2008-05-22, 22:51
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av excelsis
Den gamla klassikern seventh heaven (med Jessica Biel och massa andra skådisar som jag av någon anledning inte kan namnet på) visar ju hur det egentligen är att vara kristen..
Just det
Citera
2008-05-22, 22:58
Medlem
Rutger MacLeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Jag har själv valt att gå med, är inte infödd kristen. Varit kristen ca 1 år nu, ganska exakt

Vad är Pingstkyrkans Hook? Hur reagerar du på Waldau och Åke Green?
Tionde, kör du det åxå? Blev du omvänd eller tillvänd?

Skönt att du inte passerade plymuttarna på vägen

Shine On!

Greve Rutger MacLean
Citera
2008-05-22, 23:18
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutger MacLean
Vad är Pingstkyrkans Hook? Hur reagerar du på Waldau och Åke Green?
Tionde, kör du det åxå? Blev du omvänd eller tillvänd?

Skönt att du inte passerade plymuttarna på vägen

Shine On!

Greve Rutger MacLean
Det jag gillar med pingst är att man kan göra lite som man vill under en gudstjänst, det är inte så styrt.

tionde ger jag inte, ger det ja kan. Gud älskar en glad givare

Jag har åsikter om Green och Waldau yes.
Blev omvänd helt. Aldrtig tänkt tanken på en tro innan.
Citera
2008-05-24, 00:35
Medlem
Rutger MacLeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Det jag gillar med pingst är att man kan göra lite som man vill under en gudstjänst, det är inte så styrt.

tionde ger jag inte, ger det ja kan. Gud älskar en glad givare

Jag har åsikter om Green och Waldau yes.
Blev omvänd helt. Aldrtig tänkt tanken på en tro innan.

Men vad är det som är pingstkyrkans hook, vad är det som skiljer
sin hos dem från andra frimicklare?

Hur mycket knäppgökar uppskattar du att det finns inom pingströrelsen?

Ser du både GT och NT = Sanning/Fakta?

Vad var anledningen till att du lämnade den riktiga världen, var du alkoholist som
gick i AA (finns mycket likheter med frikyrkorna där), eller vad var
bevekelsegrunden?

Jag ser mellan raderna någonstans att du verkar klara av att skilja
på en levande gudstro och dummheterna som står skriven i böckerna,
iallafall att du har kraften kvar att sovra och värdera. Det är gott.
Hur bemöts detta inom pingstkyrkan?

Shine On!

Greve Rutger MacLean
Citera
2008-05-24, 01:16
Medlem
Dolphins avatar
Citat:

Vad var anledningen till att du lämnade den riktiga världen, var du alkoholist som
bevekelsegrunden?

Shine On!

Greve Rutger MacLean

Varför skjuter du pilar i det blå?

Vem vill du komma åt?

Vilka dumheter hittar du i Skriften?

Du blottar din egen svaghet. Ditt eget tvivel.
Citera
2008-05-24, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zet-
Det finns de som kallar sig kristna som beter sig illa och hycklar i största allmänhet. Men att göra en sån här löjlig generalisering och sen tro att man lyckats omfatta de flesta kristna. Ja, då är man sannerligen korkad.
Cry me a river, baby jesus.
Citera
2008-05-24, 08:20
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:
För mig spelar det ingen roll vilket samfund jag är med i. Jag vill vara med en församling där människor älskar Jesus. Det är det viktiga.

Citat:
Det där vet jag inte, helt omöjlig att svara på. I min församling tycker jag det flesta verkar vara vettiga.

Citat:
Sanning. Men jag ser ju inte skriften som en vetenskaplig förklaring till saker. Jag läser den utifrån den tidens människors kunskaper, för mig är visheten och det teologiska det det viktiga.

