• 1
  • 2
2008-05-22, 13:43
Medlem
Igårkväll började det klia i ena ögat och det fortsatte under förmiddagen idag. Nyss när jag kliade blev det suddigt i synfältet, och ställde mig framför spegeln för att kolla om det var någon ögonfrans eller liknande som hade fastnat, och att det eventuellt var den som hade ställt till problemet.

När jag ställde mig framför spegeln såg jag en genomskinlig geléliknande sträng som låg rakt över ögat. Jag tittade upp och drog försiktigt ett finger över strängen och fick ut den. Väl ute såg gelésträngen mer ut som en liten genomskinlig klump. Samma konsistens som klister, eller sperma typ. När jag rörde klumpen och tog bort fingret blev det en "sträng" mellan fingrarna.

Vad i helvete är detta? Jag tvivlar på att det är sperma eftersom att jag vanligtvis inte brukar spruta mig själv i ögat. Ögat kliar fortfarande som fan. Help!
Citera
2008-05-22, 13:46
Bannlyst
En bit ögonvita?
Citera
2008-05-22, 13:52
Medlem
Nakenchocks avatar
Ring sjukvårdsupplysningen istället för att vara orolig!

Kan säkert vara allt möjlig - ögoninflammation, allergisk reaktion etc
Citera
2008-05-22, 13:54
Medlem
RedQueens avatar
Så där har jag fått på min kontaktlins ibland. Det har aldrig hänt nåt värre så det verkar inte vara nån jättefara?
Citera
2008-05-22, 14:00
Medlem
Snorlyktans avatar
Får sånt varje vår/sommar. En lättare ögoninflammation, finns en salva att köpa på apoteket du lägger på ögat så blir det bättre.
Enligt läkarn är det inte allergi, men eftersom jag får det samma tid på året, varje år...
Citera
2008-05-22, 15:40
Medlem
ubersantas avatar
Alltså det vita slemmet kan vara en varbildning från överblivna enzymer i näsans polyper. Dessa polyper utsöndrar överblivet enzym när man bl.a. ätit för mycket frukt och inte fått tillräckligt med solljus.

Det är inte farligt, men kan vara rätt otrevligt. Jag råder dig att äta mindre frukt, och försöka sola lite mer.
Citera
2008-05-22, 15:42
Bannlyst
Det kan inte ha något med leverfäckarnas sporbildning att göra? Kolal upp det med en hemma-ondeskopiutredning, finns att köpa på ebay.
Citera
2008-05-22, 15:44
Medlem
Yoyombas avatar
Men herregud människa. Det har jag fan varje dag, nästan!
Det är ingen fara! Bara ett sätt för ögat att rena liksom. Det blir så ibland.
Citera
2008-05-22, 16:42
Medlem
Periods avatar
Jag fick sjukt mycket sånna strängar i underkanten på ögonen när jag hade ögoninflammation. Köp salva mot det DIREKT, om det nu är ögoninflammation och det bryter ut så kommer du (om du får som jag) behöva torka ögat med papper var 5e minut. det är skitjobbigt
Citera
2008-05-22, 16:51
Medlem
Jag har en gul geléliknande klump i nedre delen av mitt vänstra öga, har haft den där i snart 3 år, vettefan vad det är för något, går inte att få bort den. Någon som vet vad jag ska göra åt det?
Citera
2008-05-22, 16:55
Medlem
Yoyombas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbban87
Jag har en gul geléliknande klump i nedre delen av mitt vänstra öga, har haft den där i snart 3 år, vettefan vad det är för något, går inte att få bort den. Någon som vet vad jag ska göra åt det?

Gå till en ögonläkare?
Citera
2008-05-22, 17:28
Medlem
Periods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbban87

Investera i bostäder under tiden, inte för att det hjälper mot ögonen men på tre år skulle du säkert ha tjänat en slant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in