 01:10
Medlem
inte för att det hör till ämnet men..
xp eller 2k? vilket är bäst och varför? 8)
Citera
2002-07-31, 03:42
Medlem
terrors avatar
Personligen så uppskattar jag 2000 mer. Mest pga att det är mycket stabilt.
Citera
2002-07-31, 16:13
Medlem
Mindre fluff = bättre
Citera
2002-08-01, 22:08
Medlem
hehe.. inte bra att ha datan vi fönstret nä.. fick vatten på datan när munstycket på vattenslangen lossnade när farsan tvättade fönsterräcket.. :?
Citera
2002-08-01, 23:28
Medlem
Raazs avatar
FEL!

[color=red]NÄR JAG SKREV MITT INLÄGG BLEV NÅGOT FEL!
Därför blev mitt och någon annans inlägg ihopsatta.[/color]

Detta skrev någon annan:
Är det nån här som kör XP och fått det att funka felfritt med lite skrivare o grejjer inkopplat ? Säg till i så fall.. .-)

Och detta skrev jag:
Har XP home med skrivare + flera nätverksskrivare på andra win98 datorer. Allt detta funkar felfritt.

Fast skrivaren började krångla lite när ja fick in en humla i den.. Så mitt tips är att datorn ska stå långt från öppna fönster.

[color=red]Och allt detta ska ligga före Zimpas andra inlägg.[/color]
Citera
2002-09-15, 16:38
Medlem
Raaz o Zimpa: Ja humlor o vattenslanger passar nog inte med datorer.

Åter till ämnet:
Själv kör jag sedan i vintras XP Pro och jag är klart imponerad av tillförlitligheten och stabiliteten. Har själv inte haft 2000 men hört av ett par bekanta att det ibland blir problem.
Jag nyinstallerade mitt XP efter att jag formaterat hårddiskarna.
Då hade jag Win98 och Pentium3 1,0 Ghz. Det fungerade fint, och jag har regelbundet uppdaterat på Windows hemsida. I somras uppgraderad jag processor och moderkort till P4 och 1,8 Ghz. Inga problem där heller förutom att jag fick omaktivera hos Windows.
Men jag är nöjd, inga blåa skärmar med en massa felmeddelande, uppstarten går snabbt även om jag hastigt stängt av datorn.
Citera
2002-09-15, 16:45
Medlem
Det beror på vad du har för dator. XP kräver lite mer dator än vad 2000 gör. Jag kör XP på en bärbar och den är hur stabil som helst. 2000 är väldigt bra om man ska spela eller köra server. XP är som sagt lite mer fluff, lite snyggare.
Jag kör både och XP på en dator och 2000 på en, 2000 på servern och XP påden jag leker med.
Men smaken är som baken.
Citera
2002-09-15, 16:58
Medlem
I valet mellan XP och 2000 så skulle jag föredra det senare.
Väldigt mycket beror ju självklart på vad man ska använda datorn till. Gillar du flashiga rutor och färger, och håller hela tiden på att leta efter det perfekta winamp-skinnet så är nog XP att föredra.
Men är du istället den som använder standard skinnet till winamp för att du inte vill belasta datorn med en massa onödigt fuffens och hellre vill ha det stabilt och cleant så är nog 2000 att föredra...
Citera
2002-09-15, 18:32
Medlem
Du Gargamel, ska det stå "om smaken är som bakom" i din signatur?
Citera
2002-09-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phreakeraktig
Du Gargamel, ska det stå "om smaken är som bakom" i din signatur?

Ja det är en fråga, "om smaken är som baken då bör väl bla bla bla?"
Det var en undran. en signatursundran...

edit: HAHA förstår vad du menar... "bakom"... såg det inte alls... tackar.. jo klart det ska stå "baken"!
Citera
2002-09-17, 20:23
Medlem
Hon:Är det inte så att 2000 är avsett för servrar i nätverk där man har minst 5 arbetsstationer, dvs den ersätter gamla hederliga NT?, och att XP är avsett för arbetsstationer eller i mindre nätverk, typ 1 eller 2 datorer ihopkopplade.

zimpa: Det finns nog ingen som kan svara på vilket som är bäst, mer än
Microsofts marknadsförare.

Jag har ställt in mitt XP för bästa prestanda och använder det "gamla" utseendet. En massa glitter och färger är jag inte i behov av utan jag var ute efter ett stabilt operativsystem jämfört med 95/98, och det tycker jag att jag har fått nu.
Citera
2002-09-17, 20:46
Medlem
Liquid_Xs avatar
xp pro tillåter max att 10 klienter ansluter till den åt gången... det är begränsningen.. xp är bara desktop os, 2k är server os fram tills .net server släpps...

kör 2k just nu, kommer byta till xp när sp1sv kommer..

fast ska man ha en bra server så är det linux som gäller
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in