Citat:
bevekelsegrunden?
Att bli kristen handlar om en inre förädning till den större delen. Man behöver ju inte bli tokig och gå in en sekt. Jag är samma kille liksom, dock har jag en helt annan syn på tillvaron än innan. Ser på mina medmänniskor på ett sätt jag inte trodde var möjligt förr.
Sen så ville jag inte bli kristen, men jag stod i ett vägskäl i mitt liv kan man säga. Har haft struligt med droger, kom till en punkt där jag insåg att jag inte kunde lägga av med drogerna, då fick jag möta Jesus i denna veva. La av med drogerna stört av. Sedan des har livet inte varit sig likt

Citat:
Jag vill inte på något viss tappa skärpan och klarheten i tron. Jag tycker det är viktigt att tron granskas och prövas, det är en anledning till varför jag skriver på flashback.

Jesus är det centrala i mitt liv. Kan mycket väl tänka mig att man kan dras i en något där människor prackar mig på saker. Och man blir en lite sekt som anser sig vara förmer än sina medmänniskor.
När jag läser om Jesus då ser jag att hur denna kille umgås med avskum,han är radikal,han sticker ut, han ger sig på fariseernas sekt mentalitet som i allra högsta grad kan smyga sig in i kyrkorna även idag.
Men om jag inte passa in e pinsgtkyrkan, då sticker jag helt enkelt. Svårare än så är det inte

Här kanske du ser min syn på bibleln.
http://www.flashback.org/showpost.php?p=11298655&postcount=8
Citera
2008-05-25, 02:22
Medlem
zirak_90s avatar
Nej, den ena är mer efterbliven än den andra.
Citera
2008-05-25, 07:24
Bannlyst
Jag brukar säga att dom kristna du ser på gatan, är inte kristna.

Vi har alltid varit förföljda av romerna, medel svensson under vikingatiden och nu, och muslimerna.

Jag är en speciell sorts kristen, jag levde nämligen strikt kosher i över ett år, tills för en vecka sen, när jag insåg att trots mina fel så har jag alltid varit välsignad. Och det innebär också dom 25 andra åren när jag åt allt det svin och annat som Torah'en förbjuder.
Jag sa till meg själv att; "detta land har inget kött jag kan äta, och dessutom ingen mat som inte är halal. Men Gud var med meg från jag föddes. Kanske Särimne är sann äfteråt? hur kann annars dom som inte äter kosher frelsast, när dom flesta bara är som barn och oskuldiga i sina brott för att dom inte vet. Och det står att vi är omskurna i själen, inte i kroppen. Då räcknast inte vad vi gör för att vi måste längre, och det vi inte gör men vi måste göra.
Utan kött dör jag, och allt kött är olagligt att äta enlikt skapelsesberättningen, men INGEN har någonsin undvikit att äta kött från fisk, fågel, djur äller annat, även om vi bara var tillåtna att äta växter i början. Dessutom står det att allt kött har korrumperad sin väg på jorden, och är orent. Så allt kött är orent, inte bara gris och skal-djur. Om man ska leva så, kommer ingen åt himlen."

Men det var inte den enda "öppenbaringen" jag fick. Jag räknade också ut detta:

"Man kann bara vara på väg åt hälvete äller åt himlen, och då genom en maksimal 12 månader med skärs-eld, äller om man ¨tänker om sitt brott i livet, och ångrar det och försöker inte göra det om, då behöver man ännu mindre tid i skärs-elden. Då lär jag få släppa genom utan nån straff alls, hehe."

Gör det ni måste, fast inte förstör för andra.
Att döda är nödvändigt, annars översvämmas jorden av onda människor som muslimerna. Man ska bara snu den andra sidan till, om det är en kristen äller jude som tror på Jesus! Gör man så på nån annan, så dödar dom deg.

Vi måste kämpa med alla mädel, för vi är dom VÄLSIGNADE! Och muslimerna är INTE.
Ingen kommer till hälvete för att döda en muslim som spottar vår Gud och böjer seg för satan fem gonger om dagen, medans han ler av oss och vår tro på det goda, och väntar bara på signal om att döda oss och våldta våra flickor därföratt det står i koranen att man ska göra detta.

