2008-05-25, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av excelsis
Vågar jag fråga vad du menar med tro då, ifall du skiljer ut dig ifrån katolikerna?
Att leva skriften, inte bara göra den.

För lett?
Citera
2008-05-25, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Så där talar inte en sann kristi lärljunge.

Du är ju ingen, så varför du tror att du kan uttala dig om saken är ovisst.
Citera
2008-05-25, 19:58
Medlem
excelsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm_Haka
Att leva skriften, inte bara göra den.

För lett?
Det låter som en god ambition. Jag får önska dig lycka till.
Citera
2008-05-25, 20:01
Medlem
excelsiss avatar
Citat:
Jag tar inte order från en tönt på nätet, som vägrar säga vad för religion han tillhör.

Ingen har sett vad jag har sett.
Det står inte i bibeln, "du skall låta andra döda deg". Det står "du skall inte slå ihjäl", vilket betyder I SINNA/UTAV HAT.

När jag trycker på avträckaren så är det utan hat och jag vet att den person kom att döda många oskuldiga, och på det sätt dömma seg själv till evig hälvete.

Nu borde du använda din förstånd om du har nån, och lesa om det jag har sagt, DITT SPOTTANDE SVIN!
Ok, Du skjuter folk.. Är det att leva skriften? Vad är det du har sett som ingen annan sett?
Citera
2008-05-25, 20:03
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Du är ju ingen, så varför du tror att du kan uttala dig om saken är ovisst.
Och vem är du att utala dig om att jag är ingen?
Citera
2008-05-25, 20:05
Medlem
Du älskar världen mer än livet.
Därför strävar du också efter vad världen har att erbjuda.

Du har missat vad Jesus sade:

I haven djävulen till eder fader, och vad eder fader har begär till, det viljen i göra. Han har varit en mandråpare från begynnelsen, och i sanningen står han icke, ty sanning finnes icke i honom. När han talar lögn, då talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader.
Joh 8:44

Inte nog med det! Du uppmanar oss till att bryta Faderns bud! Du vill även att vi ska få djävulen till fader.
Den som fick Judas att förråda Jesus. Han vill du att vi skall ha till fader?

Och du kallar mig spottande svin? Vad är icke du då?
Citera
2008-05-25, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av excelsis
Ok, Du skjuter folk.. Är det att leva skriften? Vad är det du har sett som ingen annan sett?

Ja, jag har inte brutit skriften ännu.

Och det är såna ting som du inte får se.
Citera
2008-05-25, 20:08
Medlem
excelsiss avatar
Citat:

Och det är såna ting som du inte får se.
Det var inte dåligt...

Nu blir jag väldigt nyfiken. Kan du inte berätta? Syner? Uppenbarelser? Händelser?
Citera
2008-05-25, 20:09
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ojojoj .. Inser du vad du gör när du säger detta?

Matt 23:12

Var och en som upphöjer sig skall bli förödmjukad, och var och en som ödmjukar sig skall bli upphöjd.
Citera
2008-05-25, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel F
Du älskar världen mer än livet.
Därför strävar du också efter vad världen har att erbjuda.

Du har missat vad Jesus sade:

I haven djävulen till eder fader, och vad eder fader har begär till, det viljen i göra. Han har varit en mandråpare från begynnelsen, och i sanningen står han icke, ty sanning finnes icke i honom. När han talar lögn, då talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader.
Joh 8:44

Inte nog med det! Du uppmanar oss till att bryta Faderns bud! Du vill även att vi ska få djävulen till fader.
Den som fick Judas att förråda Jesus. Han vill du att vi skall ha till fader?

Och du kallar mig spottande svin? Vad är icke du då?

Du är på fel väg.

Du citerar skriften fel också. Jag älskar LIVET mer än VÄRLDEN, och hur du fick att jag genom att säga att jag tror på Jesus, har djävulen till fader för att jag fölger alla Jesu's ord, det får du tänka om själv. Lägg inte dina ord i min munn, din satmara.
Citera
2008-05-25, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Ojojoj .. Inser du vad du gör när du säger detta?

Matt 23:12

Var och en som upphöjer sig skall bli förödmjukad, och var och en som ödmjukar sig skall bli upphöjd.

felaktig kristendom.

Jag upphöjer inte meg själv för att jag talar sanningen. Men du misunnar meg detta. Du upphöjer dig själv och försöker svärta meg.
Citera
2008-05-25, 20:25
Medlem
Citat:
Du är på fel väg.

Du citerar skriften fel också. Jag älskar LIVET mer än VÄRLDEN, och hur du fick att jag genom att säga att jag tror på Jesus, har djävulen till fader för att jag fölger alla Jesu's ord, det får du tänka om själv. Lägg inte dina ord i min munn, din satmara.
Du förstår icke.
Att nå evigt liv är att födas av Anden. Vilken skillnad gör det om du tror men inte håller buden?

Sade inte Jesus:

Men vad synes eder? En man hade två söner. Och han kom till den förste och sade: 'Min son, gå i dag och arbeta i vingården.'

Han svarade och sade: 'Jag vill icke'; men efteråt ångrade han sig och gick.

Och han kom till den andre och sade sammalunda. Då svarade denne och sade: 'Ja, herre'; men han gick icke,

Vilken av de två gjorde vad fadern ville? De svarade: Den förste. Jesus sade till dem: Ja, sannerligen säger jag eder: Publikaner och skökor skola förr gå in i Guds rike än I.

Livet sitter inte i ditt kött. Livet sitter i själen din. Det eviga liv erhålls av att göra Faderns vilja.
Vill du dräpa människor med eller utan hat, har du precis som Jesus själv sade, djävulen till fader.
Strider du för köttet har du lämnat anden.
Strider du för världen har du lämnat Gud.

Du måste lära dig att skilja på liv och liv, död och död.

Jag kan inte säga det nog. Livet erhåller du av att göra Faderns vilja.

Sade inte Sonen att du som lärjunge ska be för dina fiender?

Tysta nu din mun innan någon faller i samma fålla som du gjort. Ta dig upp och vänd om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in