2008-05-25, 20:50
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm_Haka
felaktig kristendom.

Jag upphöjer inte meg själv för att jag talar sanningen. Men du misunnar meg detta. Du upphöjer dig själv och försöker svärta meg.
Även om du nu är prick fri och kan leva enligt skriften så är det ändå ingen nytta för dig. Då Jesus är den enda vägen till fadern. Alltså finns det inget att skryta med. Jesus är din enda räddning käre vän.
Citera
2008-05-25, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel F
Du förstår icke.
Att nå evigt liv är att födas av Anden. Vilken skillnad gör det om du tror men inte håller buden?

Om du säger "tystna" en gong till åt meg så kommer jag att döda DEJ.

JAG HÅLLER BUDEN, OCH ÄR FÖDD I ANDEN, HAR DU INGA ÖGAR ATT SE MED OCH ÖRON ATT HÖRA MED, NÄR DU IGNORERAR DET JAG SÄGER?

JAG STRIDER MOT VÄRLDEN, OCH FÖR ATT SJÄLEN TILL DOM OSKULDIGA I DERAS KROPPAR, INTE SKAL FÖRSTÖRAS AV ONDA MÄNNISKOR!
INGEN RÄTTVISA MÄNNISKOR BEHÖVER DÖ FÖR ATT BEVISA SIN OSKULD, INGEN KVINNOR BEHÖVER MISTA SIN OSKULD FÖR DOM DÖR. JAG ÄR SATT HÄR FÖR ATT STANNA ALLA SOM GÖR IMOT GUDS VILJA. DU SPOTTAR MEG, DU ÄR PÅ FEL SIDA.

TYSTNA DIN SKITKÄFT FÖR DET SOM KOMMER DÄRIFRÅN ÄR TILL SKADA FÖR ALLA SOM HÖR DEG PRATA! ÖDMJUKA DEG SJÄLV, OCH MÅ GUD GE DEG ÖPPENBARINGAR I NATT, OM HAN TYCKER ATT DU ÄR VÄRT ATT RÄDDA!!
Senast redigerad av Orm_Haka 2008-05-25 kl. 21:04.
Citera
2008-05-25, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Även om du nu är prick fri och kan leva enligt skriften så är det ändå ingen nytta för dig. Då Jesus är den enda vägen till fadern. Alltså finns det inget att skryta med. Jesus är din enda räddning käre vän.

Och var står det att jag inte tror på och lever som Jesus? Utanom en sak, jag ska inte offrast för människorna, för jag är et människa, därför får jag göra saker som Jesus inte kunde, bland annat försvara mitt liv.
Citera
2008-05-25, 20:56
Medlem
SleepaZs avatar
En norsk "Dag" har vi på tråden tror jag.
Citera
2008-05-25, 20:59
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Och var står det att jag inte tror på och lever som Jesus?
Citat:
Om du säger "tystna" en gong till åt meg så kommer jag att döda DEJ.
Det där rimmar ju inte så bra med den Jesus jag tror på och läser om i skriften.
Citera
2008-05-25, 21:01
Bannlyst
Citat:
Det där rimmar ju inte så bra med den Jesus jag tror på och läser om i skriften.

les äfter och se om jesus var arg när någon spottade sanningen och han själv.
Citera
2008-05-25, 21:01
Medlem
Värd att räddas är den som gör Faderns vilja.
Hur många gånger ska jag behöva säga dig det.
Det är klart du vill tysta min mun. Du är ju min motståndare. Du vill ju att vi ska hava djävulen till fader precis som du själv har.

Nej, lägg nu bössan på hyllan och gör Faderns vilja så som han säger genom sin Son.
Citera
2008-05-25, 21:03
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
les äfter och se om jesus var arg när någon spottade sanningen och han själv.
Men om du är en kristi lärljunge och vill sprida Guds ord till andra, då är väl kanske inte den bästa vägen genom att hota andra till livet?
Citera
2008-05-25, 21:03
Medlem
Varför var Jesus tvungen att dö?
Citera
2008-05-25, 21:06
Bannlyst
Citat:
Värd att räddas är den som gör Faderns vilja.
Hur många gånger ska jag behöva säga dig det.
Det är klart du vill tysta min mun. Du är ju min motståndare. Du vill ju att vi ska hava djävulen till fader precis som du själv har.

Nej, lägg nu bössan på hyllan och gör Faderns vilja så som han säger genom sin Son.

NÄR ANVENDE INTE GUD ISRAEL SOM SINA KRIGARE? TYSTNA, DJÄVUL.
Citera
2008-05-25, 21:07
Bannlyst
Citat:
Varför var Jesus tvungen att dö?

FÖR ATT HAN VAR OFFERLAMMAN
Citera
2008-05-25, 21:08
Bannlyst
Citat:
Men om du är en kristi lärljunge och vill sprida Guds ord till andra, då är väl kanske inte den bästa vägen genom att hota andra till livet?

DU har värkligen misuppfattad ALLT som har med rättvisa att göra.

Jag ursäktar deg inte om du nu fortsätter spotta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in