Citat:
Ursprungligen postat av Orm_Haka
Du är på fel väg.
Du citerar skriften fel också. Jag älskar LIVET mer än VÄRLDEN, och hur du fick att jag genom att säga att jag tror på Jesus, har djävulen till fader för att jag fölger alla Jesu's ord, det får du tänka om själv. Lägg inte dina ord i min munn, din satmara.
Du förstår icke.
Att nå evigt liv är att födas av Anden. Vilken skillnad gör det om du tror men inte håller buden?
Sade inte Jesus:
Men vad synes eder? En man hade två söner. Och han kom till den förste och sade: 'Min son, gå i dag och arbeta i vingården.'
Han svarade och sade: 'Jag vill icke'; men efteråt ångrade han sig och gick.
Och han kom till den andre och sade sammalunda. Då svarade denne och sade: 'Ja, herre'; men han gick icke,
Vilken av de två gjorde vad fadern ville? De svarade: Den förste. Jesus sade till dem: Ja, sannerligen säger jag eder: Publikaner och skökor skola förr gå in i Guds rike än I.
Livet sitter inte i ditt kött. Livet sitter i själen din. Det eviga liv erhålls av att göra Faderns vilja.
Vill du dräpa människor med eller utan hat, har du precis som Jesus själv sade, djävulen till fader.
Strider du för köttet har du lämnat anden.
Strider du för världen har du lämnat Gud.
Du måste lära dig att skilja på liv och liv, död och död.
Jag kan inte säga det nog. Livet erhåller du av att göra Faderns vilja.
Sade inte Sonen att du som lärjunge ska be för dina fiender?
Tysta nu din mun innan någon faller i samma fålla som du gjort. Ta dig upp och vänd om!