• 1
  • 2
2008-05-21, 20:39
Bannlyst
Antag att det blir ww3 USA nukar Ryssland, Ryssland nukar USA och EU osv.
när sverige blir anfallet av låt säga Ryssland, Vilka medel kommer och användas? Bombar man bara dom största städerna eller tar man rubb och stubb? Vilka missiler används? Vilka laddingar? Använder man bara vätebomber eller slänger Ryssarna ut allt dom har? om jag bor i mitten skåne skulle jag överleva?

Tacksam för svar.
Citera
2008-05-21, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagavgerman
Antag att det blir ww3 USA nukar Ryssland, Ryssland nukar USA och EU osv.
när sverige blir anfallet av låt säga Ryssland, Vilka medel kommer och användas? Bombar man bara dom största städerna eller tar man rubb och stubb? Vilka missiler används? Vilka laddingar? Använder man bara vätebomber eller slänger Ryssarna ut allt dom har? om jag bor i mitten skåne skulle jag överleva?

Tacksam för svar.

Sverige skulle nog inte vara prioriterat ska du se.
Citera
2008-05-21, 20:47
Medlem
Quasys avatar
varför skulle de vilja anfalla sverige?
sen tror jag inte att de behöver använda så mycket bomber om de vill ta över sverige behöver de nog bara traska in..
Citera
2008-05-21, 20:52
Medlem
Ok. Först och främst tror jag inte att Ryssland skulle behöva nuka oss. Det är nog bara att kliva in och ta över, om det är det de vill. Och om så är fallet, så är det onödigt att först förgifta hela landet.

Men. Om.
Då skulle jag satsa på att de nukar någon mindre stad, men som inte är alltför obetydlig. Mest för att skrämma oss att ge upp då. Kanske Umeå eller Luleå, eller kanske något längre in i landet, typ Östersund.
Citera
2008-05-21, 20:54
Medlem
även om sverige inte är målet så tror jag inte vi överlever ett sånt krig
Citera
2008-05-21, 21:10
Medlem
Gudmunds avatar
Putin nukar malmö , och blir folkkär.
Citera
2008-05-21, 21:27
Medlem
InteIgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Sverige skulle nog inte vara prioriterat ska du se.
De kan ifs vara intresserade av gruvindustrin med järn malm.
Citera
2008-05-21, 21:51
Bannlyst
Förlåt

Var inte så tydlig som jag borde ha varit.

Scenariot är att det blir totalt världskrig, ryssland är sönderbombat och 90% av befolkningen är död, Dom slår tillbaka och bestämmer sig för att bomba samtliga europeiska länder, (västeuropa och norden var med på listan över stater som skulle få lida) poängen i ett sådant här krig är inte att få motsåndaren att bara ge upp poängen är att eftersom dom har utrotat ens egen befolkning så utrotar man deras.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127114708

har tyvärr inte så många källor på detta men låt säga att vi antar att dom vill ta så många med sig som möjligt när dom går under. Hur går det då för sverige?
Citera
2008-05-21, 22:04
Medlem
Efter ett totalt kärnvapenkrig är det väl rätt ointressant vad som händer i icke krigförande länder. Med allt det material som slungas upp i atmosfären så kommer alla ekologiska system att kollapsa och vi alla dör av svält. Dessutom kommer hela planeten att vara radioaktivt kontaminerad efter några år. Möjligtvis överlever människor i underjordiska bunkrar som finns i diverse länder. Finns det något sådant i Sverige förresten?
Citera
2008-05-21, 22:32
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagavgerman
Var inte så tydlig som jag borde ha varit.

Scenariot är att det blir totalt världskrig, ryssland är sönderbombat och 90% av befolkningen är död, Dom slår tillbaka och bestämmer sig för att bomba samtliga europeiska länder, (västeuropa och norden var med på listan över stater som skulle få lida) poängen i ett sådant här krig är inte att få motsåndaren att bara ge upp poängen är att eftersom dom har utrotat ens egen befolkning så utrotar man deras.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127114708

har tyvärr inte så många källor på detta men låt säga att vi antar att dom vill ta så många med sig som möjligt när dom går under. Hur går det då för sverige?

Ja du har ju redogjort för vad som skulle hända , allt hänger på hur många kärnvapen ryssarna lyckas klämma iväg.
Citera
2008-05-21, 22:36
Medlem
HerrSeriöss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zewn
Då skulle jag satsa på att de nukar någon mindre stad, men som inte är alltför obetydlig. Mest för att skrämma oss att ge upp då. Kanske Umeå eller Luleå, eller kanske något längre in i landet, typ Östersund.

Haha, bara norrländska städer!
Citera
2008-05-21, 22:38
Medlem
the barons avatar
Kärnvapen kostar pengar, och jag tror inte att dom behöver slösa det på Sverige då vi ändå saknar försvar. Det är bara för ivan att marschera in med fotfolket när dom kommer för att hämta våra naturtillgångar. Möjlig att dom sätter en mindre laddning i helsingfors för att avskräcka finnen först.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in