Att göra brott mot dom välsignade är inte tillåtet, och om jag fick bestämma så blev var enda kriminell i världen straffad med döden.
Citera
2008-05-25, 12:32
Medlem
Tydligt är det vem som talar genom dig.
Citera
2008-05-25, 17:51
Medlem
Rutger MacLeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolphin

Vilka dumheter hittar du i Skriften?

Du blottar din egen svaghet. Ditt eget tvivel.

Adam och Eva fick två barn, Kain och Abel, Kain slog ihjäl Abel och
gick sen och gifte sig.... Med vem??? De var ju bara 3 på jorden

Sen fick Adam och Eva en som till, han gifte sig åxå... Med vem?

Är inte detta dummheter, så är jag kalle anka.

Jag har inte det minsta tvivel, tvärtom min käre sherlock holmes.

Shine On!

Greve Rutger MacLean
Citera
2008-05-25, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel F
Tydligt är det vem som talar genom dig.

Vem då? är du muslim? Äller jude som INTE tror på Jesus, äller katolik?

Ni är alla samma skit.

Gå och visa upp deg på gatan, lägg din bön-matta på trottoaren och visa din röv åt jerusalem, äller tänd ett ljus i kyrkan om du tror dessa falska offer skall hjälpa deg.

Cain gav det han tyckte han kunde bli av med, men Abel gav det bästa han hade och som han inte vile bli av med. Så är det med katoliker och muslimer också, dom ger det dom tycker att dom kann bli av med, medans vi ger vårt bästa som kostar oss på alla sätt.

muhammed var aldrig i jerusalem och nämnde platsen aldrig med ett enda ord, och jesus var aldrig i mekka, och nämnde platsen aldrig med ett ord. Men han sa så: Falska profeter skal komma, och många skall fölga dom.

Dom arabiska täcknen för "in the name of allah" är dom samma som dom greska täcknen för 666. 666 är ett helagt tal inom islam. "Och 666 är talet på hans namn" "You weaken the gentile nations through prostration" "go into your room and close your door".
När en muslim är mellan mekka och jerusalem, så ska han alltid böja seg mot mekka, även om han då visar röven åt Guds tempel i Jerusalem.

Dom svarta stenar i mekka blev samlade och byggda av en okunnig man, av abrahams släkt. Det är därför vi säger Abrahams ISAKs och JAKOBs GUD, för att det uteslutar den okunniga narr ishmael som kom till arabien och frågade vad dom trode på där, och då dom svarade "på dessa svarta stenar" så tyckte han att det kunde gå, och bad dom hugga ut bitar av stenen och bygga ett "tämpel" i mekka. Där tillbads över 300 "gudar" tills mohammed komm dit, och då enades dom om vilken "gud" som skulde kunna överta för alla dessa "gudar", för att visa judarna och dom kristna att dom minsann också trodde på bara EN "gud", och för att samla det arabiska folket kring EN "gud". Denna "gud" kallade dom allah. Han omtalas som "förstöraren, dödaren, ljusbringaren, lögnaren" och unifär femtio andra namn vart hälften hörs tillförlåtliga ut, men resten aldrig kan sägs om Abrahams Isaks och Jakobs GUD, YHWH, därföratt han är SKAPAREN, inte förstöraren, och han är sanningen, inte lögnaren, och alla andra exemplar på detta.

I övrigt så var det inte tradition för att nämna kvinnor vid namn i bibelens tid, utan om dom var av kunge-släkt äller viktiga för historien. Adam och Eva fick också Seth äfter Cain och Abel, men han hörs inte mycket om i kyrkan. Dom hade förvisso också dötrar.
Senast redigerad av Orm_Haka 2008-05-25 kl. 19:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in