• 2
  • 3
2008-05-23, 03:30
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbackaerik
Nej, de har arvda jaktvapen som tydligen innehas fullt lagligt enligt nagon undantagsregel som galler just arvegods. Jag vet inte om detta ar nagot kryphal, grazon eller vad det ar, men polisen har i vilket fall full vetskap om dem. Tyvarr har de kannt sig lockade att lamna in vapnen under amnestin, sa jag forsoker overtala dem att det inte ar nagon bradska alls och att det kan goras i stort sett nar som helst. Samtidigt jobbar jag givetvis pa operation overtalning for att fa dem att skicka vapnen gratis till mig.

Helt riktigt. Tyvarr tar en del allt de laser for sanning, och kan som du sager raka illa ut om de inte fatt korrekt information. Jag skulle bli mycket forvanad om nagon tog Orm Hakas inlagg pa allvar, men man vet ju aldrig.
Det du far efter är ett tillstånd som man får till dödsboet att inneha vapnen tills man hunnit avyttra dem , ett sådant tillstånd brukar delas ut för ca 3 månader åt gången ( iaf var det så för 3 år sedan ) och vapnet beläggs med nyttjandeförbud under tiden dvs vapnet får inte ens provskjutas utan tillstånd från polisen . Lyckas du inte sälja vapnet så kan antingen du eller polisen yrka/ansöka om inlösen av vapnen dessutom
Citera
2008-05-23, 04:09
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Det du far efter är ett tillstånd som man får till dödsboet att inneha vapnen tills man hunnit avyttra dem , ett sådant tillstånd brukar delas ut för ca 3 månader åt gången ( iaf var det så för 3 år sedan ) och vapnet beläggs med nyttjandeförbud under tiden dvs vapnet får inte ens provskjutas utan tillstånd från polisen . Lyckas du inte sälja vapnet så kan antingen du eller polisen yrka/ansöka om inlösen av vapnen dessutom

Jo, jag vill minnas att det var detta de gjorde till att borja med, men fick tipset om undantaget fran en polis som rakade vara jagare och tyckte det var synd att de skulle behova gora sig av med vapnen. Som jag namnde var det ett forenklat forfarande av nagot slag, sa jag skulle inte bli forvanad om det ocksa var kombinerat med nyttjandeforbud. Sen hande detta for manga ar sedan, sa jag skulle heller inte bli forvanad om lagstiftningen har blivit striktare pa senare ar, och att man inte kan utnyttja denna mojlighet langre.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in