• 1
  • 2
2008-05-22, 12:38
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Nu vet jag att det finns en hel del trådar om Köp & Sälj, men vad jag funderar på är inte enbart just den kategorin, utan om all sorts annonsering. Köp & Sälj, Recycle Your Stuff, Jobbannonsering, "Klicka på min länk" osv som underkategorier i ett gemensamt forum, hade faktiskt varit väldigt behagligt. Många hade uppenbarligen även uppskattat det.

Av vad jag har förstått blev just Köp & Sälj, som exempel, avstängt pga knarkhandel och dylikt trams. Varför inte helt enkelt sätta upp tydliga regler i dessa samtliga subforum för att isf undvika sådana tråkigheter? Självklart tillsammans med aktiv moderering. Vi hade ju dessutom, förhoppningsvis, sluppit att folk postar annonser i andra forum där de inte hör hemma.

Vad tycker folk om en annons-avdelning? Diskutera.
Senast redigerad av TheGoodDoctor 2008-05-22 kl. 12:39. Anledning: Bättre titel
Citera
2008-05-22, 12:49
Medlem
503s avatar
Nej, det låter inte som en bra idé.
Dels för att vissa saker du listar är skit och dels för att detta är ett diskussionsforum.

En köp & sälj på flashback.se (så som det var tidigare) hade jag tyckt var okej, men inte inne på forumet.
Referallänkar och annat skit (vilket jag antar du syftar på med "klicka på min länk") ska det givetvis inte finnas någon särskild avdelning för.

Beträffande reglerna för en eventuell sådan avdelning så säger jag precis som jag gjorde i den andra tråden: jag anser att man bör ha varit medlem en viss tid och ha postat ett visst antal inlägg för att få tillgång till avdelningen.
Detta är inte blocket.se - folk bör i huvudsak vara här för diskussionerna, och inte för annonsering.
Citera
2008-05-22, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Varför inte helt enkelt sätta upp tydliga regler i dessa samtliga subforum för att isf undvika sådana tråkigheter? Självklart tillsammans med aktiv moderering. Vi hade ju dessutom, förhoppningsvis, sluppit att folk postar annonser i andra forum där de inte hör hemma.

Vi har ju sett innan hur regler inte följs ändå, ta t.ex RYS som exempel. Hur tror du att folk kommer undan dessa regler? Men så länge moderatorerna har befogenheter nog att ge tillsägelser så kommer folk inte fortsätta med att sälja knark och dylikt.

Skulle många t.ex vara uppkäftiga mot en polis som har ett laddat vapen?

edit:

Alla mods har befogenheter att ge tillsägelse, det blir bara en dålig stämning när man väl gör det att man helst undviker detta, men så länge det inte finns auktoritet så finns det heller ingen anledning att sköta sig.
Senast redigerad av arkehål 2008-05-22 kl. 13:26.
Citera
2008-05-22, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 503
dels för att detta är ett diskussionsforum.

Då skiter sig RYS också. Ta bort RYS!
Citera
2008-05-22, 13:56
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Då skiter sig RYS också. Ta bort RYS!

Att det inte enbart är ett diskussionsforum vet vi ju redan, både LB, RYS och invite-tråden i Fildelning är ju sådana undantag. Däremot tycker jag att t ex RYS där man enbart får skänka bort saker är en annan sak än att ha ett annonsforum, där man vet att det skulle samlas en massa slödder i form av 10-post medlemmar som reggar enbart för att annonsera och nå ut till hela FB.
Citera
2008-05-22, 16:32
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Det här förslaget tar jag upp just därför att flashback är ett diskussionsforum. Istället för att folk felpostar annonser och bryter mot reglerna i fel avdelningar var så kan vi ha en oas/en undantagsavdelning där folk kan dumpa allt sånt, på ett ställe. Nu vet vi ju alla att folk postar annonser lite titt som tätt här och var, och att efterfrågan av en sådan avdelning alltså inte är noll.

Men om folk vill tro att flashback som diskussionsforum skulle hämmas av annonsering på en av alla dess avdelningar, förklara hur detta skulle gå till. Menar ni att folk skulle sluta diskutera i övriga forum? Va..?
Citera
2008-05-24, 01:45
Bannlyst
Citat:
...detta är ett diskussionsforum...
måste bara få säga:
varför skriver alla att FB är ett diskussionsforum som svar på såna här frågor?
jag tycker det är mer känt som "att ha allt"
Citera
2008-05-25, 23:41
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Jag håller med. När ändå RyS-avdelningen finns, ser jag ingen anledning till varför andra sorters liknande avdelningar inte skulle få finnas. Ha en samlingsavdelning för samtliga sådana forum, så löser sig allt.
Citera
2008-05-25, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
måste bara få säga:

Därför att admin själv har sagt det?
Citera
2008-05-26, 09:55
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
måste bara få säga:

För att det är ett diskussionsforum?
I en avdelning för annonsering så finns där inte mycket att diskutera.
Citera
2008-05-26, 10:34
Bannlyst
Citat:
För att det är ett diskussionsforum?
I en avdelning för annonsering så finns där inte mycket att diskutera.

Ungefär som i sexlänkar, RYS, LB, Varningar, listrådar?
Citera
2008-05-26, 22:31
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Ungefär som i sexlänkar, RYS, LB, Varningar, listrådar?

Ja, dock har admin gjort undantag i de fallen. Bara för att dessa få undantag finns, betyder det inte att det ska vara fritt fram för precis allting. Att använda det som stöd för din argumentation emot t.ex Laidback, håller inte för fem öre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in